Lisukkeiden tekemiseen meni eilen 2 ja tänään 3 tuntia. Mies grillaa 30 minuuttia ja kaikki taas kehuvat, että olipa mies tehnyt hyvää ruokaa
mutta kukaan ei ota huomioon että kuka sen kaiken työn oikeastaan teki. Ulkofileen kääntelystä saa kyllä kehut.
Kommentit (48)
Pilalla koko juhannus, jätä se sika.
Kyllä meidän vieraat kiittää ruuasta yleisesti eikä vain x:n grillaamassa pihvistä. Tietysti jos joku on ollut ylivertaisen herkullista, sitä ylistetään. Meillä mies hoitaa kokkailut, mutta itse juurikin "kylmäkkönä" autan, kun tulee vieraita. Väännän salaattejaja, jälkiruokia ja teen muita esivalmisteluja. Ei kyllä mene 5h/vierailu, vaikka ihan käsi keittiöhommissa olenkin ts en laita koskaan oikeata ruokaa. Veitsi pysyy kuitenkin kädessä ja olen näppärä muutenkin. Ja todellakin vieraat tietävät, että olen ollut mukana laittamassa ja tietysti kattanut ja koristellut ja saan kiitokset siinä missä gourmet-tasonkokkimiehenikin. Toisaalta ei ole mitään tarvetta päteä keittiössä ja ilolla kuuntelen aina, kun mieheni herkkuja ylistetään.
Koet itsesi nyt naishuippukokiksi?
Niitä kun on koko maailmassa muistaakseni 12 kappaletta.
Tsemppiä potunkeittoon ja salaatin kasaamiseen, honey!
EIKÄ! JA se hitsin nurtsikin on leikkaamatta!
Lipputanko maalaamatta
Hyyskä tyhjentämättä
laituri lokinpaskassa
ranta mutanen
saunankivet vaihtamatta
vedet kantamatta
Mitä vielä kaljakin on lämmintä
En ymmärrä, että miksi helevetissä ihmiset aina näkee noin paljon vaivaa kaiken maailman juhlapyhäaikojen takia. Saalatin tekee puolessa tunnissa ja sille kaveriksi joku kaupan perunasalaatti ja vaikkapa punajuurisalaatti, niin se on siinä. Yhtään huonompi juhannus ei tule.
Tämä on jo niin vanha ja kulutunut vitsi, että kyllästyttää.
Joka ikisen vitsikirjan vakioantia ja vitsikirjoja on tullut luettua mieletön määrä, kun oli jalkapaketissa monta kuukautta lasketteluonnettomuuden jälkeen.
Jokainen perhe voi itse sopia ruuanvalmistustapansa ja grillauksensa ja tiskit ja muut.
Joissakin perheissä on aivan totta, että mies osaa tehdä paremmin ruokaa kuin nainen.
Minä toin koko perheelle noutopizzaa. Ei tartte lisukkeita eikä grillata.
Illaksi sushia. Sama juttu.
Huomenna sitten voi rauhassa valmistella ruokia. Tänään voi relata
Vierailija kirjoitti:
Se joka grillaa 30 minuutissa, ei oikeata grillausta osaa...
Riippuu kyllä aivan siitä, mitä milloinkin grillataan.
Uli uli naiset aina vain valittaa turhasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä aivan siitä, mitä milloinkin grillataan.
Juuri noin.
Tonnikalapihvit, 2-3 min puoli. Jos joku grillaa puoli tuntia, pilalla.
Joo meillä taas miehellä kauhea nurina, kun pitäisi grillata. Kaikki tuodaan valmiina eteen ja arkena saa muutenkin aina valmiit ruuat. Mutta on se grillaaminen kesäisin niiiin raskasta hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää sitten toisin päin.
sitten ei olisi lisukkeita ollenkaan
Ja kuivia känttyjä grillistä.
Jätät vaan lisukkeet tarjoilematta. Syököön porukka pelkkää grillattua ruokaa.
Osta valmiita ensi juhannuksena. Säästyy aikaa ja hermoja. Tee jotain mukavaa ensi juhannuksena.
Oma valinta vääntää lisukkeita tuntitolkulla, ei pitäisi valittaa kun itse on tuohon ryhtynyt. Ihan hulluutta leipoa jotain leipää. Kaupat on täynnä herkullista tuoretta leipää.
Meillä oli lounaalla kahta salaattia, uudet perunat+voita, silliä purkista ja grillimakkarat, jälkkäriksi jäätelöä. Olipa herkkua! Ei mennyt viittä tuntia aikaa tähän. Salaattien tekoon meni puolisen tuntia, perunat keittyy ihan itsekseen kattilassa. Salaattia jäi hyvin vielä illaksi, loput perunoista lämpiää grillissä samalla kun paistetaan kalat/lihat. Kastikkeeksi pihville maustevoi ja kalalle kermaviilikastike (3min). Grillivihannesten pilkkomiseen menee max 15min, mutta en taida jaksaa tänään sitäkään.
Elämä on helppoa kun sen itse järjestää helpoksi.
Voi itku! Ikävää, että tunnet näin, että hauskan tekeminen on tunneista kiinni…
En kyllä ymmärrä, miten sait 5 tuntia menee tunnin töihin? Et osaa multitaskaa?
Meillä mies grillaa, minä pilkon kasvikset ja teen salaatin. Suunnilleen saman verran menee aikaa kummaltakin, kun en mitään suureellista tee. Ehkä sienien täyttäminen vie eniten aikaa, mutta muuten paprikoiden ym. pilkkominen sujuu vartissa. Minä teen sen ilmastoidussa keittiössä, mies kärvistelee parvekkeella.