"uhkausviesti" Miehen veljelle, kun ei maksa velkaansa?
Miehen veli on velkaa meille yli tonnin. Mies lainasi puolisen vuotta sitten ja takaisin lupasi maksaa viimeistään kesäkuussa. Emme ole nähneet senttiäkään rahoista. Miehen veljensä selityksiä riittää. Odotan vauvaa ja todella tarvitsisimme sen rahan,
Kommentit (27)
Soita sille "Hei Erkki, olet aika herkku. Minä niin sinua halajan, pikkarini tuntuu palavan. Tule huomenna mun kullaksi, hinta vain tonnin tai kaksi. Tässä mun tilini xxxxxxxxxx, älä jätä mua kylmäksi."
Profit!
Kirjoitin asiallisen ja asiattoman vastauksen, vain asiaton julkaistiin LOL.
Eipä ole ikinä mitään julkaistu "tarkistuksen" jälkeen.
Uhkaaminen on rikos, josta voi saada 2 vuotta ehdotonta.
Lähetä lasku, maksumuistutus ja sitten anna asia perintätoimistolle.
Tai hoidat sen velkomushaasteena käräjäoikeuteen. Tonnista ei paljon jää, mutta oppiipahan.
Katso lakikirjasta "laiton uhkaus".
Kannattaa uhata ainoastaan laillisilla seuraamuksilla. Velan voi laittaa perintään ja viime kädessä oikeuden kautta ulosottoon. Toki se maksaa hieman rahaa ja vaivaa mutta useimmiten pelote on riittävä ja ongelma ratkeaa ennen noihin turvautumista.
Ei kannata mukuloita tehdä jos talous kaatuu tonniin. Eikä valita isäksi tuollaista urpoa. Tai äidiksi emakkoa, joka tunkee nenänsä muiden asioihin.
miehesi rahoja, ei sinun.
pitäskö päästä ostamaan vähän turhaa paskaa miehen rahoilla?
Mä sain joskus pummilta velan takasin kun sanoin joutuvani myymään sen velan eteenpäin oman rahapulan takia. Välitin viestin sen kaverin kautta.
Anna olla älkääkä lainatko enää koskaan. Ehkä maksaa joskus takaisin, ehkä ei. Teitte virheen lainatessanne.
Jos veljellä ei ole rahaa maksaa sitä kerralla, niin tehkää maksusuunnitelma, niin että maksaa joka kuuakusi erissä, jotain. Näin se tulee varememmin maksettua ja on helpompaa maksajalle,
Jos et tehteet velkakirjaa lainatusta summasta, niin oikeuden sitä ei pysty saamaan maksuun.
Aja lankomiehen pihalle, riisu alaruumiisi paljaaksi, istu konepellille ja leyhytä jaloilla römppääsi talon suuntaan. Soitata auton torvea samaan tahtiin ja huuda välillä että lopetat vasta kun rahat ovat kourassa.
Mä katkaisin vastaavassa tilanteessa välit kokonaan viestillä, jossa toivoin summan olevan sen arvoinen. Neuvoin myös yhteisiä tuttuja olemaan lainaamatta tälle mitään koska takaisin ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos veljellä ei ole rahaa maksaa sitä kerralla, niin tehkää maksusuunnitelma, niin että maksaa joka kuuakusi erissä, jotain. Näin se tulee varememmin maksettua ja on helpompaa maksajalle,
Jos et tehteet velkakirjaa lainatusta summasta, niin oikeuden sitä ei pysty saamaan maksuun.
Höpö höpö. Suullinen sopimus on tismalleen yhtä pätevä kuin kirjallinen. Sana sanaa vastaan pelkästään on tietenkin ongelma, mutta jos on esimerkiksi todistaja tai dokumentti tonnin tilisiirrosta, eikä vastaaja/puolustus pysty osoittamaan summan maksamista takaisin, oikeus todennäköisesti toteaa velan olevan todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla älkääkä lainatko enää koskaan. Ehkä maksaa joskus takaisin, ehkä ei. Teitte virheen lainatessanne.
MIES lainasi. MIEHEN rahoja. Aloittaja on persaukinen osaton asiassa
Vierailija kirjoitti:
Mä katkaisin vastaavassa tilanteessa välit kokonaan viestillä, jossa toivoin summan olevan sen arvoinen. Neuvoin myös yhteisiä tuttuja olemaan lainaamatta tälle mitään koska takaisin ei saa.
rahat ei ole aloittajan, eikä edes se veli
Koskaan ei kannata lainata rahaa kenellekään, eikä varsinkaan enempää kuin on valmis menettämään. Suullinen sopimus on sitova. Oliko siinä läsnä muita todistajia? Mikäli ei, hän voi väittää, ettei ole koskan saanut mitään rahasummaa teiltä, eikä ole mitään velkaa. Mitäs teet, jos se kieltää kaiken? Mitä todisteita sinulla on?
Rahaa ei kannata lainata koskaan. Ei edes sukulaisille tai ystäville.
No jospa sanoisit sille miehellesi, että hoitaa asian veljensä kanssa.