Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko Airtex pitää vettä?

Vierailija
23.06.2014 |

Katselin Erätukun sivuilta kuoripukuja joissa on Airtex-kalvo. En löytänyt kuitenkaan mitään vesipilariarvoa. Onko jollain käytännön kokemusta näistä vesisateessa? Kuinka paljon satoi ja kastuiko läpi? Kaikki sellaiset ulkoilupuvut joissa ei ole sanottu vesipilaria ovat minulla päästäneet veden läpi tosi helposti. Kun Suomen kesä on mitä on vettä sataa harvase päivä ja sitten tulee syksy jolloin erona on lähinnä se että sade on kylmää niin haluan ulkoiluasun joka ei päästä vettä sisään, ei ainakaan helposti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/13 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on kalvo niin varmaan se pitää paremmin vettä kuin tavallinen tuulipuku jossa ei ole kalvoa niin että pärjää jonkun aikaa tavallisessa sateessa mutta rankkasade varmaankin menee siitä läpi aika äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, tosi niukasti vastauksia vaikka näitä tulee raitilla vastaan joka päivä. Av-mammoilla on varmaan vaan jotain kalliimpia merkkejä.

Vierailija
4/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan he siellä kaupassa osaisivat sanoa niistä pilareista. Jos on yli 15000 niin pitää hyvin vettä, jos pilari on joku 5000 niin kehotan jättämään kauppaan. 

Vierailija
5/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:59"]

Höh, tosi niukasti vastauksia vaikka näitä tulee raitilla vastaan joka päivä. Av-mammoilla on varmaan vaan jotain kalliimpia merkkejä.

[/quote]

Itselläni on vain Jack Wolfskinia ja Sastaa joten lienee sanomattkin selvää, onko Erätukun Airtex mielestäni laadukas vai ei...

Vierailija
6/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 mm kestää jo märällä penkillä istumisen ja toimii sadeasuna. 10 000 mm on jo erinomainen arvo.

Vierailija
7/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 11:59"]

[/quote]

Itselläni on vain Jack Wolfskinia ja Sastaa joten lienee sanomattkin selvää, onko Erätukun Airtex mielestäni laadukas vai ei...

[/quote]

No kerro nyt hyvä ihminen kokemuksesi siitä Airtexistä jos sitä on. Pitikö vettä, hengittikö ja oliko kangas muuten miellyttävää (kahiseeko paljon)? Vai tiedätkö ylipäätään mitään sen laadusta?

Vierailija
8/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Erätukun puvut eivät mielestäni hengitä kunnolla, paljon liikkuessa puku kostuu sisältäpäin vaikka kerrospukeutuminen on kunnossa. Kovalla sateella vesi menee ensimmäisenä hartioilta läpi.

Vierailija
9/13 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään käytössä?

Vierailija
10/13 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä yksi Erätukun Airtex-takki. Käytän sitä yleensä kun ajan skootterilla koska pitää tuulta hyvin. Pitää myös rankkasateen, ainakin sen 20 minuuttia mitä olen joutunut testaamaan :) Elikkä, suosittelen! Mulla on myös muita, hiukan tätä kirpparilöytöä tyylikkäämpiä kalvotakkeja eikä yksikään ole ainakaan vielä falskannut. Olen luopunut sateenvarjoista ja hiostavista sadetakeista kun niin hyviä vedenpitäviä takkeja on olemassa, hyvä että kehitys kehittyy!

Vierailija
11/13 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän se pitää todella hyvin jos skootterilla ajaessa rankkasateessa ei tule vesi läpi.

Vierailija
12/13 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti 5 ja 13 kokemuksistanne. Voin sitten itse miettiä että vastaako se tarpeitani kun on vähän infoa muilta. En tarvitse huippuluokan vaellusasua vaan asun jolla pysyy kuivana ja lämpimänä puistossa, metsäretkellä ja työmatkapyöräilyssä.

ap

Vierailija
13/13 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla taisi olla tuollainen kun hän sateessa pyöräili työmatkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi