Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehesi niitä, jotka moottoritien ruuhkaliikenteessä siirtyvät heti rampista tultuaan vasemmalle ohituskaistalle ja pysyvät siellä koko matkan?

Vierailija
24.06.2021 |

Niin kuin siinä ruuhkassa pystyisi mitään ohittelemaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi pysyä siellä, jos on vauhti muita nopeampi. Tietysti pitää antaa tietä, jos tulee vielä nopeampi takaa. 

Lain mukaan siellä. ei saa ajaa koloaikaa. Itse aina sopivan välin tullen menen vasemmalta oikealle kaistalle ja taas

ohi vasemmalta ja taas oikealle jne. kuten pitääkin ajaa jos vauhti muita nopeampi

Vierailija
22/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta miksi oletat, että se on mies, joka useammin ajaa?

Koska naiset eivät pääsääntöisesti osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi pysyä siellä, jos on vauhti muita nopeampi. Tietysti pitää antaa tietä, jos tulee vielä nopeampi takaa. 

Lain mukaan siellä. ei saa ajaa koloaikaa. Itse aina sopivan välin tullen menen vasemmalta oikealle kaistalle ja taas

ohi vasemmalta ja taas oikealle jne. kuten pitääkin ajaa jos vauhti muita nopeampi

Kokoaikaa eikä koloaikaa.

Vierailija
24/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mies? Ei mulla mitään miestä oon, mihin sellaista muka tarvii. Osaan itse ajaa autoa.

Tuskinpa niin hyvin kuin miehet kuitenkaan.

Vierailija
25/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aika outoja sanoja kyllä sensuurissa kun en pysty kommentoimaan tähän ollenkaan :D Piti sanoa että jos oikeanpuoleinen ei etene, ehkä siellä edessä on jotain härdelliä niin ei kannata tunkea vasemmallekaan kaasu pohjassa

Liikenne on paljon sujuvampaa, kun käytetään molemmat kaistat hyödyksi ruuhkatilanteessa. 

Ei vaan sieltä vasemmalta ei pääse takaisin oikealle jos edessä on esim. kolari aiheuttamatta vaaratilannetta itsekin

miksi vasemmalla kaistalla olisi kolari, mutta oikealla ei voisi olla? Pääseekö sieltä oikealta kaistalta sitten turvallisemmin vasemmalle? 

Vierailija
26/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Audilla voi ajaa hitaasti. Ei ole teknisesti mahdollista.

Mikä on höpöhöpöä. Itse monesti audilla ajelin rajoitusten mukaan. Joskus toki motarilla 140-160. Perus pösölläkin 307 sw mikä oli 1.6 koneella oleva vm. 2004 yhtälailla ajelin 140-160 monien Audi, bemwri, mersu ym. kuskien mukana ilman ongelmia.

Vierailija
27/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aika outoja sanoja kyllä sensuurissa kun en pysty kommentoimaan tähän ollenkaan :D Piti sanoa että jos oikeanpuoleinen ei etene, ehkä siellä edessä on jotain härdelliä niin ei kannata tunkea vasemmallekaan kaasu pohjassa

Liikenne on paljon sujuvampaa, kun käytetään molemmat kaistat hyödyksi ruuhkatilanteessa. 

Ei vaan sieltä vasemmalta ei pääse takaisin oikealle jos edessä on esim. kolari aiheuttamatta vaaratilannetta itsekin

miksi vasemmalla kaistalla olisi kolari, mutta oikealla ei voisi olla? Pääseekö sieltä oikealta kaistalta sitten turvallisemmin vasemmalle? 

Ainakin tuolloin nimenomaan kolari tukki vasemman kaistan joka siis oli tyhjä ja kaikki autoilijat peräkanaa oikealla paitsi pari kaahailijaa jotka jäivät sumppuun sinne vasemmalle

Vierailija
28/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei pääsisi, kun laittaa vaan vilkun vilkuttamaan? Jos on joku kolaritilanne, niin kaikki ajavat kuitenkin tosi hiljaa ja hyvin pystyy vaihtamaan kaistaa. Vai eikö Suomessa anneta vaihtaa kaistaa? Olen siirtynyt uloimmalta kaistalta ensin keskikaistalle ja sieltä sitten oikealle ja ulos motarilta. 

Vierailija
29/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkutan vielä valoja edellä ajaville jotta älyäisivät väistää oikealle kaistalle.

Vierailija
30/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuolloin nimenomaan kolari tukki vasemman kaistan joka siis oli tyhjä ja kaikki autoilijat peräkanaa oikealla paitsi pari kaahailijaa jotka jäivät sumppuun sinne vasemmalle

No eikö tuossa tilanteessa päästetty vuoronperään oikealta ja vasemmalta, että liikenne olisi sujunut eteenpäin. Ihanko oikeasti oikealla olevat tukki koko tien antamatta vuoronperään tietä vasemmalta tulevilta? Nuo on sellaisia tilanteita missä luulisi menevän vuoronperään, mutta ei näköjään Suomessa. 

Vierailija
31/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat, että aina on mies kuskina?

Vierailija
32/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ajaa koko ajan, mikä ärsyttä minua. En jaksa jankuttaa enää. Väistää sitten kyllä oikealle, jos joku tulee lähelle.

Vierailija
33/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei naiset oikein osaa ajaa.

Ap

Vierailija
34/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei pääsisi, kun laittaa vaan vilkun vilkuttamaan? Jos on joku kolaritilanne, niin kaikki ajavat kuitenkin tosi hiljaa ja hyvin pystyy vaihtamaan kaistaa. Vai eikö Suomessa anneta vaihtaa kaistaa? Olen siirtynyt uloimmalta kaistalta ensin keskikaistalle ja sieltä sitten oikealle ja ulos motarilta. 

Ei ainakaan tuolloin päässyt, en jäänyt katsomaan kauanko olivat. Mutta oikeasti, jos oikea etenee melkein ryömitystä niin et sinä nyt voi kaahata 100 lasissa vasempaa odottamatta että siellä edessä on joku syy sille miksi järjestely onkin nyt tällainen eikä liikenne etene. Tuo aiheuttaa vaaratilanteen kun joku tulee sieltä vasemmalta liian nopealla tilannevauhdilla ja toivoo saavansa tilaa. Kuka edes tuossa tilanteessa seuraa sitä vasenta kaistaa? Kun oikean toisella puolellakin on rampilta tulijoita

Vierailija
35/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta miksi oletat, että se on mies, joka useammin ajaa?

Koska naiset eivät pääsääntöisesti osaa.

Aika monilla perheillä/pareilla taitaa olla edelleen se käytäntö että rouva saa ajaa vain silloin kun herra on kännissä tai kanuunassa vieressä sössöttämässä. Hermostuttaa sitte niin paljon että ajosuoritus kärsii ja on ylipäänsä tottumaton ja epävarma kuski.

Vierailija
36/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ajaa koko ajan, mikä ärsyttä minua. En jaksa jankuttaa enää. Väistää sitten kyllä oikealle, jos joku tulee lähelle.

Miksi tuo ärsyttää, jos päästää ohitse tarvittaessa? Siis mitä haittaa tuosta on?

Vierailija
37/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei naiset oikein osaa ajaa.

Ap

Moni nainen osaa ajaa.

Vierailija
38/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motarilla laitan nopeudeksi 130 km/h ja ajan vasenta kaistaa niin ei tarvitse kokoajan väistellä hitaampia.

Vierailija
39/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä ja tarpeetonta pomppimista kaistalta toiselle. Pelkästään sekin jo aiheuttaa vaaratilanteita.

Vierailija
40/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mun miehestä tiedä, mutta itse ajaisin sillä kaistalla, joka vetää nopeammin. Eli kaistalla ei väliä ruuhkassa.