Ystävä lainaa multa tekstiilipesuria ja lainailee sitä sitten eteenpäin !
Kiusallinen tilanne. Omistan tekstiilipesurin jota totta kai voin lainata ystäville. Nyt ilmeni että masiinaa on sitten lainailtu edelleen hänen kavereilleen ties minne ja montako kertaa. Iloisesti tämän kertoi kun aloin kysellä Kärcheriä kotiin..Miten sanoa asiasta napakasti? Olenko herkkänahkainen ? Mutta kun en tosiaan tykkää että mun laitetta käyttää porukka joita en edes tunne!
Kommentit (37)
Kyllä, mulle tulee tosi hyväksikäytetty olo !
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lainaamiset loppuisivat tuohon.
Seuraavalla kerralla kysyttäessä, laite olisi rikki. Lokit eivät asemaansa ymmärrä.
Härskiä, todella härskiä.
Itse en lainaa mitän kellekään koska joko tavarat palautuu rikkinäisenä tai eivät palaudu ollenkaan. Toki voin ottaa vaikkapa juuri pesurin mukaani kun tulen käymään ja sitä voi käytellä virailun aikana mutta laite lähtee mun mukana takas kotiin.
Jatkossa lainaat yhdeksi vuorokaudeksi kerrallaan sovitte etukäteen jo milloin heti hän tuo sen takaisin.
Saat myös sanoa ihan suoraan että et halua hänen lainaavan sitä eteenpäin.
Ystäväsi on vähän hölmö, kyllä sen pitäisi olla itsestään selvyys ettei toisen lainatavaraa diilailla eteenpäin.
Sano että tuo sen 24 tunnin sisällä tai maksaa tai ostaa sulle uuden tilalle. Joku niistä joka tapauksessa myy sen.
Esitä tyhmää. Sanot sille kaverille, että "tarvitsen sen tekstiilipesurin nyt. Jos se ei ilmesty tunnin sisällä minulle, teen rikosilmoituksen. Minulla on kuitti laitteesta ja vahva epäily, että se on varastettu."
Kerro että tarvitset sen parin päivän päästä takaisin ja jatkossa sanoisin että se on rikki, jos tämä ystävä kyselee lainaan. Törkeää lainata eteenpäin kysymättä sinulta ensin.
Nyt soitto ja viesti, että tarvitset koneesi tunnin sisään.
Röyhkeä on kyllä. Melkoinen luottamusrikko. Ymmärräthän, että et ole hänelle ystävä. Nämä muut, joille on lainannut eteen päin niin ovat niitä tärkeämpiä.
Noloa lainailla toisten tavaroita.
Ilmoitat, että tarvit sen pesurin takaisin NYT ja 2 tuntia aikaa tuoda se. Kaverin ongelma miten sen sulle palauttaa.
Mistäs tietää, onko kaverisi perinyt pesurista vuokraa lainatessaan sitä eteenpäin?
Jos haluat vielä pitää kaveriisi yhteyttä tämän jälkeen, sanot suoraan että "olin todella hölmistynyt kun kerroit että lainasit minun pesuria eteenpäin. Siksi en osannut heti vastata siihen kun asiasta kerroit. En halua että näin tehdään minkään minun tavarani kanssa, ikinä koskaan". Tämä tulee teroittaa tälle kaverillesi että ei ole ok! Toki pesuri voi ensi kerralla olla myös rikki. Tai kaveri voi päätyä ex-kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tietää, onko kaverisi perinyt pesurista vuokraa lainatessaan sitä eteenpäin?
Tiedätkö, tuli ihan sama mieleen. Täällä päin näitä vuokraillaan 20 euron vuorokausivuokralla.
Se olisi kyllä sitten jo tuplatörkeää.. Eniten ärsyttää tämän ystävän kevyt suhtautuminen asiaan. Ei ollut yhtään nolona kun laitetta kyselin ja "Se onkin vielä Jaskalla"
Jep. Jatkossa en lainaa kenellekään mitään. Se on varmaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat vielä pitää kaveriisi yhteyttä tämän jälkeen, sanot suoraan että "olin todella hölmistynyt kun kerroit että lainasit minun pesuria eteenpäin. Siksi en osannut heti vastata siihen kun asiasta kerroit. En halua että näin tehdään minkään minun tavarani kanssa, ikinä koskaan". Tämä tulee teroittaa tälle kaverillesi että ei ole ok! Toki pesuri voi ensi kerralla olla myös rikki. Tai kaveri voi päätyä ex-kaveriksi.
Tää oli hyvä. Kiitos.
Ap
Ihmiset on ihan pimeitä nykyään. Tietenkään toisen tavaraa ei lainata eteenpäin.