Onko täällä muita kenelle värit ja niiden eri sävyt ovat tosi tärkeitä?
Vai onko ne kaikille?
Esim mietin tosi tarkkaan minkäväriset vaatteet laitan päälleni/ostan ja miten niitä yhdistelen. Näen heti mikäli joku väri sopii tai ei sovi kantajalleen. Myös sisustuksessa käytän paljon värejä, mutta silti koti ei ole mikään riemunkirjava. Kammoan kuitenkin yli kaiken ajatusta että on esim
pelkkää valkoista/harmaata/beigeä/mustaa. Mietin että eivätkö tällä tavalla sisustavat saa samalla tavalla iloa väreistä?
Kommentit (25)
Sori,outoa. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, varsinkin nimenomaan eri sävyt. Esim. pidän paljon punaisista vaatteista ja punaisesta kynsilakasta, mutta se kaikkein klassisin punaisen sävy jotenkin näyttää ja tuntuu hassulta itselläni. Paljoa ei tarvitse muuttaa, riittää, että sävy taittaa aivan pikkuisen oranssiin tai pinkkiin. Kynsilakan kanssa muuten yleisesti ottaen huomaa heti, mitkä värit sopivat itselle. Omistan arviolta 200 lakkaa, ja jotkut sävyt imartelevat ihoa kun taas toiset saavat sen näyttämään kalmanhohtoiselta :D Epäimartelevia ovat itselleni varsinkin tietyt siniset, kun ihossani on lämmin pohjaväri.
Kaikkeen säkin rahasi hassaat tsissus,200 kynsilakkaa! Jos ne on 18 euroa purkki niin sekin tekee jo mukavan summan,3600 ja jos 38eur niin 7600! Osa ehtii kokea luonnollisen kuoleman ja kuivua.
En lainaa koko viestiäsi, kun se oli aika pitkä ja hieman sotkuinen, mutta huvinsa kullakin, eikö? :) Sinäkin olet varmaan joskus käyttänyt "paljon" rahaa johonkin asiaan, joka tuottaa sinulle iloa. Jopa toivon, että kaikki ovat. Kauniit ja fiilikseen ja vuodenaikaan sopivat kynnet ovat olleet intohimoni jo vuosikymmenen, minkä aikana lakkakokoelmani on kerätty. Niille joita kiinnostaa kokoelman rahallinen arvo, niin joukkoon mahtuu joitain yksittäisiä 18 euron erikoislakkoja, mutta niin paljon olen valmis maksamaan lakasta vain harvoin. Useimmat lakkani ovat maksaneet 2-7 euroa.
Kynsilakka on yksi helpoimmista ja hauskimmista tavoista tuoda väriä elämään ja piristää mustaa/harmaata/valkoista asua! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen graafinen suunnitteluja. Eli nysvään värisävyjen kanssa millin tarkasti ja kävelen Pantone väri katalogin kanssa ympäriinsä.
En vihaa mitään tiettyä väriä. Kaikella on paikkansa.
Ei kukaan ole mitään tiettyä väriä vihannutkaan. Jos luet tarkkaan niin kyse oli värien yhdistelemisestä, sekä tyylistä ja noista kahdesta asiasta suurin osa ihmisistä ei ymmärrä yhtään mitään, valitettavasti.
Ei olisi mikään iso asia opettaa lapsille koulussa värien käyttöä esimerkiksi piirustustunneilla. Esimerkiksi miten saadaan ihminen näyttämään ihmiseltä kuunvalossa tms. Siihen kun ei käy samat värit kuin auringonvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen graafinen suunnitteluja. Eli nysvään värisävyjen kanssa millin tarkasti ja kävelen Pantone väri katalogin kanssa ympäriinsä.
En vihaa mitään tiettyä väriä. Kaikella on paikkansa.Ei kukaan ole mitään tiettyä väriä vihannutkaan. Jos luet tarkkaan niin kyse oli värien yhdistelemisestä, sekä tyylistä ja noista kahdesta asiasta suurin osa ihmisistä ei ymmärrä yhtään mitään, valitettavasti.
Ei olisi mikään iso asia opettaa lapsille koulussa värien käyttöä esimerkiksi piirustustunneilla. Esimerkiksi miten saadaan ihminen näyttämään ihmiseltä kuunvalossa tms. Siihen kun ei käy samat värit kuin auringonvalossa.
Se on sellaista estetiikkaa.
Jep, ei ole todellakaan pelkkä siunaus tällainen liian tarkka värisilmä. Esim. miehen valitsema paidan väri saattaa lähes pilata koko viikonlopun, aarggghh. Vaikka kyseessä olisi vaikka vähän liian kylmä tummansininen tms. No joo, yritän kyllä sopeutua ja tiedostan, että ongelma on minun. Muutaman kerran on joku seinä meillä maalattu uudelleen, vaikka ulkopuolinen ei huomaisi mitään eroa, mutta minulle väärään suuntaan taittava sävy ei vain sovi. Se on jännä, mieli rauhoittuu kun värit ovat harmoniassa ja on repivä ja häiritsevä tunne, jos eivät ole. Tämä siis koskee omaa ympäristöä, kodin sisustusta, vaatteita, meikkejä. Esimerkkinä en osta shampoota pinkissä pullossa, koska se ei sovi kylppärin vedenväriseen ja sävymaailmaan. Joo, ja olen muuten tietääkseni ihan normaali ja järjissäni, väreissä vaan supertarkka.
En vihaa mitään tiettyä väriä. Kaikella on paikkansa.