Onko lääkäriä? Vti apua!
Hyvää juhannusta!🌞
Nyt se myrkyn lykkäs: oon kylpylässä, toissapäivänä oli kirvelyä alapäässä ja vein labraan virtsanäytteen: juuri tuli omakantaan/maisaan viesti: E3sfl! Eli selvä tulehdus. Koska se on sfl, ei siis selviä että mikä bakteeri sen aiheuttaa ja mikä antibiootti purisi parhaiten.
Eli, nyt en okein tiennyt pitääkö tää hoitaa vai ei?! Olen oireeton… otin nyt yhden 500mg ab:n, Ciproxin.
Normisti se 1 kpl voi riittää käypä hoito -suositusten mukaan, mulle aina lääkäri määrännyt niitä 3kpl, eli 3:n päivän ajan 1 tbl/per pv… mutta: olen oireeton. Eli riittäisikö vain 1… ja vien ma labraan näytteet et onko poistunut…
Terveyskeskus luonnollisesti ottaa kantaa vasta ma, mikä on liian myöhään lääkkeen jatkamisen kannalta…
Tietäisikö joku, mitä tehdä?
Kommentit (6)
Vasta 10 potenssiin 5 on merkitsevä bakteerimäärä. Lisäksi näytteessäsi on sekafloora eli ei yhtä tiettyä bakteeria vaan esim. Iholta tullutta bakteerikertymää. Tuolla tuloksella ei hoideta antibiootilla lainkaan.
T. Terkkarilääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vasta 10 potenssiin 5 on merkitsevä bakteerimäärä. Lisäksi näytteessäsi on sekafloora eli ei yhtä tiettyä bakteeria vaan esim. Iholta tullutta bakteerikertymää. Tuolla tuloksella ei hoideta antibiootilla lainkaan.
T. Terkkarilääkäri
Ok, tuhannet kiitokset! Otin nyt sitten turhaan tuon, mutta mulla kerran ollut pyelonefriitti joten ajattelin että parempi ottaa yksi…
Ap
E3 eli bakteerimäärä potenssiin kolme on vain muutama pesäke maljalla, ei virtsatulehdusta. Ja lisäksi sekakasvua. Jos oireet jatkuvat, viet uuden näytteen, ehkä klamydiakin kannattaa tutkia.
Olisin myös toiminut noin. Jos et olisi ottanut yhtään, olisi vaiva luultavasti palannut parin viikon sisään.
Mutta mielestäni 1 tabletti tuota riittää; on jytyä tavaraa tuo ottamasi. :)
T. Toinen vti kroonikko
Kyllä vti on niin veemäinen että sitä tekee kaikkensa ettei se iske päälle!
Yksityisen lääkäriketjun etälääkäri auttaa juuri näissä tilanteissa. Maksaa muutaman kympin.