Uunin lasiluukku, millä te saatte sen lasipinnan puhtaaksi??
Mr Musclen vaahtoa vaikuttamassa mutta millä tuota raaputtaisi, täynnä mustanruskeita pilkkuja mitkä ei kyllä rätillä pyyhkimällä lähde..palasokeriakaan ei raaputukseen ole.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:07"]
laita märkään riepuun tai talouspaperiin tuhkaa ja hankaa sillä - toimii ilman myrkkyjä eikä naarmuta!
[/quote]
Olin aikeissa ehdottaa samaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:07"]
laita märkään riepuun tai talouspaperiin tuhkaa ja hankaa sillä - toimii ilman myrkkyjä eikä naarmuta!
[/quote]
Olin aikeissa ehdottaa samaa.
[/quote]
Liputan myös tätä
Mäkin olen aina luottanut K2R aineeseen ja patapataan. Viimeksi vaan käytin niin paljon voimaa, että se perhanan sisälasi tipahti pois paikaltaan. Sainpahan uuden lieden!
uutta olenkin sitten useammin siistinyt, että fairyvesi ja hellä käsittely on jelpannut. Kerran kuussa. Ennen olin laiska, että olisinko kerran vuodessa pessyt.. edes.
Lasipinta on nyt puhdas, tuota vaahtoa käytin ja pakastimen skrabaa ja parhaiten tehosi peukalon pitkä kynsi ;)
ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:12"]
Kastele sokeripala ja hankaa sillä. Taatusti lähtee vaikka iso homma.
[/quote]
Kannatetaan! Sormet on kyllä hellänä jos on isompi urakko mut toimii! Ja naarmuta tän kanssa ei tarvitse pelätä!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:07"]laita märkään riepuun tai talouspaperiin tuhkaa ja hankaa sillä - toimii ilman myrkkyjä eikä naarmuta!
[/quote]
Tää toimii ainakin takanluukussa tosi hyvin. En tiennyt, että normiuuniinkin.
Keraamisen liesitason puhdistuaineella. Toimintaperiaate on varmaan sama kuin noissa vanhan kansan keinoissa (sokeri, tuhka) eli riittävän kova lasia pehmeämpi hankausaine.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 01:21"]
Siklillä eli lasikaapimella.
[/quote] Just tuo, partakoneen tera pitimessa, lika lahtee.
Tässäpä myrkytön, uskomattoman tehokas aine, mulla on purkki ollu ainakin 10 vuotta eikä aine oo menny miksikään ja riittoisakin, suosittelen.
Ruokasoodasta tahna, levitä lasille, anna vaikuttaa ja pyyhi.
Ehdottomasti helpoin tapa.
Mäntysuovalla olen päässyt samoihin tuloksiin kuin K2R:llä, muut ovat vielä huonompia olleet. Suopa on mukavampi huuhtoa pois eikä haise niin pahalta tai ole ihan niin myrkyllistä kuin uuninpesuaineet. Aine kuin aine, tärkeintä on pitkä vaikutusaika, kahta vuorokautta suosittelen. Käytän teräsvillaista "palloa" jonka pakkauksessakin sanotaan, että sopii lasivuokien puhdistukseen eikä naarmuta.
Olenko muuten ainoa, jonka mielestä uunin luukku on helpoiten puhdistuva osa? Yltää hyvin, ei tarvitse vääntäytyä kummallisiin asentoihin pää uunissa.
Märällä sanomalehden mytyllä pyyhikämmä
Yleensä luotan ihmesieneen. Sillä lähtee jos muu ei auta. Viimeksi kun puhdistin uunin lasit, ei sekään tepsinyt. MUTTA: patapata, vai mita teräsvillaa se on. sillä hinkkasin ja lasit tulivat täysin puhtaaksi. eikä naarmujakaan tullut.
samalla terällä, millä putsaan vitrokeraamisen hellan. kylä lähtee.
Onko sulla semmoista pakastimen sulatuksessa käytettävää jääskrapaa? Tai vaikka auton tuulilasiin käytettävää? Noi on yleensä ollut aika hyviä uuninluukun puhdistukseen.
no takasta xD