Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkkisvanhemmat valitsee yksityisen terveydenhuollon neuvolapalvelut

Vierailija
24.06.2021 |

Yleistin otsikossa mutta oon kiinnittänyt huomiota siihen, että somejulkkisvanhemmat eli ainakin wtd-Nata ja Eevi Teittinen puolisoineen ovat valinneet yksityisen terveydenhuollon järjestämän neuvolapalvelun. Tietysti, kun kyseessä on yhteistyö, niin palvelua kehutaan kovastikin että tulee turvallinen olo ja käytössä on "oma" hoitotiimi. Itselläni oli oikein turvallinen olo ja sama neuvolanhoitaja läpi raskauden ja samalla hoitajalla jatketaan vauvan kanssa. Kaikki asiaa kuuluvat testit ja kokeet ja 4D-ultrat sai myös julkisella puolella tosi kätevästi. Itse en asu pääkaupunkiseudulla mutta Etelä-Suomessa kuitenkin. Miksiköhän somejulkkikset ei tekisi yhteistyötä julkisen neuvolapalvelun kanssa ( Juu, toki ymmärrän että yksityisellä se on oikeasti rahallinen yhteistyö)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla tarhoissa oli meno jo aika jännää, lapsia pakkosyötettiin- ja nukutettiin. Jos huomautti asiasta, sanottiin että jos ei passaa vie lapsesi parempaan paikkaan hoitoon. Asia vähän petraantui kun asioista vastaava johto, kera tarhan henkiläkunnan kanssa kokoonnuimme keskustelemaan. Pelkäsin että tilanne vain pahenee, mutta onneksi pikkasen parani. Meillä oli onneksi vakuutukset jä käytimme lapsiamme yksityisellä, Helsingissä Ruusulankatu tuli tutuksi. Neuvolatoimintaan olin hurjan tyytyväinen, siitä kiitos. Toki kaikki riippuu ihmisistä ja siitä kuinka kunkin kohdalla kemia pelaa. Jotku sietävät kritiikkiä, jotku taas hyökkäävät ettei heidän ammattitaitoaan saa kritisoida. Ennen oli ns. leipäpappeja, nytkyään leipälapsenhoitajia.

Vierailija
22/27 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi käyttää yksityisiä palveluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä, mutta se on virheellistä mainontaa kun väitetään, ettei julkiselta puolelta saa palvelua. Ihan sama lääkäripalveluiden kanssa. Nykyvanhemmille on uskoteltu, että sairaan lapsen kanssa on ihan turha odottaa lääkäripalvelua julkiselta ja kamalasti joudut odottamaan kun lapsi vaan itkee ja kuolee syliin. Ja sitten nämä jotka yksityispalveluiden autuudesta paasaa, ei ole koskaan edes yrittänyt käydä julkisella puolella lapsen kanssa. Voin kuule useamman lapsen kokemuksella sanoa, että kyllä palvelua saa ja ihan hyvin saakin. Lisäksi jos tulee jotain vähänkin vakavampaa tutkittavaa niin yksityinen ohjaa kuitenkin julkiselle puolelle erikoislääkärille, että se siitä yksityisen autuudesta. Maksakaa siis ihan rauhassa yksityisistä palveluista, jos haluatte, mutta älkää uskotelko itsellenne tai kenellekään muulle, että palvelua ei muka julkiselta saisi.

Vierailija
24/27 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan lapselleni halusin parasta, siksi vakuutukset. En siedä sitä, että moni huutaa kuinka nyt takaisinsoitto ei pelaa ja terveydenhuolto julkisella on nolla. Onko tällä huuhaalla tarkoitus,  että jokainen meistä hakeutuu yksityiselle? Itse eläkkeellä jäätyäni olen saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua julkiselta.

Vierailija
25/27 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä, mutta se on virheellistä mainontaa kun väitetään, ettei julkiselta puolelta saa palvelua. Ihan sama lääkäripalveluiden kanssa. Nykyvanhemmille on uskoteltu, että sairaan lapsen kanssa on ihan turha odottaa lääkäripalvelua julkiselta ja kamalasti joudut odottamaan kun lapsi vaan itkee ja kuolee syliin. Ja sitten nämä jotka yksityispalveluiden autuudesta paasaa, ei ole koskaan edes yrittänyt käydä julkisella puolella lapsen kanssa. Voin kuule useamman lapsen kokemuksella sanoa, että kyllä palvelua saa ja ihan hyvin saakin. Lisäksi jos tulee jotain vähänkin vakavampaa tutkittavaa niin yksityinen ohjaa kuitenkin julkiselle puolelle erikoislääkärille, että se siitä yksityisen autuudesta. Maksakaa siis ihan rauhassa yksityisistä palveluista, jos haluatte, mutta älkää uskotelko itsellenne tai kenellekään muulle, että palvelua ei muka julkiselta saisi.

Eiköhän aika monella ole niitä huonoja kokemuksia sieltä julkiselta. Itselläkin on. Lapsen kanssa päivystyksessä. Ei tarvinnut jonottaa, mutta vastassa oli erittäin huonosti suomea puhuva lääkäri, joka laski lapsen lääkkeet väärin. Hoitaja sitten korjasi vieressä. Viime talvena jouduttiin käymään enemmänkin lääkärissä ja todellakin valittiin yksityinen osaava lastenlääkäri. Huippu palvelua vaikka toki maksoikin.

Vierailija
26/27 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa joka kerta eri hoitaja, välillä eri kaupunginosassa, koska lähineuvolaan ei ole aikoja. Neuvolalääkärille en ole vielä päässyt (nyt rv32) hoitaja konsultoi aina lääkäriä (kuulemma Apotin kautta eli ei edes livenä) ja sitten vastaa minulle Maisassa hoito-ohjeita. Viimeksi kuukausi sitten pääsin näkemään hoitajan, sekin olin opiskelija kesätöissä neuvolassa. Ei osannut mm mitata sf-mittaa, neuvoin häntä. Soitin maanantaina neuvolaan, koska turvotukset ovat lisääntyneet rajusti, torstaina (eli tänää) tuli soitto takaisin. Ei tarjolla Helsingissä aikoja ennen ensi viikkoa. Naikkarilta olivat vihaisia, kun neuvolassa kuulemma pitäisi selvittää, eikä neuvola-aikojen puute ole heidän mukaansa syy tulla päivystykseen naikkarille.

Jos vauva ja minä selvitään raskausajasta elävinä, ei se todellakaan ole neuvolan ansiota. En voi käsittää, että tämä on mennyt näin.

Vierailija
27/27 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on, aikanaan meillä on oli sama neuvola, sama ihana neuvolahoitaja joka tunsi lapsukaiseni ja perheeni. Toki asuimme samassa osoitteessa ja elimme säällisesti.