Air Berlinin matkatavarat
Kysymys (olen googlannut mutta en tajua :). Saako siis Air Berlinin lennolle ottaa normaalin käsimatkatavaran + matkalaukun max paino 23kg? Kiitos vastauksesta. Harkitsen lähtöä Berliiniin.
Kommentit (21)
Ja mistä sen tietää minkä sortin lippua on ostamassa? olen varaamassa matkaa travellinkistä ja lentona olisi Air berlin, mutta lipusta kerrotaan vain että se on economy. Mistä tiedän onko se just fly tai joku muu fly? Sekö selviää vasta kun on ostanut lipun? eikai sen ihan niinkään pitäisi olla.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:56"]Minäkin ihmettelen noita flyjuttuja kun varasin tänään lennot+hotellin supersaverin kautta eikä vahvistusviestissä lue mitään mistään luokista. Siinä lukee kyllä että "aikuinen, 1 matkalaukkua 'a 23kg
Uskaltaako nyt luottaa että saa laukun koneeseen
[/quote]
Vahvistusviestistä pitäisi löytyä jokin kirjain esim. Economy (O). Jos kirjain on joku muu kuin Z, voit ottaa laukun ruumaan ilman lisämaksua (Z on halvimman luokan kirjaintunnus).
Tuota JUSTFly lipputyyppiä ei käytännössä tarjolla oikein missään. Näin vastattiin AirBerliiniltä kun joskus asiaa selvitin. eli kenenkään ei todellakaan tarvitse pelätä, että matkalaukku maksaisi 70 e.
Ilmainen on
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 11:54"]
Tuota JUSTFly lipputyyppiä ei käytännössä tarjolla oikein missään. Näin vastattiin AirBerliiniltä kun joskus asiaa selvitin. eli kenenkään ei todellakaan tarvitse pelätä, että matkalaukku maksaisi 70 e.
Ilmainen on
[/quote]
Näin on. taitaa olla joku standby lippu. Koskaan Momondon tai vastaavat kautta tilattu lippu ei ole JustFly
Ihan sama kuin Finnairilla, eli käsimatkatavara 8kg ja ruumaan 23 kg saa yhdellä lentolipulla olla matkatavaroita.
Just lensin air berlinillä, tais olla 8 kg käsimatkatavaran max paino.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:21"]
[/quote]
Mutta saako olla maksutta vielä ruumaan menevä laukku ohessa?
Ruumaan menevästä laukusta ei mee maksua, mutta max paino tais olla 20 kg
Mikä lippu sinulla on? Siinä halvimmassa lipputyypissä ei ole mukana ruumalaukkua.
Riippuu lipputyypistä. FlyDeal, FlyClassic ja Flyflex-lipuissa 1 käsimatkatavara ja 1 ruumaan menevä matkatavara (max 23 kg) sisältyy lipun hintaan. JustFly-lipun hintaan ei sisälly kuin käsimatkatavara, ruumaan menevä matkatavara on maksullinen: 1 kpl max 23 kg laukkua maksaa 15 euroa/suunta netistä varattuna (jos menee 23 kg yli, hinta on 65 euroa/suunta). Lentokentällä jos vasta varaa niin se maksaa 70 euroa/suunta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:24"]
Mikä lippu sinulla on? Siinä halvimmassa lipputyypissä ei ole mukana ruumalaukkua.
[/quote]
Mikä toi justfly on? Aion tilata matkan (lennon plus hotellin) aurinkomatkojen kautta. En tiedä mitä myyvät...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:29"]
Mikä toi justfly on? Aion tilata matkan (lennon plus hotellin) aurinkomatkojen kautta. En tiedä mitä myyvät...
[/quote]
Se on se halvin lipputyyppi. Tuolta http://www.airberlin.com/site/landingpages/yourfare_tariffs.php?LANG=eng näkee eri lipputyypit ja mitä niiden hintaan sisältyy.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:21"]
[/quote]
Luetunymmärtäminen 10. (Not).
Luepa sieltä ohjeista, riippuu lipun laadusta, ja minne lennät. Joten ilman noita tietoja on vaikea sanoa. http://www.airberlin.com/site/landingpages/yourfare_tariffs.php?LANG=eng
Tuon perusteella halvimmassa lippuluokassa 1 kpl ruumassa maksaisi 15 e.
Jep. Kiitos. Noteerasin kyllä tuon justflyn. Pohdin että onko joku paikanpäällä ostettava lippu.
Heh, minä ostin just Momondon kautta halvat liput berliiniin. Jos 23 kg laukku ruumaan maksaisi vaikka tuon 70 euroa, olisi laukun matka kalliimpi kuin ihmisen! :)
En lennä enää ikinä Air Berlinillä, sen verran hunoja kokemuksia kyseisestä yhtiöstä. Ja olen asunut melkien 20 vuotta Saksassa, joten kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 22:02"]En lennä enää ikinä Air Berlinillä, sen verran hunoja kokemuksia kyseisestä yhtiöstä. Ja olen asunut melkien 20 vuotta Saksassa, joten kokemusta on.
[/quote]
mitä tapahtunut?
13, minä kokeilen halpalentoyhtiötä nyt ensimmäistä kertaa. Matkustan paljon, yleensä Star Alliancen firmoilla, myös parjattu Finnair on usein hinnaltaan kilpailukykyinen. Nyt päätimme perheen kanssa poiketa Saksaan 67 euroa per nuppi. :) Saas nähdä mimmosta kyytiä ja palvelua on tiedossa.
12
Minäkin ihmettelen noita flyjuttuja kun varasin tänään lennot+hotellin supersaverin kautta eikä vahvistusviestissä lue mitään mistään luokista. Siinä lukee kyllä että "aikuinen, 1 matkalaukkua 'a 23kg
Uskaltaako nyt luottaa että saa laukun koneeseen