Ystävä lainaa multa tekstiilipesuria ja lainailee sitä sitten eteenpäin !
Kiusallinen tilanne. Omistan tekstiilipesurin jota totta kai voin lainata ystäville. Nyt ilmeni että masiinaa on sitten lainailtu edelleen hänen kavereilleen ties minne ja montako kertaa. Iloisesti tämän kertoi kun aloin kysellä Kärcheriä kotiin..Miten sanoa asiasta napakasti? Olenko herkkänahkainen ? Mutta kun en tosiaan tykkää että mun laitetta käyttää porukka joita en edes tunne!
Kommentit (37)
Lainaa sinä vuorostasi hänen miestään järjestämillesi rouvien "tupperware-kutsuille".
Tutut konmaritti kotejaan, minä en. Nyt olen heille jonkinlainen maksuton tavaranlainaustoimisto, milloin tarvitaan telttaa, milloin rinkkaa, milloin on tarve tekstiilipesurille, milloin ompelukoneelle.
En lainaa, kunhan totean, että kaupasta voi kysellä ja jotain saa kirjastostakin nykyisin saa lainaan.
En enää lainaisi. Sanoisin vain tarvitsevani sitä itse.
No mun vaatteita on lainattu tuntemattomalle, koska "käytät muutenkin kirpparivaatteita eli muiden käyttämiä." Ymmärrän täysin.
Olisin reagoinut: "Lainasitko sinä siis eteenpäin sitä!?, Lainasin sen sinulle henkilökohtaiseen käyttöön, ei muille lainattavaksi. Oletin tämän olevan itsestäänselvyys. Minusta olisi reilua, että korvaisit minulle jotenkin omaisuuteni muille luvatta lainailun."
Jatkossa jätetään sit lainailematta.
Sanot että et lainaa sitä enää hänelle, kun ei pysy pelkästään kaverin käytössä, vaan lähtee eteenpäin.
Tai kysy, että onko tämä ystäväsi tajunnut minkä hintainen laite se on ja että hän on vastuussa myös eteenpäin lainaamansa korvaamisesta, jos tai kun se menee rikki?
No kysyt vaan suoraan miksi on näin tehnyt ja enää et pesuria lainaa tämän asian takia
Todella hävytöntä ystävältäsi lainata eteenpäin! Kysy tiesikö hän tuosta että on korvausvelvollinen jos se menee rikki toisen käytössä? Ja laitehan kuluu toisten käytössä, olet antanut luvan yhdelle tyypille kuluttaa laitettasi, et usealle. Ja ihan sama vaikka kuluu ihan minimaalisesti, kuluu silti! Kaikki kuluu käytössä. Siis meni ihan tunteisiin sun puolesta.
Mikä näitä toisten omaisuuksia ulkopuolisille lainailevia ihmisiä vaivaa? Menee yli ymmärrykseni, voisiko joku tällä tavoin toimiva valaista logiikkaansa?
Minä en ole kertonut kellekään, että meillä edes on se. En edes luotettaville tutuille. Joku kyseli, tietääkö joku ketään mistä saa vuokrata, olin hiljaa. Autetaan kyllä lähisukulaisia sillä, mutta niin, että ollaan itse paikalla kun käyttävät tai jopa putsataan itse, ihan hyväntekeväisyytenä. Oon miettinyt autonkin ostoa, enkä aio kaveripiirille kertoa asiasta, jos ostan. Tarvitsen sitä vain pitkillä matkoilla.
Tekee varmaan bisnestä sillä, ottaa rahaa kun lainailee eteenpäin.
Ei ole mikään ystävä tuo vaan loinen. Jätä moinen.
Jaa että "lainaa" eteenpäin? No ei todellakaan lainaa vaan vuokraa.
Herää nyt hyvä ihminen.
Kannattaa jatkossa vain vuokrata pesuria.
Ei tuollainen ole ystävyyttä vaan hyväksi käyttämistä.
Tästä eteenpäin ennakoi kaikki asiat ystävääsi liittyen ja vedä selvät rajat!!!
Tsemppiä ja hyvää juhannusta!
Yhdessä vuorokaudessa pesee useamman sohvan., kun katsos pesurin omistaja "Mirkku" on niin tarkka pesuristaan, että joudutaan pitämään kiirettä.
Tuollaisille tyypeille ei lainata yhtään mitään.