Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häitten pukukoodista..

Vierailija
20.06.2014 |

Olen siis menossa naimisiin ensi syksynä. Onko asiallista esittää toivomusta, että vieraat pukeutuisivat tietyn värisiin vaatteisiin? Tässä tapauksessa valkoiseen. Tosin tämähän tarkottaisi että lähes jokaisen miehen olisi hankittava valkoinen puku, harvalla naisellakaan on valkoista mekkoa.

Niin, olisiko liian vaivalloista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 06:49"]

Olen siis menossa naimisiin ensi syksynä. Onko asiallista esittää toivomusta, että vieraat pukeutuisivat tietyn värisiin vaatteisiin? Tässä tapauksessa valkoiseen. Tosin tämähän tarkottaisi että lähes jokaisen miehen olisi hankittava valkoinen puku, harvalla naisellakaan on valkoista mekkoa.

[/quote]

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12319296

Vierailija
2/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi liikaa vaadittu niin naisilta kuin miehiltä. Miksi kukaan juhlien järjestäjä haluaa kiusata omia vieraitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuo on loistava keino karsia vieraslistaa!

3

Vierailija
4/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen voisi tulla morsiuspuvussaan. Sopisi hyvin teemaan.

Vierailija
5/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 06:59"]No olisi liikaa vaadittu niin naisilta kuin miehiltä. Miksi kukaan juhlien järjestäjä haluaa kiusata omia vieraitaan?

[/quote]

Minusta se olisi ollut ihanan näköistä. Mieskin tykkäsi ideasta, mutta ehkäpä tyydyn pukemaan kaason ja bestmanin, kukkaistytöt ja molempien perheet valkoisiin.

Ap

Vierailija
6/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 07:25"]Moni nainen voisi tulla morsiuspuvussaan. Sopisi hyvin teemaan.

[/quote]

Ei haittaisi yhtään.

Ap

Vierailija
7/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano , että pukeutukaa kaikki valkoisiin lakanoihin ( kiellä klu kiúx huppu :P )

Vierailija
8/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 07:28"]

sano , että pukeutukaa kaikki valkoisiin lakanoihin ( kiellä klu kiúx huppu :P )

[/quote]

Jee, toogabileet! =)

Vierailija
9/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi liian vaivaloista, pukuvuokra on n. 100€ ja kukaan täyspäinen ei osta valkoista pukua. Naiset nyt voi löytää päälle parilla kympillä jonkun kertakäyttöisen teltan..

Vierailija
10/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 07:25"]Moni nainen voisi tulla morsiuspuvussaan. Sopisi hyvin teemaan.

[/quote]

Ei haittaisi yhtään.

Ap

[/quote] ei kaikilla ole valkoista....

Vierailija
11/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jossain etiketissä sanota, että vieraat eivät nimen omaan saa pukeutua valkoiseen, vaan se on morsiammen rooli.

Vierailija
12/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 08:35"]Eikös jossain etiketissä sanota, että vieraat eivät nimen omaan saa pukeutua valkoiseen, vaan se on morsiammen rooli.

[/quote]

Eikös jossakin kieliopissa sanota että sana "morsiamen" kirjoitetaan yhdellä m:llä?

Vierailija
13/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista pyytää. Ainoastaan pukeutumisen virallisuusaste on ok "vaatia" juhlan luonteen mukaisesti. Kannattaa aina muistaa, että ne vieraat eivät ole häissä näyttelijöitä tai mallinukkeja joiden on tarkoitus tehdä juhlasta hyvännäköinen. Sen sijaan he ovat paikalla omina itsenään todistamassa naimisiinmenoasi ja juhlimassa sitä.

Vierailija
14/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mun mies ei valkoista pukua ainakaan hommasi. Itsellänikin, iso ihminen kun olen, kokovalkoinen näyttää katastrofilta eli me emme moisiin juhliin tulisi.

Vierailija
15/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 06:49"]

[/quote]

Olisi. En lähtisi niihin häihin.

Vierailija
16/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missään tapauksessa pukeutuisi valkoiseen. Se ei sovi minun ihonväriini, joten näyttäisin ihan kaamealta. en tulisi, jos en omissa vaatteissani voisi tulla.

Vierailija
17/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollaisia pukukoodeja mutta jenkkiläisillä superstaroilla, jollain oli juuri tuo vaaleat vaatteet. Ei sovi taviksille, eikä Suomen syksyyn.

Vierailija
18/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisi pyytää myös, että kaikki ylipainoiset laihduttaisivat vähän häitä varten. Kaameata katsoa läskiä valkoisissa.

Vierailija
19/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, asia selvä. Kunhan haaveilin :-) itse kun olen pukujuhlija ja rakastan kaikkia teemajuhlia yms. Pukeudun niihin aina täysillä ja panostan asuihini, harmittaa kun 90% juhliin osallujista ei tee niin. Jos nyt laittaisivat edes juhlavaatteet häihini päälle :p

Ap

Vierailija
20/22 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ap olet selvillä siitä, että valkoinen on viattomuuden = neitsyyden väri? Onko todella tarkoitus kutsua häihin vain ja ainoastaan neitsyitä ja neitsytpoikia? Kun jotenkin tuntuu, että sinulle vieraat ovat vain kulissi, niin ajattelepa, miten hienosti erotut itse valkoisissasi värikkäästä taustasta. Syksyllä valkoinen puku sulhasella on lähinnä mauton. Juhlava tummahko puku on fiksu valinta, sillä sellainen puku ei jää turhan pantiksi komeroon roikkumaan niin kuin valkoiselle kävisi. Äläkä herran tähden vaadi perhenjäseniänne = isät, äidit, mummot, vaarit ym. pukeutumaan valkoisiin. Pienille morsiustytöille valkoinen sopii, varsinkin jos esim vyönä on joku värikäs satiininauha. Tosin tässäkin ajattelisin kaksi kertaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan