Onko etävanhemmalla oikeus vähentää elatuskyvystään
lasten harrastuskuluja? Vai onko se niin, että lapsi ei saa harrastaa etävanhemman luona jos etällä ei ole varaa elareitten jälkeen? Lähivanhempi on varakas, etä ei. Ja kyllä, olen itse se etä ja pelottaa että joudun myymään talon ja muuttamaan, jotta mulla olisi varaa maksaa exälle.
Kommentit (11)
On.Oma puolisoni jäi perhevapaille, ja hänellä on siihen täysi oikeus.
Lähivanhemman kuuluu maksaa harrastuskulut elareista, jos muuta ei ole erikseen sovittu.
Mutta jos lapset harrastavat etän luona? Ainoat kaverikontaktit ovat harrastuksen kautta. Lapset jo niin isoja, ettei kavereita niin vain löydy kun leikkikentillä eivät pyöri.
ap
Ei sillä ole väliä, missä harrastaa.
Eikö harrastusmaksut makseta pari kertaa vuodessa kausittain? Niin meillä ainakin on.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:02"]
Mutta jos lapset harrastavat etän luona? Ainoat kaverikontaktit ovat harrastuksen kautta. Lapset jo niin isoja, ettei kavereita niin vain löydy kun leikkikentillä eivät pyöri.
ap
[/quote]
Miksei etä tule sua vastaan kustannuksissa, jos kerran on varakkaampi? Kummallista touhua.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:02"]
ap
[/quote]
Miksei etä tule sua vastaan kustannuksissa, jos kerran on varakkaampi? Kummallista touhua.
[/quote]
Anteeksi, lähivanhempi! Jos harrastus on lapselle tärkeä, eikä mikään poskettoman kallis, niin silloin pitäisi tällaiset riidat unohtaa, ja ajatella sitä lasta!
Mä olen siis etä ja se köyhempi osapuoli. Lapset harrastaisivat siis mun luona. Exän päätarkoitus on tehdä mun elämästä rahatonta helvettiä. Mielelläni lapset ottaisin luokseni asumaan, mutta toiselle kaverit on niin tärkeät ettei haluaisi muuttaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:02"]
ap
[/quote]
[/quote]
Tässä taisi kirjoittaa etä. Mutta joka tapauksessa, asia menee niin, että elatusmaksuissa on huomioitu lapsesta johtuvat kulut, myös harrastuskulut, jotka lähivanhempi lähtökohtaisesti maksaa (kausimaksut, varusteet). Kummatkin vanhemmat vastaavat niistä kuluista, jotka lankeavat sille ajalle, jonka lapset ovat luonapitosopimuksen ko vanhemman luona.
Rikkaamman osapuolen ei tarvitse tukea toisen vanhemman elintasoa. Jos toisella vanhemmalla ei ole rahaa, jotta lapsi voisi hänen luonapitoaikanaan tavata kavereita 'ylimääräisissä harrasteissa', sitten lapsi ei mene. Tämä on kaikkien vähemmän rikkaiden perheiden lasten arkipäivää, kaikkea ei voi saada.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 12:02"]
ap
[/quote]
[/quote]
Tässä taisi kirjoittaa etä. Mutta joka tapauksessa, asia menee niin, että elatusmaksuissa on huomioitu lapsesta johtuvat kulut, myös harrastuskulut, jotka lähivanhempi lähtökohtaisesti maksaa (kausimaksut, varusteet). Kummatkin vanhemmat vastaavat niistä kuluista, jotka lankeavat sille ajalle, jonka lapset ovat luonapitosopimuksen ko vanhemman luona.
Rikkaamman osapuolen ei tarvitse tukea toisen vanhemman elintasoa. Jos toisella vanhemmalla ei ole rahaa, jotta lapsi voisi hänen luonapitoaikanaan tavata kavereita 'ylimääräisissä harrasteissa', sitten lapsi ei mene. Tämä on kaikkien vähemmän rikkaiden perheiden lasten arkipäivää, kaikkea ei voi saada.
[/quote]
^¨^¨Tämän kirjoittaja on kyllä etävanhempi, muttei ap.
Ei ole.