Miksi Suomi on ainoa maa, jossa näkee puliukkoja julkisilla paikoilla?
Kommentit (30)
Minäkin olen nähnyt Britanniassa, Ruotsissa ja Espanjassa. Ranskassakin, vaikka olivat jotenkin vähemmän häiritseviä.
olen nähnyt joka maassa joissa olen matkaillut .
AP ilmeisesti kulkee silmät kiinni.
Olet käynyt kaikissa maailman maissa?
Suomalaisten suhtautuminen alkoholiin on kompleksinen.
Ei uskalleta näyttää, että humalaiset ovat itse asiassa ällöttäviä.
Parempi asenne: ihan sama, juotko, mutta älä näytä humalaasi, älä örvellä ja häiritse muita. Se asenne pitää suomalaisten oppia, niin on mukavampaa.
Et varmaan ole edes käynyt ”missään muualla maailmassa” .
Koska puliukkoja on vain Suomessa. Englannissa ne on "drunks", Ruotsissa "berusare", Venäjällä "пьяные", jne.
Olen asunut Pohjois-Italiassa ja YHDEN kerran näin siellä puliukon Genovassa.
Turistialueilta ne on siivottu pois.
Vierailija kirjoitti:
Koska puliukkoja on vain Suomessa. Englannissa ne on "drunks", Ruotsissa "berusare", Venäjällä "пьяные", jne.
Ruotsissa fyllon, korjaus sulle.
No kyllä ne Suomen katukuvassa erottuvat selvästi, ihan maailman parhaiten.
keskieurooppalainen
Kyllä niitä muuallakin näkee, mutta monissa muissa maissa ei joka paikassa ja niin paljon. Saksalainen sukulaisenikin huomasi tämän, että Helsingissä on örinäporukka todella näkyvää.
Mutta varsinaisia puliukkojahan ei nykyään enää kauheasti ole, nykyään ovat jotain sekakäyttäjiä jotka ovat paljon häiritsevämpiä ja uhkaavampia kuin vanhan ajan spurgut. Jälkimmäisiä oli lapsuuteni asuinalueella Kalliossa paljonkin, mutta yleensä näitä ei joutunut pelkäämään ja jotkut olivat oikein kohteliaitakin. Tämä nykyinen päihdeporukka on pelottavaa.
Mä jotenkin ihailen puliukkoja. Ne ovat aidosti mitä ovat. Ovat päästäneet kaikist yhteiskunnan kahleista irti ja nauttivat elämästään.
USA:ssa näkee paljon kaduilla asuvia pultsareita.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Pohjois-Italiassa ja YHDEN kerran näin siellä puliukon Genovassa.
sielllähän on rannan läheisellä metroasemalla aina paljon porukkaa viinipulloineen. Et laske heitä puliukoiksi?
Würzburgissa näkyi juuri puukottava Timppa.
Me käytiin turistireissulla Roomassa. Ensimmäisenä päivänä ihan päiväsaikaan jalkakäytävällä makasi kaksi pultsaria, joista toisella oli paskat housussa. Piti kiertää ajoradan puolelta, että päästiin ohi. Niin teki paikallisetkin eivätkä tuntuneet pitävän sitä mitenkään kummallisena.
Ja Jotkut, jopa pääsi kuuluisaksi , ja heistä on tehty urakalla elokuvia Ja niitä on nähty nyt tänään Paljon!
Onnen maa, Keisarikunta, Kulkuri ja Joutsen sekä Rentunruusu .
Aikasemmin näytettiin Olavi Virta elokuva , ai niin Sommer Joki elokuva sekin vielä Juice elokuva.
Kuolivat kaikki Viinaan.
Ja naiset kirkuvat heidän perässään!
eikä mikään elokuva poikennut toisestaan sama kaava jokaises elokuvassa.
Kyllä ne on katoava laji Suomessa.
Ei enää meidän kylässä oo ku muutama hengissä ja ennen oli kymmeniä
Briteissä oon nähnyt.