Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä lainaa multa tekstiilipesuria ja lainailee sitä sitten eteenpäin !

Vierailija
25.06.2021 |

Kiusallinen tilanne. Omistan tekstiilipesurin jota totta kai voin lainata ystäville. Nyt ilmeni että masiinaa on sitten lainailtu edelleen hänen kavereilleen ties minne ja montako kertaa. Iloisesti tämän kertoi kun aloin kysellä Kärcheriä kotiin..Miten sanoa asiasta napakasti? Olenko herkkänahkainen ? Mutta kun en tosiaan tykkää että mun laitetta käyttää porukka joita en edes tunne!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa lainaat yhdeksi vuorokaudeksi kerrallaan sovitte etukäteen jo milloin heti hän tuo sen takaisin.

Saat myös sanoa ihan suoraan että et halua hänen lainaavan sitä eteenpäin.

Ystäväsi on vähän hölmö, kyllä sen pitäisi olla itsestään selvyys ettei toisen lainatavaraa diilailla eteenpäin.

Yhdessä vuorokaudessa pesee useamman sohvan., kun katsos pesurin omistaja "Mirkku" on niin tarkka pesuristaan, että joudutaan pitämään kiirettä.

Tuollaisille tyypeille ei lainata yhtään mitään.

Vierailija
22/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa sinä vuorostasi hänen miestään järjestämillesi rouvien "tupperware-kutsuille".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut konmaritti kotejaan, minä en. Nyt olen heille jonkinlainen maksuton tavaranlainaustoimisto, milloin tarvitaan telttaa, milloin rinkkaa, milloin on tarve tekstiilipesurille, milloin ompelukoneelle.

En lainaa, kunhan totean, että kaupasta voi kysellä ja jotain saa kirjastostakin nykyisin saa lainaan.

Vierailija
24/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää lainaisi. Sanoisin vain tarvitsevani sitä itse.

Vierailija
25/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun vaatteita on lainattu tuntemattomalle, koska "käytät muutenkin kirpparivaatteita eli muiden käyttämiä." Ymmärrän täysin.

Vierailija
26/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin reagoinut: "Lainasitko sinä siis eteenpäin sitä!?, Lainasin sen sinulle henkilökohtaiseen käyttöön, ei muille lainattavaksi. Oletin tämän olevan itsestäänselvyys. Minusta olisi reilua, että korvaisit minulle jotenkin omaisuuteni muille luvatta lainailun."

Vierailija
27/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa jätetään sit lainailematta.

Vierailija
28/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että et lainaa sitä enää hänelle, kun ei pysy pelkästään kaverin käytössä, vaan lähtee eteenpäin.

Vierailija
29/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kysy, että onko tämä ystäväsi tajunnut minkä hintainen laite se on ja että hän on vastuussa myös eteenpäin lainaamansa korvaamisesta, jos tai kun se menee rikki?

Vierailija
30/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyt vaan suoraan miksi on näin tehnyt ja enää et pesuria lainaa tämän asian takia 

Vierailija
31/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hävytöntä ystävältäsi lainata eteenpäin! Kysy tiesikö hän tuosta että on korvausvelvollinen jos se menee rikki toisen käytössä? Ja laitehan kuluu toisten käytössä, olet antanut luvan yhdelle tyypille kuluttaa laitettasi, et usealle. Ja ihan sama vaikka kuluu ihan minimaalisesti, kuluu silti! Kaikki kuluu käytössä. Siis meni ihan tunteisiin sun puolesta.

Vierailija
32/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä toisten omaisuuksia ulkopuolisille lainailevia ihmisiä vaivaa? Menee yli ymmärrykseni, voisiko joku tällä tavoin toimiva valaista logiikkaansa?

Vierailija
33/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kertonut kellekään, että meillä edes on se. En edes luotettaville tutuille. Joku kyseli, tietääkö joku ketään mistä saa vuokrata, olin hiljaa. Autetaan kyllä lähisukulaisia sillä, mutta niin, että ollaan itse paikalla kun käyttävät tai jopa putsataan itse, ihan hyväntekeväisyytenä.  Oon miettinyt autonkin ostoa, enkä aio kaveripiirille kertoa asiasta, jos ostan. Tarvitsen sitä vain pitkillä matkoilla. 

Vierailija
34/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee varmaan bisnestä sillä, ottaa rahaa kun lainailee eteenpäin.

Vierailija
35/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ystävä tuo vaan loinen. Jätä moinen.

Vierailija
36/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että "lainaa" eteenpäin? No ei todellakaan lainaa vaan vuokraa.

Herää nyt hyvä ihminen.

Vierailija
37/37 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkossa vain vuokrata pesuria.

Ei tuollainen ole ystävyyttä vaan hyväksi käyttämistä.

Tästä eteenpäin ennakoi kaikki asiat ystävääsi liittyen ja vedä selvät rajat!!!

Tsemppiä ja hyvää juhannusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän