Kauan limatulpasta aikaa synnytykseen
Mulla toinen raskaus nyt, viimeksi meni joitain päiviä. Kauan sinulla mennyt aikaa sen bongaamisesta synnytykseen? Ja mones lapsi kyseessä?
Kommentit (23)
Multa irtos limatulppa 3 kertaa.Ensimmäisen kerran kuukautta ennen laskettua aikaa.
Ekalla kerralla 2 viikkoa, toisella 2 päivää.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 15:26"]Itselläni meni kaksi päivää.
[/quote]
Ensimmäinen lapsi kyseessä.
Mä en oo koskaan moista nähnyt. 3 lasta oon saanut:-)
mikä on limatulppa? liittyykö lapsiveteen?
t. nainen 22v, ei lapsia
Kohdunsuulla on käsittääkseni limaa joka ikäänkuin suojaa kohtua ja vaihtelevasyi raskauden loppupuolella se alkaa irtoamaan, rään näköinen rusehtava, kellertävä tai veriviiruinen klimppi, kaikki eivät sitä huomaakaan, ja myös luin tänään ettei varsinaista limatulppaa olisi, että valkovuotoa kehittyy vain.. itse kuitenkin ekassa erotin joitain päiviä ennen synnytystä tuon limatulpan, jonka lähtö ilmeisemmin kuitenkin merkitsee lähestyvää synnytystä. ap
Mulla meni limatulpan irtoamisen alkamisesta noin puolitoista vuorokautta vauvan syntymaan. Lapsivesti meni vuorokauden paasta siita.
11> Se on joku limatulppa, joka suojaa kohdunkaulaa. Ei liity varsinaisesti lapsiveteen. Joillakin se irtoaa synnytyksen lahestyessa, jotkueessa. Jotkut eivat huomaa sita missaan vaiheessa. Esimerkiksi yksi tuttava on 4 lapsen aiti, eika han tiennyt limatulppien irtoamisesta mitaan, kun ei ole koskaan sellaista tapahtumaa havainnut.
(Pahoittelen huonoa aakkosvalikoimaani.)
Seuraavana päivänä meni vedet, tosin sitten piti käynnistää.
Ekasta noin 17 h, muista lapsista ei ole tullut.
Aika monella pari päivää... :) Toivottavasti itsellänikin se toistuisi. En toivoisi yhtä pitkittynyttä piinaa ja kipeitä suppareita moneksi päiväksi ennen varsinaista synnytystä, onkohan toivoa kun on kuitenkin toka lapsi. Th neuvolassa selitti, että kohtu lyhentyy ja avautuu nyt eri tavalla ku ekassa, että se lyheneminen ja avautuminen tapahtuu ekan jälkeen jotenkin samaan aikaan kuin ekassa taas ensin lyhenee ja sit vast aukeaa. Jännää tämä on kun ei yhtään tiedä mitä käy ja milloin.. :)
Mulla tuli synnytyksen aikana. Oli varmaan 5 h supistellu ja olin menossa vessaan ja huomasin pikkareissa sen. En mä sielä synnärillä mistään limatulpista muistanut ja kutsuin kätilön ja kerroin ihan huolissani "Mä vuodan verta!" Kätilö kyllä heti arvas, että varmaan limatulppa. :)
Limatulppa irtosi aika vomakkaiden supistusten saattelemina, pari tuntia siitä alkoi synnytykseen asti kestänyt vuoto ja vauva oli sylissä noin vuorokauden kuluttua limatulpasta.
Mulla meni pari viikkoa. Ärsytti, kun olin lukenut, että pian siitä käynnistyisi synnytys, ja itsellä oli niin pitkä kärvistely kuitenkin jäljellä.
Ekalla lapsella 21 h ennen syntymää.
Toisella 5,5 h ennen syntymää. Mulla oli ihan selvä iso lima/veri möltti joka tippui lompsahtaen pönttöön...
Kolmas. Pari päivää meni.