Millainen ihminen haluaa tehdä työkseen töitä ruokakaupassa?
Kommentit (47)
Työskentelisin ruokakaupassa ilomielin, jos minut huolittaisiin. T. Työtön 58v. nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa työskentely nimenomaan on haastavaa. Jatkuvasti hirveä kiire, huonoja hetkiä ei saa asiakaspalvelussa olla, täytyy osata vaikka mitä, kaiken on oltava kunnossa koko ajan, tuhansista tuotteista on oltava perillä ja monenlaisesta oheispalvelusta. Ihmisiä ja tavaraa tulee ja menee jatkuvalla syötöllä. Virheitä ei saa tehdä, jos olet sairaana niin pakko saada tuuraaja jostain, narkkarit ym. jatkuvasti vaarana. Eli sellainen ihminen haluaa työskennellä ruokakaupassa, joka haluaa haasteita ja säpinää eikä pelästy pienistä.
Varmasti täytyykin osata monia asioita. Mitenkään väheksymättä lähes kenen tahansa kuitenkin helppo ne opetella sen kummemmin ponnistelematta, koska aika mekaanista työtä. Toki sitten asiakaspalvelu on toisille luontevampaa kuin toisille.
Ai, menetko tuosta noin vaan liha-ja kalatiskille myymään ja fileroimaan kalaa ja tekemään niistä houkuttelevia esityksiä tiskille.
Osaatko tuosta vaan selittää lampaan, naudan, porsaan, kanan eri osien kypysymisaikoja ja mitä kaikkea jostain fileestä tai muusta voi valmistaa?
Osaatko noin vaan arvioida 100-200 gr leikkaamalla palan savulohta tms.
Osaatko noin vain kertoa eksoottisten hedelmien kypysymisajat kotona, ja neuvoa asiakasta mikä hedelmä on juuri nyt parhaassa kypsymisvaiheessa.
Osaatko noin vain selittää ja kertoa asiakkaalle erilaisista juustoista, ruokaöljyistä, gluteiinittomista tuotteista jne.
Miksi kauppiaat kouluttavat myyjiä kursseilla?
Joka osastolla on juuri niihin tuotteisiin erikoistuneet myyjät, jotka tilaavat tuotteet ja valvovat kaikkea oman osastonsa tuotevalikoimaa.
Juu, ihan tuosta noin vaan voi ryhtyä töihin ruokakaupan myyjäksi, ei siinä tarvitse tietää eikä osata mitään, eikä edes olla kiinnostunut työstään.
Samaa ihmettelen. Enemmän saa rahaa käteen makoilemalla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ihminen, jolle se on vain tilapäinen työ vaikka opintojen ohessa eikä tosiaankaan mikään lopullinen kohtalo. Sama pätee siivoojan hommiin, puhelinmyyntiin ja moneen muuhunkin matalapalkkahommaan.
No mitä helvettiä nyt taas?!
Mulle se on ihan pysyvä työ. En oo lähdössä mihinkään. Tykkään mun työstä.
Työssä täytyy olla tehokas, paineensietokykyinen ja täytyy kyllä oikeasti pitää asiakaspalvelustakin. Kyllä kelle vaan ne tehtävät voidaan opettaa, mutta hyvin niitä ei tee kuka tahansa.
Yksi työn osa on rahastus kassalla ja hyllytys on toinen, mutta tähän työhön kuuluu kyllä todella paljon muutakin. Esimerkkinä niistä, mitkä ei yleensä tule ekana mieleen on esim. tilausten teko, hyllyjen rakennus/päivitys, kassatoimiston tehtävät, veikkauksen raportoinnit ja täsmäytykset, ruokatorin tehtävät, paistopisteen tuotteiden valmistus, työvuorojen suunnittelu, jne.
Työpäivät on aina erilaisia, vaikka joka päivä noin periaatteessa tehdään samat asiat. Muuttujia on paljon.
Jotenkin jurppii, kun jengi ajattelee työn pelkkänä kassalla istumisena (missä siinäkään ei kyllä ole mitään vikaa, tykkään siitäkin).
Kaikkein parasta tässä työssä on se, että kun mä lähden himaan, työt jää sinne. Seuraavat jatkaa. Täydellistä.
Minusta hyllyttäjän työ jossain kivassa kaupassa vaikuttaa mukavalta hommalta. Olen korkeasti koulutettu.
Sellainen ihminen joka haluaa itse elättää itsensä ja tuoda leivän pöytään. Moni on ahkera joka kaupassa työskentelee eikä työt todellakaan lopu. Ei kannata halveksua mitään työtä. Meidän lähikaupan henkilökunta on niin ihanaa ammattitaitoista ystävällistä että monesti näiden ihmisten kohtaaminen ns. pelastaa päivän. ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa työskentely nimenomaan on haastavaa. Jatkuvasti hirveä kiire, huonoja hetkiä ei saa asiakaspalvelussa olla, täytyy osata vaikka mitä, kaiken on oltava kunnossa koko ajan, tuhansista tuotteista on oltava perillä ja monenlaisesta oheispalvelusta. Ihmisiä ja tavaraa tulee ja menee jatkuvalla syötöllä. Virheitä ei saa tehdä, jos olet sairaana niin pakko saada tuuraaja jostain, narkkarit ym. jatkuvasti vaarana. Eli sellainen ihminen haluaa työskennellä ruokakaupassa, joka haluaa haasteita ja säpinää eikä pelästy pienistä.
Varmasti täytyykin osata monia asioita. Mitenkään väheksymättä lähes kenen tahansa kuitenkin helppo ne opetella sen kummemmin ponnistelematta, koska aika mekaanista työtä. Toki sitten asiakaspalvelu on toisille luontevampaa kuin toisille.
Ai, menetko tuosta noin vaan liha-ja kalatiskille myymään ja fileroimaan kalaa ja tekemään niistä houkuttelevia esityksiä tiskille.
Osaatko tuosta vaan selittää lampaan, naudan, porsaan, kanan eri osien kypysymisaikoja ja mitä kaikkea jostain fileestä tai muusta voi valmistaa?
Osaatko noin vain kertoa eksoottisten hedelmien kypysymisajat kotona, ja neuvoa asiakasta mikä hedelmä on juuri nyt parhaassa kypsymisvaiheessa.
Osaatko noin vain selittää ja kertoa asiakkaalle erilaisista juustoista, ruokaöljyistä, gluteiinittomista tuotteista jne.
Joka osastolla on juuri niihin tuotteisiin erikoistuneet myyjät, jotka tilaavat tuotteet ja valvovat kaikkea oman osastonsa tuotevalikoimaa.Juu, ihan tuosta noin vaan voi ryhtyä töihin ruokakaupan myyjäksi, ei siinä tarvitse tietää eikä osata mitään, eikä edes olla kiinnostunut työstään.
Olen myös hämmästynyt siitä kuinka moni kuvittelee osavansa lähes minkä (usein aliarvostetun) homman tosta vaan. Totuus on että hirveän monesta ei ole vaikka siivoushommiin. Koska ei vaan ole! Hirveän moni ei sovi asiakaspalveluun. Usea olisi aivan tumpelo remonttimies. Mutta jotenkin uskotaan että "kyllä mä ton homman hoitaisin". Et ehkä kuitenkaan hoitaisi.
MMaisteri kirjoitti:
Sellainen ihminen joka haluaa itse elättää itsensä ja tuoda leivän pöytään. Moni on ahkera joka kaupassa työskentelee eikä työt todellakaan lopu. Ei kannata halveksua mitään työtä. Meidän lähikaupan henkilökunta on niin ihanaa ammattitaitoista ystävällistä että monesti näiden ihmisten kohtaaminen ns. pelastaa päivän. ❤
Meillä myös on kaikkien lähimarkettien henkilökunta todella mukavaa ja asiantuntevaa. Olen väsynyt myyjän ammatin vähättelyyn, tosi lapsellista.
Kauppiaana ainakin voi päästä lihaviin tienesteihin kiinni. Tietysti sitten kontrasti on kova siihen kassaan, joka sinnittelee palkallaan.
Mulle tämä työ sopii oikein hyvin. Mulla on kokoaikainen työsuhde ja saan vaikuttaa paljon siihen, minkä verran iltoja, öitä ja viikonloppuja teen. Työsuhde-edut on hyvät kattavaa työterveyshuoltoa myöten, ja töiden jälkeen mulla riittää hyvin energiaa keskittyä harrastuksiini ja sivistää itseäni opiskelemalla uusia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka osastolla on juuri niihin tuotteisiin erikoistuneet myyjät, jotka tilaavat tuotteet ja valvovat kaikkea oman osastonsa tuotevalikoimaa.Juu, ihan tuosta noin vaan voi ryhtyä töihin ruokakaupan myyjäksi, ei siinä tarvitse tietää eikä osata mitään, eikä edes olla kiinnostunut työstään.
Kun itse oli kaupan kassalla niin ei siellä kyllä erikseen sille kassamyyjälle opetettu mitään gluteenittomista tuotteista, juustoista tai hedelmien kypsymisajoista. Liha ja kalatiskin myyjät sitten asia erikseen, mutta monessa marketissa ei edes ole noita palvelutiskejä. En tiedä onko asiat muuttuneet nyt sitten viime aikoina, mutta ei ainakaan tossa vajaa kymmenen vuotta sitten ollut minkäänlaisia kursseja, joissa oltaisiin opeteltu avokadon kypsyysastetta tai sitä mikä juusto sopii parhaiten yhteen chiantiviinin kanssa. Asiat mitä opeteltiin oli just se kassakoneen käyttö, hyllyjen täyttö (mitä nyt ei oikeastaan tarvitse opetella) ja lehtipalautuksien tekeminen. S-ryhmän kaupassa on S-Pankki asiohin perehtyminen mikä toki on jo sitten hieman haastavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaana ainakin voi päästä lihaviin tienesteihin kiinni. Tietysti sitten kontrasti on kova siihen kassaan, joka sinnittelee palkallaan.
Osaako kukaan sanoa paljonko kauppias tienaa?
No ei ainakaan älyköt.
Haastetta työssä ei ole, toisille se ilmeisesti sopii.
Kaikessa tekemisessä voi kehittyä, jos riittää oivalluskykyä huomaamaan mahdollisuuksia uuden oppimiseen.
Ja ihan ymmärrettävää, että joku haluaa tehdä työtä, joka ei kuormita niin paljoa, jolloin vapaa-ajalle riittää paremmin energiaa. Yksilön kannalta ymmärrettävää. Voi toki niinkin elää, että tekee vaativaa työtä ja vapaa-aika menee levätessä ja kerätessä voimia seuraavaan työpäivään. Yhteiskunnan näkökulmasta tehokasta.
Valmistuin merkonomiksi 2.4.2020 ja en ole päässyt satojen hakemuksien jälkeenkään ruokakauppaan töihin, en ole varma minkälaista super ihmistä ne sinne oikeen hakee mut mä en ole ainakaan kelvannut. Haluja kyllä olisi, mutta kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin merkonomiksi 2.4.2020 ja en ole päässyt satojen hakemuksien jälkeenkään ruokakauppaan töihin, en ole varma minkälaista super ihmistä ne sinne oikeen hakee mut mä en ole ainakaan kelvannut. Haluja kyllä olisi, mutta kun ei.
Mene ensin jollekin vuokratyöfirmalle sijaistamaan myyjiä. Sellaisiin on helpompi päästä, kun sijaisilta ei vaadita niin paljoa, koskee varmaan vähän kaikkia aloja. Sitten vaikka vuoden työkokemuksella uusi yritys haluamaasi työtehtävään.
Olen yrittänyt päästä extraajaksi ja vuokratyö firmoihin laittanut avoimia hakemuksia, ei kelpaa. Viimeistään tyssää video haastatteluun, jos siis edes pääsen siihen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt päästä extraajaksi ja vuokratyö firmoihin laittanut avoimia hakemuksia, ei kelpaa. Viimeistään tyssää video haastatteluun, jos siis edes pääsen siihen saakka.
Oletko sosiaalinen, sanavalmis, reipas ja onko ulkonäkösi huoliteltu?
Ihminen joka ei halua elää kelarahoilla?
Muutenkin miettikääs jos kukaan ei työstentelisi kaupoissa, mäkkäreissä siivojana yms.
Sillloin ei nää palvelut pyörisi
Olen ollut töissä sekä kaupassa että toimistossa. Kummassakin on perushommia että haastellisempia tehtäviä. On harhaluulo et toimistotyö olisi jotain hohdokasta. Ennenkaikkea kaipaisin yleisesti kunnioitusta erilaisia töitä ja työntekijöitä kohtaan. Ei ole paskatöitä, joillain on vaan turhia ennakkoluuloja ja huono asenne.