Harmittaa, olen vuosia säästänyt mökkiin ja hinnat karkasivat
Näin juhannuksena harmittaa kun ei ole mökkiä. Pidän mökkeilystä ja haluaisin oman mökin. Vanhemmillani on mökki mutta sinne ei saa mennä eikä sitä saa lainata, eivät annan kenenkään lapsistaan edes käväistä siellä. (En jaksa selittää tarkemmin, riittänee että sanon että toinen vanhempi on narsisti).
Olen säästänyt monta vuotta pienestä palkasta mökkiin (vaatimattomaan), budjetti n.35-40ke. Ja minulle siis riittää vaatimaton, toivon että kukaan ei tule ilkkumaan että tuolla ei saa lautakasaakaan.
Vielä pari vuotta sitten sai, oli paljon 40ke tason mökkejä, toki kaukana, ei niin hieno ranta, ei hirsimökki jne, mutta mökki kuitenkin. Pari vuotta sitten olin aivan varma että nyt 2021 säästöillä saa mökin.
No eipä saa. Hinnat oikeasti TUPLAANTUI. Se mikä oli ennen 40ke on nyt 70-80ke. Haave karkaa korona-mökkibuumin takia todella kauas.
Onkohan kuitenkin niin että kun taas saa matkustaa, mökkejä ehkä tulee myyntiin? Onko mitään toivoa että hinnat laskisi?
Ja kyllä, koko ajan säästän, eli parhaani mukaan teen itsekin asian eteen jotain.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ajoitus.
Hinnat tulee vielä monissa kohteissa alas. Nyt ihmiset ostaa mökkejä kotimaan matkailubuumissa. Kun ulkomaat ja matkustus vapautuu, osalla ihmisistä se hoidettava omaisuus kotimaassa ei enää niin kiinnostakaan. Kohteissa voi olla pientä laittoa jos edellinen omistaja ollut peräti uusavuton tai laiska mökin kunnon ylläpitoon.
Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä. Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki tai asuntolainaa.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa. Mökkejä ja asuntoja vapautuu koko ajan. Lisäksi kaupan alalta ja palvelualalta loppuu kauheat määrät työpaikkoja, kun eläkeläisten määrä vähenee.
Nyt kannattaisi olla sitä malttia. Mökkiläisten keski-ikä on 65 vuotta ja kohta tämä korona ajan buumi menee ohi ja mökeistä tulee olemaan ylitarjontaa.
Veikkaan että syksyllä saa jo halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sinulla on sitä asuntolainaa?
Jaetusti 300ke. Ap
Siis 150000? Eli olet pienituloinen ja haaveilet elämästä, johon sinulle ei ole varaa?
https://www.etuovi.com/myytavat-loma-asunnot?haku=M1681839538
Tarjolla yli 600 mökkiä alle 40 000 e.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että syksyllä saa jo halvemmalla.
Monelle kädettömälle on varmasti tässä parin vuoden sisällä realisoituneet sekä kulut, että se mitä muuta se mökin ylläpito vaatii. Ja se ei olekaan niin romanttista kun ollaan kuviteltu. Naapurit, koirat, lokit, hanhet, punkit, käärmeet, sinilevä, jne…
Vierailija kirjoitti:
Kun korona helpottaa saa mökkejä ja koiria edullisesti.
Ja veneitä, moottoripyöriä, vesijettejä, jne. Nyt hetkeksi ne haaveet jäihin ja saat säästöilläsi parikin mökkiä kun pankit myy ulosotto hintaan🤣
Kun korona helpottaa saa mökkejä ja koiria edullisesti.