Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten juhliaan juhannusta yksin ja ILMAN alkoholia?

Vierailija
25.06.2021 |

Kaipaan kuulla muiden yksinäisten kokemuksia ja juhannusperinteitä siitä miten olette selvinneet ja viettäneet juhannusta yksin? Yritän nimittäin löytää itselleni uutta juhannusperinnettä. Ennen kävin katsomassa kun kunnan vapaapalokunnan miehet polttivat rannassa kokkoa ja ostin sieltä juhannusletun, mutta nyt muutamaan vuoteen ei ole kokkoa ollut tiukentuneen paloturvallisuuslain vuoksi. Nyt yritän sitten totutella elämään ilman sitä. Ja alkoholia en ole koskaan juonut eikä lörvien vetäminen, ryyppäys ja kännääminen kiinosta pätkääkään joten niitä on minulle turhaa alkaa ehdottelemaan "uudeksi juhannus perinteeksi". Mieluummin etsin sellaista johon ei liity juominen ja kaljoittelu vaan että sitä voi tehdä ja nauttia siitä ihan vain selvinpäin.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkoholia en ole koskaan juonut eikä lörvien vetäminen, ryyppäys ja kännääminen kiinosta pätkääkään

Ei mikään ihme että olet yksinäinen ja kaveriton.

Vierailija
2/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sellaista juhannusperinnettä ettet ota juhannuksesta mitään stressiä. Teet mikä tuntuu kivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene aikaisin nukkumaan ja huomenaamuna töihin. Tavallinen arkipäivä muiden harmaiden arkipäivien joukossa joka ei poikkea millään tavalla, merkitse mitään tai ole erityinen.

Vierailija
4/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit vaikka paistaa juhannuslettuja jos/kun niistä tykkäät ja tehdä mieluisaa (ja vähän "parempaa") ruokaa muutenkin. Yksin saa senkin päättää itse eikä tarvitse tehdä kompromisseja eli jos ei juhannusruuat maistu niin tekee vaikka pizzan.

Toki tuo ei korvaa ihmisten seuraa, mutta ei sitä korvaa millään jos/kun seuraa kaipaa.

Vierailija
5/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen?   voit oikeastaan tehdä mitä haluat.  Oletko mies? voit tehdä mitä haluat.  älkää ottako stressiä, mutta välttäkää vankiloita ja jokeen hukkumista.

Vierailija
6/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene aikaisin nukkumaan ja huomenaamuna töihin. Tavallinen arkipäivä muiden harmaiden arkipäivien joukossa joka ei poikkea millään tavalla, merkitse mitään tai ole erityinen.

Minä (en ole ap) menisin mielelläni töihin huomenna, mutta työskentelen sellaisella alalla, että huomenna ei vain ole töitä tehtäväksi. Aika pitkälle juhannus on minulle ei ihan tavallinen arkipäivä, vaan tavallinen vapaapäivä, kuten normaali viikonlopun päivä. Nyt niitä vain on yksi enemmän.

Vierailija
7/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla normaalisti kotona. Pelaan pelikonsolilla, katon elokuvia ja saunon kuten joka viikonloppu eli en vietä juhannusta ollenkaan.

Vierailija
8/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin ja siivosin

Vierailija
9/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on vartti aikaa ostaa jussikaljat ja osallistua kelluntaan.

Vierailija
10/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän juhannusta yksin, niinkuin yleensäkin. Olen absolutisti. En tee mitään erikoista, olen nytkin koneella ja telkkari on auki. Olen keittänyt kahvit ja tuossa ennen iltakymmentä syön vähän suolaista. Siinä se. Olen onnellinen näin enkä tarvitse mitään erikoista.

Vierailija
11/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klajat pussiin ja etsimään seuraa lähimmästä puistosta. Niin niitä kavereita on ennenkin hankittu kun baariin ei päässyt.

Vierailija
12/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on uskomista Bookbeatin mainosta niin on tutkittu että kirja on yksinäiselle paras kaveri ja kuin hyvä ystävä joka ymmärtää ja johon yksinäinen voi samaistua ja saada myötätuntoa tunteisiinsa.

Vierailija
13/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tee mitään erikoista. Enää ei ole mökkiä kuten lapsuudessani jolloin juhannukseen sattui myös isäni ja tätini synttärit joita todellakin vietettiin.

Nyt olen vain vanhempi, kaupunkilainen ja yksinäinen sinkku...

Heräsin jo klo 630 ja olin lenkillä aikaisin aamulla... sitten maalasin monta tuntia ja viestittelin juhannustervehdyksiä monille tutilleni joita minulla on vaikka juhannuksena jäinkin sinkkuna ypöyksin...

Veljeni tuli käymään ja söimme ja hän kiukutteli ja lähti melkein samantien...

Päivänmittaan olen tehnyt yhtä maalausta... mutta sorruin juomaan viiniä joten sen työn jatkaminen ei onnistu... katsoin filmin ja nyt tuli päänsärky ja ajattelin mennä kylmään suihkuun ja ehkäpä nukkumaan...

Huomenna on uusi päivä!

Vierailija
14/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hyvää ruokaa, puuhailin puutarhassa ja menin uimaan. Ehdin juuri uimasta katsomaan TV1 iltauutiset. Yksinolo on minulle ihan parasta.

Vierailija
15/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Prisman kassaliveä.

Vierailija
16/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ryvin itsesäälissä ja itkin yksinäisyyttäni. Sen jälkeen puin päälle kauniit vaatteet ja menin kävelylle. (Tai oikeastaan löntystämään, koska olen lihava.) Nyt olen Vauva-palstalla. Kohta teen jonkin juhannustaian sulhon löytämiseksi, koska olen toisaalta romantikko, toisaalta juuri niin epätoivoinen.

Vierailija
17/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Aino. Kalevalan Aino. Vain tämän yhden yön. Ja memen alasti uimaan.

Vierailija
18/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin itse rinkan selkään ja suuntasin luontoon. Nyt istun teltassa, kuuntelen lintujen tsirputusta (ja jotain kaukaista sonnin mylvintää...?) ja odottelen kuumaa vettä trangiasta. Tällainen perinne kelpaa tulevaisuudessakin.

Vierailija
19/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Aino. Kalevalan Aino. Vain tämän yhden yön. Ja memen alasti uimaan.

Kalevalan Aino hukuttautui. Älä sinä huku.

Vierailija
20/38 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskotellen. Käyn kylvyssä ja teen kaikki mahdolliset kuorinnat käytetyistä kahvinporoista ja kurkkusiivuja kasvinaamiona,