Raskaasti raskaana
Onko muilla raskaana olo todellakin näin raskasta ? Viikoja on kasassa 35+5 ja lähes ainut asia mitä pystyn enää tekemään on makaaminen kyljellään. Jos seison/istun vähänkään pidemmän aikaa niin selkä on katkeamaisillaan ja maha kivikova ja tuntuu kuin koko pötsi räjähtäisi hetkenä minä hyvänsä jollen heti käy makuulle . Tää maha on kivikova koko ajan, ellen makaa. Heti kun nousen ja olen jalkeilla niin tuntuu kuin vauva puskisi koko ajan itteään läpi mahasta. Kipeitä supistuksia joinakin päivinä muttei todellakaan paljoa. Tätä on jatkunut jo kuukauden ja toinen mokoma pitäisi vielä jaksaa. Ei puhettakaan että pystyisi lähtemään mihinkään , kotona on oltava. Neuvolassa on ollu kaikki tähän asti niinku pitääki, paikat napakasti kiinni eikä muutakaan häikkää, paitsi viime kerralla neuvolalääkäri ultrauksessa ilmaisi huolensa runsaasta lapsiveden määrästä ja isosta sf-mitasta (36) , ja laittoi lähetteen äitipolille. Voiskohan tuo olla syy tähän jatkuvaan pinkeyteen? Onko muilla kokemusta tällasesta?
Kommentit (4)
Mulla ei ollut samanlaisia vaivoja, mutta otsikkosi puhutteli. Raskauteni loppui alle viikko sitten, ja olo on kuin uudestisyntyneellä! Luulen, että mieheni pelkäsi minun jatkavan velttoiluani synnytyksen jälkeenkin, mutta oikeasti kaikki se raskaudenaikainen karmeus on kuin pois pyyhitty. Totta kai mulla on kaikenlaista vaivaa, lihakset kipeytyy uuden asennon ja käyttämättömyyden takia, mutta pääasiassa olo on hyvä.
Yritä jaksaa. Äitipolilla selviää, onko jotain häikkää vai onko kyse vain siitä, että raskautesi on raskas. Mulla oli kaikki vauvaan ja raskauteen liittyvät jutut ihan kunnossa, mutta olin aivan mitääntekemätön suurimman osan odotusaikaani. Ja kun olo on karmea, ei auta muu kuin lepäillä.
Voi toivottavasti kivut loppuvat ynnärille sitten. Sitä tuntee ittesä ihan paskaks ku tuntuu et jokapuolella on vaan niitä raskaana olevia jotka oikeen hehkuu odotusta ja touhuilee kaikenlaista. Kaikenlisäksi tuntuu ettei kukaan oikeen ymmärrä miten raskas olo on tai ei ota tosissaan. Varsinkaan ne jotka ei oo oolleet raskaana.
Huoh kylläpä helpotti ! Eteenpäin sano se mummoki lumessa.. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:40"]
Voi toivottavasti kivut loppuvat ynnärille sitten. Sitä tuntee ittesä ihan paskaks ku tuntuu et jokapuolella on vaan niitä raskaana olevia jotka oikeen hehkuu odotusta ja touhuilee kaikenlaista. Kaikenlisäksi tuntuu ettei kukaan oikeen ymmärrä miten raskas olo on tai ei ota tosissaan. Varsinkaan ne jotka ei oo oolleet raskaana.
Huoh kylläpä helpotti ! Eteenpäin sano se mummoki lumessa.. :)
Ap
[/quote]
No minä ymmärrän! Mulla oli edellinen raskaus paljon normaalimpi, mutta tämä toinen - huh! Mietin jossain vaiheessa, mahtaako kyvyttömyyteni tehdä mitään olla ihan kuviteltua, mutta nyt kun olen saanut vauvan maailmaan, voin todeta, ettei ollut.
Onneksi synnytys meni hyvin. Viimeksi olin sen jäljiltä todella huonossa kunnossa, mutta tällä kertaa tuntui, että jaksan vaikka mitä (no, ei kirjaimellisesti, mutta olo oli synnytyksen jälkeen aivan uskomattoman virkeä).
Mäkin mietin, mahtaako kaikki ajatella, että mitä tuo ämmä oikein valittaa. Onneksi mies suhtautui kuitenkin hyvin, teki kaiken ja passasi. Neuvolasta sain tukea myös.
Raskausajan raskaus ei poistu sillä, että ottaa itseään niskasta kiinni. Jos on paha olo, on äidille ja vauvalle parasta vain levätä, levätä ja levätä.
3
se on sitten vaan yritettävä olla siinä asennossa, missä on mukavinta. ehkä se lapsiveden runsaus selittää tukalan tilasi.
mulla ei ole moisesta kokemusta.
tsemppiä ap, enää max 6 vkoa!