Miten juhliaan juhannusta yksin ja ILMAN alkoholia?
Kaipaan kuulla muiden yksinäisten kokemuksia ja juhannusperinteitä siitä miten olette selvinneet ja viettäneet juhannusta yksin? Yritän nimittäin löytää itselleni uutta juhannusperinnettä. Ennen kävin katsomassa kun kunnan vapaapalokunnan miehet polttivat rannassa kokkoa ja ostin sieltä juhannusletun, mutta nyt muutamaan vuoteen ei ole kokkoa ollut tiukentuneen paloturvallisuuslain vuoksi. Nyt yritän sitten totutella elämään ilman sitä. Ja alkoholia en ole koskaan juonut eikä lörvien vetäminen, ryyppäys ja kännääminen kiinosta pätkääkään joten niitä on minulle turhaa alkaa ehdottelemaan "uudeksi juhannus perinteeksi". Mieluummin etsin sellaista johon ei liity juominen ja kaljoittelu vaan että sitä voi tehdä ja nauttia siitä ihan vain selvinpäin.
Kommentit (38)
Mun juhannus on mennyt oikeinkin kivasti.
kävin aamulla uimassa 6:30, sen jälkeen juoksulenkille kuivateltuani. Himaan suihkuun ja syömään. Kävin ruokakaupassa hakemassa juhannuspotut ja muikut ja hörsteet. Salille menin siitä ja sieltä taas suoraan uimaan ja sitten himaan suihkuun. Tein ruuan ja kävin keräämässä juhannuskimpun lähiluontopoluilta. Sit syömään ja kirjaa lukemaan ja lehtiä mitä en ole ehtinyt puoleen vuoteen lukemaan. Piirtelen parhaillaan yhtä istutusvisiota ja katon varmaan lempisarjaa jakson vielä ennen kun menen nukkumaan. Aamulla on kivaa tiedossa, lähden aamusta vielä kun viileää yksikseni patikoimaan suojelualuereitin mistä haaveillut jo pitkän mutta kun ei ole ollut aikaa.
Kivaa tämä yksi ylimääräinen vapaapäivä :)
N29
Vierailija kirjoitti:
Laitoin itse rinkan selkään ja suuntasin luontoon. Nyt istun teltassa, kuuntelen lintujen tsirputusta (ja jotain kaukaista sonnin mylvintää...?) ja odottelen kuumaa vettä trangiasta. Tällainen perinne kelpaa tulevaisuudessakin.
Uskaltaisinpa minäkin mennä yksin telttailemaan. En kuitenkaan uskalla. Kerran nuorena tyttönä kuljeskelin yksikseni metsäpolulla, kun huomasin, että minua seurasi joku ulkomaalainen mies. Kun mies huomasi minun huomanneen hänet, hän lähti tulemaan lujaa kohti ja yritti käydä käsiksi, mutta pääsin juoksemaan pakoon. Olin onneksi meistä nopeampi, mutta siitä jäi kammo enkä enää uskalla kulkea yksin metsässä. Olen kohdannut metsässä karhun ja nähnyt susien jälkiä, mutta mikään ei ole metsässä niin pelottavaa kuin toinen ihminen.
Teen kaikkea kivaa, kun on periaatteessa kaksi ylimääräistä vapaapäivää. Tänään olen siivonnut vähän kotia (tämä nyt ei ollut kivaa, mutta kun oli sellainen fiilis, että voisi siivota niin sitten siivosin), tehnyt ruokaa, söin eilen tekemääni kääretorttua ja laitoin loput pakkaseen, katsoin digiboksilta tallenteita, juttelin tietokoneella ulkomailla asuvien ystävieni kanssa (heidän on joka vuosi vaikea tajuta miksi suomalaiset tahtoo kännätä juhannusyönä sen sijaan, että vain nauttisi valon yöstä ja seurustelisi ihmisten kanssa -ilman niitä kännejä (tämä käsite on aika vieras suomalaisessa yhteiskunnassa)). Nyt jo vähän raukaisee, koska viime yönä oli aika kuuma ja nukuin huonosti, joten ehkä menen nukkumaan tunnin kuluttua. Unohdin ostaa juhannusruoat, koska korona on kestänt jo niin pitkään ettei koko juhannuksen olemassaolo edes pilkahtanut mieleeni viikon alussa, joten menen ihan perusruoalla. Olisin voinut hankkia vähän sseuraa juhannukseksi, mutta päätin että ei tänä vuonna vaan jaksa, onhan tämä poikkeuksellinen aika edelleen tuon koronan vuoksi, niin onpa sitten jotain mitä muistella, että sinä juhannuksena en tehnyt mitään erikoista.
Pelasin tietokonepelejä, sitten katsoin tv:tä, ja sitten kyllästyin kumpaankin niin luen nyt vauvapalstaa. Pitäisi tehdä jotain ruokaa ja laittaa tiskikone päälle.
HYVÄLTÄ😁😁🇫🇮 , tuntuu olla raitis ei pelkoa että nostaa hukkumistilastoja, eikä kuormita pelastuslaitosta minkään kokoisilla rakennuspaloilla tai maastopaloilla eikä kuormita .
Poliisia ajamalla autoa ylinopeutta rattijuoppona syylistyy liikenteen vaarantamiseen , kuolemantuottamukseen tai itse ole tämän typeryyden takia kuollut.
Niin se vain on .Hyvää raitista juhannusta.🌹🌹
Perinteisesti sairaalan sydänosastolla. Lääkäreillä on selkeästi huumoria kun vitseilevat että en saisi surra ja olla alakuloinen tai sydän pettää. No, jouluna sitten taas tänne uudestaan.
Oma yksinäinen ja alkoholiton juhannus menee moottoripyörän selässä. Tänään 500km ja huomenna ainakin toiset 500km. Mp:n selässä maantiellä on mukavaa ja voi löytää kaikenlaisia mukavia pukkukahvioita tauoilla ja näkee maata.
Vierailija kirjoitti:
Oma yksinäinen ja alkoholiton juhannus menee moottoripyörän selässä. Tänään 500km ja huomenna ainakin toiset 500km. Mp:n selässä maantiellä on mukavaa ja voi löytää kaikenlaisia mukavia pukkukahvioita tauoilla ja näkee maata.
tuo olisi yksi haaveistani, mutta ei ole moottoripyöräkorttia, enkä tulevan ajokorttiuudistuksen myötä edes halua sellaista hankkia. Trikejä olen katsellut, mutta näyttää siltä, että pitäisi ulkomailta tilata, suomessa kun kaikki triket näyttävät olevan joko seniorimallia tai sitten jotain ihme hc trikejä, joiden hienouksien perään en edes ymmärrä ja siksi en ymmärrä niiden kalliita hintojakaan. yli 14k:n hinnalla ostaisin jo auton, koska se mahdollistaa kuitenkin myös talviajamisen.
nojoo, kuitenkin, ihana aina kuulla, että joku nauttii omasta pyörästään, saatan pitää oman haaveeni vain haaveena :)
Vierailija kirjoitti:
Great! Tämä on hyvä idea.
Siivosin, pyykkäsin, hoidin pihaa, puhuin lapseni kanssa puhelimessa, lakkasin kynnet ja kävin naapurissa kahvilla. Tää päivä meni siinä missä muutkin päivät. Olen oikein tyytyväinen elämääni 😍
Ekstoverttejä on oikeasti vähän. Tarkemmin vähemmistö ja siitä on tutkimusdataa. Suurin osa ihmisistä viihtyy hyvin itsekseen ja yksin pitkiäkin aikoja, mutta kokee sosiaaliissuuden kuluttavaksi, puuduttavaksi ja voimiavieväksi urakkaksi, taakaksi.
Mene ap uskovaisten juhlille. Sieltä voi löytää hakkaavan, uskovaisen miehen. Näin kävi sukulaiselleni.
Pitääkö jotenkin erityisesti juhlistaa? Minä olen vuokra-asunnossa Espanjassa, vietin päivän biitsillä ja nyt juon kaikessa rauhassa teetä sohvalla ja kohta katselen Netflixiä. Vähän selkä paloi, kun nukahdin aurinkoon, mutta muuten oikein kiva juhannus tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mene ap uskovaisten juhlille. Sieltä voi löytää hakkaavan, uskovaisen miehen. Näin kävi sukulaiselleni.
Missä niitä on?
jospa käy kävelyllä hän katselemassa vaan ja ihmettelemässä. grillin kautta kotiin. keittää kupillisen teetä ja sitten ajoissa punkkaan tutumaan.
😑
Mitenkäs pienoismallit? Itse niitä joskus rakentelen ja aika antoisia ovat. Edellisessä mallissa meni 3.5 vuotta aika äkkiä. Googeloi Jennings boats ja niitä kyllä on aika montakin valmistajaa. Tee jokin tilahärpäke ja kutsu itseäsi taiteilijaksi?