Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muisteloita: Elämäni pahin juhannus

Vierailija
21.06.2014 |

Aloitetaanko ketju ja annetaan samalla vertaistukea niille, joilla on ollut paska Jussi?

Mikä oli huonoin juhannuksesi?

Minä voin aloittaa. Elämäni paskin Jussi oli joskus kun oli parikymppinen. Oli poikakaverin kanssa sovittu, että lähdetään yhteisen juhannuksen viettoon.Tehty tarkatkin suunnitelmat. Elettiin  aikaa jolloin kännyköitä ei yleisesti vielä ollut (my god olen vanha!), eikä tuohon elämänaikaan ollut ihmeellistä, jos jotakuta ei saanut vuorokauteen kiinni. Lisäksi poikaystäväni teki pitkiä rullaluistelulenkkejä, jolloin ei ollut tavoitettavissa. En siis osannut huolestua, kun en edellisiltana saanut yhteyttä. Aattona laittauduin nätiksi ja pakkasin kamat valmiiksi. Odottelin ja odottelin, ja sitten päätin lähteä miehen kotiin.Seisoin ovella kelloa soittamassa kasseineni, kun miehen kämppis avasi. Oli sitten poika"ystävä" lähtenyt yksin jussiviettoon jo pari päivää aiemmin! Minulle ei vaan ollut kertonut, koska samallahan tämä oli kätevä tapa lopettaa suhde.

Kiva tilanne. Aattoiltapäivä jo pitkällä ja kaikki kaverit ja perhe poistuneet kaupungista. Siinä itkeä pillitin 18 m2 yksiössä. Lopulta ehdin hilkulla tupaten täyteen linjuriin Helsinki-Kasnäs (ajoaika noin 4 h ja pysähdys joka maitolaiturilla). Kuutelin sen matkan itkua pidätellen tahtomattani kaikki mahdolliset ikivihreät kuskin radiosta. Yksi niistä herättää yhä viiltävän tunteen rinnassa 17 vuotta myöhemmin.

Maanantaina muuten sitten kotona ollessani ovikello soi. Näin, että kuspäähän se siellä. Mahtoiko omatunto soimata ja halusi tulla jättämään mut face-to-face vai mikä oli. En avannut.Lopulta postiluukusta tiputettiin post-it -lapulle kirjoitettu eroviesti. Harmi, etten muista mikä se oli. Jotain kai siihen viittaavaa, etten ollut hänelle tarpeeksi urheillullinen. Kyllä jäi kiva fiilis suhteesta. Oikeasti syy taisi olla että mies oli lähdössä jenkkeihin vuodeksi vaihtoon kuukauden, parin päästä. Ei sitten se kaukosuhde napannutkaan, vaikka muuta oli puhunut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa: niin että tämä jussi on ihan loisto tuohon verrattuna. Ei jaksettu lähteä mökille ja himassa siivottiin koko eilinen. Samalla riideltiin miehen kanssa (jokapäiväistä), lapsi kitisi koko päivän, työt stressaavat.Mies vei lapsen saunaan ja nyt lapsi kärsii liiallisen saunomisen jälkeen pienessä kuumeessa "oksuolosta". Viime yö siis valvottiin. Mutta pahemminkin vois olla. Mies ei ainakaan ole post-it-lappumiehiä. Sen varmistin moneen kertaan jo tutustuessamme.

Vierailija
2/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppinen. Lähdin sukulaisiin monen sadan km päähän,silloisen avomieheni kanssa. Loppujen lopuksi kerkesi tapahtua vaikka mitä,mutta lopputulema oli se että ukko otti ja lähti panemaan silloista ystävääni.heillä siis oli selkäni takana ollut jo jonkin aikaa suhde,tämä valkeni minulle kyseisenä jussina. Jäin yksin sukulaisiin ja ukko ajoi takas kotipaikkakunnallemme,tuli sitten jussin jälkeen hakemaan minut.

Oli elämäni pisin paluumatka kotiin. Myöhemmon ukko yritti selitellä vaikka mitä,mutta ei mennyt läpi.kova on ollu kiima kun piti tuo matka useampaan kertaan ajellan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten. Olin raskaana, kävin neuvolassa aamulla ja kaikki hyvin. Mies ja lapset olivat lähteneet mummolaan samana aamuna ja minun piti mennä iltavuoroni jälkeen perässä sinne juhannuksen viettoon.

Kun pääsin neuvolasta kotiin, iski vuosisadan pahin mahatauti kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tavaraa tuli molemmista päistä ja kunnon paineella.

Työnantaja närkästyi, kun soitin olevani sairas. Meinasi varmaan, että yritän lintsata juhannuksen varjolla töistä. Eipä auttanut muu kuin fillaroida terveyskeskukseen hakemaan sairaslomatodistus ja sieltä takaisin. Paluumatkalla muistin, että eihän minulla ole mitään ruokaa kotona, koska tyhjensimme kaapit lomaa varten. Jotain mehukattia ehkä saattaisi olla ja jäitä pakastimessa. Ei muuta kuin poikkea matkalla Siwaan.

Kalmankalpeana, oksua ja ripaskaa pidätellen yritin miettiä, että mitäs sitä mahatautisena yleensä syödään. Sain ostokset koriin ja menin kassalle. Kassajonossa kaikki antoivat tilaa, koska olin varmaan niin tuskaisen ja kummallisen näköinen ilmestys, että eivät halunneet olla lähelläkään minua. Kassaneitikin otti rahat vastaan inhon ilmein.

Kotiin päästyäni lyhistyin kylppärin lattialle, muistan vetäneeni pyykkikorista pyyhkeitä peitoksi. Oksensin suoraan lattiakaivoon ja nukuin monta tuntia siinä lattialla. Tauti kesti kolme päivää, äitini tuli lopulta katsomaan vointiani, koska huolestui raskaudestani ja yleisvoinnistani, miehenikin oli sitä mieltä että jonkun on käytävä katsomassa minua. Lopulta jouduin ambulanssilla sairaalaan tiputukseen.

Vierailija
4/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on surullista aikaa lähipiirilleni. 2 ystävää on menehtynyt menneinä juhannuksina, toinen lähti humalaisen kyytiin ja toinen kuoli tapaturmaisesti. Oli se aikamoinen järkytys kun kuuli mitä on tapahtunut, meni juhannus pilalle kummallakin kerralla. Vietän nykyään juhannusta selvinpäin.

Vierailija
5/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 10:28"]

Juhannus on surullista aikaa lähipiirilleni. 2 ystävää on menehtynyt menneinä juhannuksina, toinen lähti humalaisen kyytiin ja toinen kuoli tapaturmaisesti. Oli se aikamoinen järkytys kun kuuli mitä on tapahtunut, meni juhannus pilalle kummallakin kerralla. Vietän nykyään juhannusta selvinpäin.

[/quote]

Nämä ovat minulle aina niin käsittämättömiä juttuja. Se on jotenkin kulttuuriimme sisäänleivottu, että Juhannuksena myös "kunnon" ihmisellä on lupa juoda itsensä vaaratilanteisiin. Miten muut läsnäolevat eivät puutu? Tai noh, aikuista tietysti vaikea täysin paimentaa. Veikkasin, että kylmä sää suojelee tänä vuonna, mutta sen sijaan, että olisivat hukkuneet tai ruorijuoppoilleet, niin siirtyivät sitten rattiin.

Vierailija
6/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pahin juhannus oli, kun olin lapsen kanssa rantahotellissa kaksin. Olen aina tottunut viettämään juhannusta yhdessä läheisten kanssa. Muta ei tuokaan mikä paha ollut, yksinäinen vähän.

Vierailija
7/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä opiskelukaveri ruinasi mukaan kesäfestareille jonnekkin pellolle. Säät olivat tietenkin huonot. Ensin yövyttiin hänen kotonaan maaseudulla ja seuraavana päivänä lähdettiin festareille.

Aika nopeasti kaveri joi itsensä karmeaan känniin ja paljastui että hänen ainoa syynsä tulla festareille oli yrittää saada eksänsä takaisin. Etittiin sitten eksää ja kaverin kavereita ja kun lopulta löytyivät kaveri hävisi. Selvisin sitten nukkumaan autolle ja jossain vaiheessa kaveri sitten sai eksänsä yhytettyä mukaansa.

Touhuili sitten teltassa jätkän kanssa ja nukuin itse autossa. Yön ja aamun aikana tietenkin syötti ja juotti eksänsä, joten en saanut mitään syödäkseni vaikka olin maksanut ruuista. En tiedä miksi sillä oli niin kamala hinku siihen eksään, tyyppi mm. puhui kaverille tosi ilkeästi ihan munkin (ja omien kaveriensa) kuullen ja olivat oleet yhdessä ehkä kuukauden.

Alueella oli tosi huonot järjestelyt ja esim. juomavettä ei tuntunut saavan mistään. Suihkuihin tunnin jonot ja hanoista tuli tiputtelemalla kuumaa vettä, ei viileää. Vessat täyttyivät jo ekana iltana. Tokana päivänä satoi koko ajan ja pelto jolla autot olivat muuttui mutavelliksi.

Onneksi kaveri suostui lähtemään, mutta hänen piti päästä eksänsä äidin kanssa (?) baariin ja jätti minut suljetulle huoltoasemalle satojen kilometrien päästä kotoa. Onneksi vanhempani olivat tuolloin matkalla mökiltä kotiin ja tekivät pienen  (n. 100km) koukkauksen noutamaan mut huolttikselta. Mulla oli kännystä jo akku loppu ja vanhemmilla ei silloin ollut GPS:ä, onneksi löysivät mut. Kaveri ei myöskään antanut mun puhua omasta puhelimestaan vanhemmilleni, vaan puhui heille itse kun selvitti että mihin mut jättää. Ei voinut edes jättää mua bussi tai juna-asemalle odottamaan seuraavan aamun ekaa vuoroa.

Olisi pitänyt tajuta että tuo kaveri oli henkisesti epävakaa, soitteli mm. eksänsä äidille sieltä festareilta useaan otteeseen, ennen lähtöä piti hakea hiuspanta eksän siskolta lainaan. Eksän äiti puhutteli mua tosi tuttavallisesti, kaveri ilmeisesti oli puhunut minusta paljonkin, ehkä esitellyt hyvänä kaverinaan tms. Myöhemmin sitten sai potkut töistä jonkun huijausjutun takia, tuli klassisesti vahingossa raskaaksi uudelle poikaystävälle sun muuta.

Vierailija
8/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko 8 Kauhajoen Nummirokissa?

Kuulosti siltä, siellä on aina ollut juhannusfestarit, siellä pellolla:)

Vierailija
9/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa. Ei (kai) ollut Kaihajoella, sattoi olla joku Sierravuoren Juhannus tms.

Vierailija
10/15 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 v. kun täysi-ikäinen sukulainen hakkasi minut humalapäissään juhannuksena muistinmenetyksen alaisena. Sitten vaan jatkettiin elämää kuin ei mitään olisi tapahtunut...

Vierailija
11/15 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juhannus. Päädyimme avioeroon pitkän avioliiton jälkeen. Mies löysi nuoremman.

Vierailija
12/15 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 15 v. kun täysi-ikäinen sukulainen hakkasi minut humalapäissään juhannuksena muistinmenetyksen alaisena. Sitten vaan jatkettiin elämää kuin ei mitään olisi tapahtunut...

Törkeä teko ja tuoko sitten vain ns. lakaistiin maton alle? Tyyliin että "se nyt tuo meijän Mikko on vähä äkänen kännissä ja saattaa suuttua jos sitä ärsytetään, varmasti jotain sanoit sille pahasti".

Vierailija
13/15 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2008. Mummo kuoli ja lisäksi sää oli aivan hirveä.

Vierailija
14/15 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda sitä koskaan.

Vierailija
15/15 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus 2003, olin 9v. Isä grillasi umpikännissä, kaatoi grillin ja kaikki pihvit ja ne kuumat, kytevät grillihiilet meni pitkin nurmikkoa, syttyi pieni tulipalo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi