Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä söpöjä poikien vaatteita??

Vierailija
23.08.2006 |

Inhoon kaikkia spiderman ym. vaatteita. Tytöille taas on tarjolla tiukkoja farkkuja/samettihousuja jotka on varmasti tosi kurjat leikeissä päällä. Voi olla vaikeeta löytää kivoja vaatteita!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan meidän poikien vaatteet:

Henkasta ja Maukasta (suurimman osan).

Lindexistä (Bamse).

Huudan ebaystä:

Oskosh, Carters, GAP, Gymbore, Old Navy, Disney Store, Next jne.

Meidän pojat ovat siis 1v8kk ja 3 vee.

Vierailija
2/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa valita itse vaatteitaan, lähinnä paitoja. Joskus ihan huvin vuoksi katselen hänen kanssaan esim. h&m:n kuvastoa ja kyselen mitkä vaatteet on kivoja, ostan sitten niitä hänelle. En ole keksinyt vielä yhtään hyvää syytä miksi en ostaisi niitä mistä poika tykkää. Vaatteita kun on pakko joka tapauksessa ostaa, miksi valitsisin ne joiden pukemisesta pitäsi sitten taistella =o

Itse sain lapsena vain äidin valitsemia vaatteita ja meillä on täysin erilainen vaatemaku. Pakkohan niitä vaatteita sitten oli pitää vaikka kuinka harmitti ja nolotti, vaihtoehtoja kun ei ollut. Muilta lapsilta sain kuulla pukeutumisestani kun ei oikein ollut muodin mukainen äidin vaatemaku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pojan, 5v ja 2v äitinä olen huomannut, että 1vuotiaasta lähtien on kivoja poikien vaatteita todella vähän tarjolla. Tytöille on aina tuplat hyllymetrit joka kaupassa ja ainakin joka toisessa vaatteessa on jotain örkkejä. No löytyyhän tytöille niitä järkkyjä barbi-paitojakin...

Luojankiitos olen toistaiseksi onnistunut ohjailemaan poikien makua niin, etteivät niitä örkkejä(vielä) kaipaa. Meillä on erikseen kyllä batman ja spideman-naamiaisvaatteet.

Yleensä vanhempi poikakin pyytää minua aamulla valitsemaan vaatteensa. Joskus kyllä ehtii itse laittaa vaatteet kaapista päälleen. Silloin en aina puutu outoihin väriyhdistemiin ja nurin narin päälle puettuun t-paitaan, varsinkin jos on vain menossa pihalle.

Poikien vaatteet ostin Suomessa suurimmaksi osaksi henkasta ja maukasta sekä stockalta ja marimekosta. Se kampin pop on myös kiva, sekä Peppi, joka muutti jonnekin itikseen. Tällä hetkellä suosin osh koshin vaatteita, lähinnä kivojen t-paitojen takia. Viimeksi ostin jopa niiden dinosauruspaidan, tosin se kuva oli tyylitelty ja söötti. Ja esim henkassa ja maukassa annan aina palautetta jos valikoima on liian örkki!

Meillä lasten vaatteet ostan 99% minä. Mieheni, joka itse kyllä osaa pukeutua hyvin, on täydellisen sokea kun valitsee lapsille vaatteita. En ymmärrä miten näin voi olla.

Vierailija
4/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, mutta olisikohan ihmisellä omaakin mielipidettä?

Ei pane päälleen mustaa väriä, tykkää punaisesta ja raikkaista väreistä, Bamset kelpaa, mutta ei halua kuvioiksi pääkalloja tai spidermaneja. Eikä niillä edes halua leikkiä, vaikka on päiväkodissa.

Vierailija:

toki vanhempi voi yrittää opettaa lapselleen kaikenlaista, omaa makua jne... Sitten tulee päiväkoti ja kaverit alkaa sanelemaan mikä on in ja pop just nyt. Ja siinä vanhempi sit ihmettelee, et mähän oon opettanut sulle että noi örkit on rumia...

Vierailija
5/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille vaatteet ovat vain vaatteita, pakollisia pääälle laitettettavia. He eivät juurikaan kritisoi pukeutumistaan. Jokaiselle hankin vaatteet tarpeen mukaan (kaksi lasta on isompaa), isommille kaiken uutena, nuorimmalle löydän joskus kesäisin ulkokirppiksiltä vaatetta. En ole kahden pojan äitinä törmännyt tuohon, että päiväkodissa opittaisiin tykkäämään spidermanista, pokemonista tms.

Tytöllä ainoa päiväkodin myötä tullut innostus oli joskus 4-5 vuotiaana mekkoihin ja hameisiin pukeutuminen. Niitä hankin silloin hänelle päiväkotikäyttöön.

Paljon olemme isompien kanssa tilanneet vaatteita ja valinneet ne kuvastoista yhdessä. Lapsillakin on aika klassinen, selkeä vaatemaku, kun ovat toiveitaan ilmaisseet.

Vierailija
6/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en autoista diggaile juurikaan mutta tykkään aika paljon vanhoista kauniista autoista ja kuplawolkkareista. :) Me ollaankin keksitty pojan kanssa tuommoinen yhteinen juttu ja olen koittanut opettaa poikaa vaalimaan vanhoja katoavia asioita ja estetiikkaa.

Vaatteissakin koitetaan metsästää paitoja mm. joissa tyylikkäitä autoprinttejä tms. kulkuvälineitä. Tekstiilitaitajana olen ajatellut painaa pojalle liudan autoaiheisia paitoja sekä höyrykone/veturi-paitoja. Isukki tykkää niistä joten poikakin innostunut. :)

Vierailija
7/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lingon & Blåbär-vaatteet on klassisia, sopivat yhteen toistensa (ja kaikkien aiempien ja tulevien mallistojen) kanssa ja ovat kyllä tosi laadukkaita. Eli vaikka ne aika paljon maksavatkin, niin kestävyys ja värinpitävyys on ihan huippuluokkaa. Vaatteiden mitoitus on myös sellainen, että ne menevät pitkään. Meillä on esim. kolmevuotias (poika) käyttänyt jo kaksi vuotta koon 80 puolipooloa.

Vierailija
8/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap väittää että kaikki poikien vaatteet ovat örkki yms vaatteita. Ei pidä paikkaansa. Ihme yleistämistä Joka mallistossa on muutama örkkipaita ja loput ihan normaaleja söpöjä pojan vaatteita (H&M, Lindex,Kapp Ahl, Zara jne)

Vierailija
9/30 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä oli kyllä peruscollegepaidoissa suurin osa örkkipaitoja. Tietysti olisin voinut ostaa näitä jäykkiä kauluspaita- ja yhdistelmäpaitasysteemejä, mutta vaikka ne on kivoja, 2-veen leikkivaatteiksi ne on aika ikäviä. Ja vaikeita pestä (valkoinen kaulus+tumman värinen paitaosa, mihis pyykkiin laitat, että myös punajuuritahrat lähtee pois?)!

Ja H&M:ssä on ollut suurin valikoima kivoja ja laadukkaita 86 cm-> poikien vaatteita, mitä olen nähnyt.

Vierailija
10/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan sielläkin on kaikkia örkkimörkkijuttuja, mutta ihan kivoja ja värikkäitäkin löytää.

Vierailija
11/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäisi päällään mieluummin Spider-paitaa kuin jotain Burberryä??

Mutta... teillähän tietenkään lapsen mielipidettä ei kuunnella tuollaisessa asiassa...

Vierailija
12/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, useimmat meistä vanhemmista ovat kuitenkin sitä mieltä, että vanhempi on se, joka päättää asioista perheessä, ei lapsi. Pääsinpäs sanomaan.

Vierailija
13/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta... teillähän tietenkään lapsen mielipidettä ei kuunnella tuollaisessa asiassa...

Mutta... teillähän tietenkin lapsi on valinnut siitä asti, kun kävelemään on oppinut, mitä päällensä laittaa ja milloin.

Vierailija
14/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä todellakin lapsi voi itse osallistua vaatteiden valintaan. Esim. jos kaupassa näkee jonkin " kivan" mörkö-vaatteen, niin kyllä se hänelle suodaan! Vanhempi päättää siitä, että vaatteet ovat asianmukaiset ja esim. lämpimät. Lapsi voi päättää, laittaako punaisen vai vihreän paidan.

- 5

Vierailija
15/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
16/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pienille, en tiedä onko isommille lapsille.

Vierailija
17/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kivoja, paitsi Bamse vaatteet.

Minä en kyllä missään nimessä osta mitään örkkejä. Onneksi lapsi ei osaa vielä pyytääkään sellaisia.

Vierailija
18/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näen kivan paidan, ostan sen. Vaikka varastoon. Paljon ostan ulkomailta.

Vierailija
19/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pojan (3v ja 5v) äitinä harmittelen usein, että mistä löytäisi kivan näköisiä vaatteita heille.

Valitettavasti he vaan haluavat pukeutua spiderman/ batman/ mikä vaan actionman- kuvioituihin vaatteisiin. Ja täytyy sanoa, että olen vitosen kanssa ihan samaa mieltä, kyllä lasten täytyy vähän saada omiakin päätöksiä tehdä! Minä päätän ne Tärkeät Asiat tyyliin laitetaanko kumisaappaat vai sandaalit, tarvitaanko villapukua toppahaalarin alle jne, mutta kyllä lapsen täytyy saada päättää minkävärisistä ja kuvioisista vaatteista hän pitää ja mitä haluaa käyttää.

Ei vanhemman nyt sentään mikään diktaattori tarvitse olla, vaikka pomo onkin...

Vierailija
20/30 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 5

ps. meillä on 4 lasta: 2 tyttöää ja 2 poikaa. Ja kyllä ne pojat, ihan samoin kuin tytöt, haluavat itse osallistua vaatteidensa valintaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi