Saako vammaista lasta odottava juoda alkoholia?
Kun ei ole enää mitään menetettävää. Jos on down, niin mitä väliä onko FAS vai ei.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:24"]
Saa, jos ei aio pitää lasta.
[/quote]Ai jos antaa adoptioon?
Mitäköhän äitisi on käyttänyt, kun odotti sinua?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:24"]
Saa, jos ei aio pitää lasta.
[/quote]Ai jos antaa adoptioon?
[/quote]
Ei vaan jos aikoo tehdä abortin. Silloin ei ole väliä, juoko vai ei.
Perustelkaa toki, jos olette eri mieltä.
Mä tiedän yhden tapauksen, jossa lapsivesituktimuksessa vammaiseksi todettu lapsi olikin syntyessään täysin terve ja ihan tavallinen lapsi on yhä.
No jos abortin tekee niin mitä hemmetin väliä sillä sitten on dokaako vai ei.
Jos tiedetään, että syntyvä lapsi on down ja siten hänen ÄO:sa tulee olemaan joka tapauksessa hyvin matala ja ulkonäkö poikkeamaan ns. normaalista, niin mitä haittaa alkoholin juomisesta tuolloin enää on?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:31"]
Mä tiedän yhden tapauksen, jossa lapsivesituktimuksessa vammaiseksi todettu lapsi olikin syntyessään täysin terve ja ihan tavallinen lapsi on yhä.
[/quote]
Joo, ja oli rukoillut sitä kaiken aikaa, vai mitä? :)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:31"]
[/quote]
Joo, ja oli rukoillut sitä kaiken aikaa, vai mitä? :)
[/quote]
Miten rukoilu siihen mitenkään liittyy? Se nyt vain sattui niin, eikä äiti tiedä itsekään tuliko joku virhe tuloksissa vai näyttikö tulokset vain väärin. Jos nyt odotit tästä jotain hihhuli-kommentia, niin saat senkin: Tuntemallani uskovaisella on vaikeasti kehitysvammainen lapsi ja tunnen myös uskovaisen lääkärin, jolla on down-lapsi itsellään.
Ennen aborttia voi juoda mutta sen jälkeen en peruisi aborttipäätöstä. Vammaisuutta on monenlaista joten alkoholi voi lisätä sitä, esim downin riskiä saada sydänvika. Anenkefalia tms. on minusta myös ok äidin juoda koska lapsi ei ole elinkelpoinen muutenkaan. Siis näin teoriassa.
Mä en pystyis juoda jos vauva olis masussa. Toisaalta en kyllä pystyis tekemään aborttiakaan :/
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:35"]
Jos tiedetään, että syntyvä lapsi on down ja siten hänen ÄO:sa tulee olemaan joka tapauksessa hyvin matala ja ulkonäkö poikkeamaan ns. normaalista, niin mitä haittaa alkoholin juomisesta tuolloin enää on?
[/quote]
Matala ÄO + pahat keskittymishäiriöt tms. on hankalampi yhdistelmä.
Elikkäs ajatusko on, että kun nyt kerran on vamma - joka ei kuitenkaan ole sataprosenttisen varmaa - niin sitten ei ole väliä, vaikka vammautuis lisää ja vaatisi vieläkin enemmän?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 19:23"]
Saako vammaista lasta odottava juoda alkoholia?
Kun ei ole enää mitään menetettävää. Jos on down, niin mitä väliä onko FAS vai ei.
[/quote]
olisit voinut kirjoittaa aloituksen myös vaikkapa arabiaksi, ihan yhtä vähän olisin siitä ymmärtänyt. Ajatusmaailmasi on niin sairas ja kieroutunut, että ei vaan aukea mulle. Ja tuskin muillekaan.
Minulla on esimerkiksi sattunut niin, esikoisen piti syntyä down.
Mutta syntyi erittäin terve ja vahva poika.
Joten ei aina kannata uskoa niihin testeihin!
Huoh terve porvoo