Julkkisvanhemmat valitsee yksityisen terveydenhuollon neuvolapalvelut
Yleistin otsikossa mutta oon kiinnittänyt huomiota siihen, että somejulkkisvanhemmat eli ainakin wtd-Nata ja Eevi Teittinen puolisoineen ovat valinneet yksityisen terveydenhuollon järjestämän neuvolapalvelun. Tietysti, kun kyseessä on yhteistyö, niin palvelua kehutaan kovastikin että tulee turvallinen olo ja käytössä on "oma" hoitotiimi. Itselläni oli oikein turvallinen olo ja sama neuvolanhoitaja läpi raskauden ja samalla hoitajalla jatketaan vauvan kanssa. Kaikki asiaa kuuluvat testit ja kokeet ja 4D-ultrat sai myös julkisella puolella tosi kätevästi. Itse en asu pääkaupunkiseudulla mutta Etelä-Suomessa kuitenkin. Miksiköhän somejulkkikset ei tekisi yhteistyötä julkisen neuvolapalvelun kanssa ( Juu, toki ymmärrän että yksityisellä se on oikeasti rahallinen yhteistyö)
Kommentit (27)
No esim Helsingissä hoitaja vaihtuu joka käynnille ja edes kaikkia lakisääteisiä tutkimuksia ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No esim Helsingissä hoitaja vaihtuu joka käynnille ja edes kaikkia lakisääteisiä tutkimuksia ei tehdä.
TARVITTAESSA tehdään,ei kai niitä huvikseen!
Rahalla nyt vaan saa parempaa. Tai noi maksaa mainostamalla, mutta silti. Itse myös käytän vain yksityisiä palveluita.
Wtd-nata esim kerran kertoi olleensa huolissaan vauvansa kasvamisesta neuvolakäyntien välillä, kun oli jotain syömiskiukuttelua ja kehui kuinka tuosta noin vain varasi ajan välitarkastukseen yksityiselle. Tietty tämäkin oli mainos mutta meilläkin kyllä pääsee neuvolaan nopeasti punnitukseen tms. 15 min ajalle, jos on jotain pientä huolta vauvaan liittyen. Ja on chat-palvelua ja puhelinaikaa voi varata hoitajalle jnejne.
Itse olen ollut tosi onnellinen veronmaksaja käyttäessäni neuvolapalveluita, kun mikään ei maksa mitään ja kuitenkin just tutkitaan kaikenmaailman kromosomipoikkeamat ja raskaudiabetkset ja on vaikka mitä. Ja nyt vauva-aikana sama hyvä ja maksuton palvelu jatkuu.
-ap-
Muistaako joku muita vastaavia aiemmilta vuosilta ? Itse kiinnitin tähän nyt huomiota, kun olen samassa elämäntilanteessa. Onko vaikka Martina tai nää jalkapalloilijoiden vaimot Metti ja Hanna tai jotkut muut vastaavat someäidit tehneet tällaisia yhteistöitä?
-ap-
Valitsin toisella kerralla yksityisen. Julkisella punnitsin itse itseni, katsoin virtsan sokerin ja valkuaisen itse ja ilmoitin tiedot hoijalle ja sen jälkeen sain kuulla, että koska he ovat nyt kamalasti myöhässä aikataulusta, niin kiva kun kävit. Koko ajan soi puhelin ja hoitaja neuvoo samaan aikaan jotain toista asiakasta. Sydänäänet kuulin rvkolla 34 ekaa kertaa julkisen neuvolan puolella, ennen sitä ei ollut aikaa. Tiedoissani oli kuitenkin koko ajan, että kaikki kunnossa.
Miksikö eivät tee yhteistyötä julkisen tahon kanssa? No olisiko vaikka siksi, että julkisen puolen ei tarvitse mainostaa itseään maksetuilla someyhteistöillä?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku muita vastaavia aiemmilta vuosilta ? Itse kiinnitin tähän nyt huomiota, kun olen samassa elämäntilanteessa. Onko vaikka Martina tai nää jalkapalloilijoiden vaimot Metti ja Hanna tai jotkut muut vastaavat someäidit tehneet tällaisia yhteistöitä?
-ap-
Mitä väliä sillä on? Kannattaisi keskittyä vaan omaan elämään eikä kytätä toisten neuvolakäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Miksikö eivät tee yhteistyötä julkisen tahon kanssa? No olisiko vaikka siksi, että julkisen puolen ei tarvitse mainostaa itseään maksetuilla someyhteistöillä?
Vähän tuntuu, että julkisenkin puolen kannattaisi nostaa profiiliaan someyhteistöillä. Voisi hoitajat alkaa saada lisää palkkaa ja arvostusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu, että julkisenkin puolen kannattaisi nostaa profiiliaan someyhteistöillä. Voisi hoitajat alkaa saada lisää palkkaa ja arvostusta
No ei tasan saisi :D Ei someyhteistyöllä ole mitään tekemistä hoitajien palkkatason kanssa. Vai etkö tiennyt, että julkinen puoli rahoitetaan verovaroin, ei mainostuloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun verorahoillasiko se yhteistyö maksettaisiin. Katsos, kun ne yhteisyöt eivät ole ilmaisia, vaan niistä maksetaan tuottavalle taholle (se somettaja) palkkaa. Minä en ainakaan ole valmis siihen, että somepostauksia kustannetaan verovaroin.
Vierailija kirjoitti:
Maksettuja mainoksia. Ottaako joku kovinkin tosissaan?
Kyllä nämä mun mielestä alkaa vaikuttaa ihmisten mielikuviin julkisenpuolen neuvolapalveluista. Ja sitähän tietysti nämä yksityiset terveyspalvelut hakevat mutta neuvolapalvelut on kuitenkin mielestäni yksi Suomen voimavaroista ja tasa-arvoa tuottava palveluketju. Tai kai se Helsinki alkaa olla niin toivoton alue hoitaa asioita kunnolla millään saralla. Ja saattaahan tämä tämmöinen mielikuva, että hyvää neuvolapalvelua saa vain yksityisellä, vaikuttaa myös syntyvyyteen. Nurmijärvi-ilmiö takaisin nousuun! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun verorahoillasiko se yhteistyö maksettaisiin. Katsos, kun ne yhteisyöt eivät ole ilmaisia, vaan niistä maksetaan tuottavalle taholle (se somettaja) palkkaa. Minä en ainakaan ole valmis siihen, että somepostauksia kustannetaan verovaroin.
Nytkin someväki mainostaa koronarokotteita ja käsienpesua sekä turvavälejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä mun mielestä alkaa vaikuttaa ihmisten mielikuviin julkisenpuolen neuvolapalveluista. Ja sitähän tietysti nämä yksityiset terveyspalvelut hakevat mutta neuvolapalvelut on kuitenkin mielestäni yksi Suomen voimavaroista ja tasa-arvoa tuottava palveluketju. Tai kai se Helsinki alkaa olla niin toivoton alue hoitaa asioita kunnolla millään saralla. Ja saattaahan tämä tämmöinen mielikuva, että hyvää neuvolapalvelua saa vain yksityisellä, vaikuttaa myös syntyvyyteen. Nurmijärvi-ilmiö takaisin nousuun! :)
Vaikuttavat vain naiivien ja medialukutaidottomien ihmisten mielikuviin. Sellaisten, jotka uskovat sokeasti kaiken, mitä somessa sanotaan. Samojen, joiden mielestä Seiska on faktalehti ja av luotettava tietolähde.
Ai nata ollu huolissaan benkun kasvusta :D sehäm on tosi iso ja hyvin kasvanut vauva..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin someväki mainostaa koronarokotteita ja käsienpesua sekä turvavälejä.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Se, että joku kertoo käyneensä koronarokotteessa ei ole rokotteen mainostamista. Se on oman somekuvan kiillottamista ja oman vastuullisuuden korostamista. Jos kyseessä olisi mainos, pitäisi mainostavan tahon olla solminut yhteistyösopimus ja maksaa sisällöstä. Rokotteen kohdalla näin ei tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotenkin vaikuttaa, niin laskevasti. Entistä suurempi osa jättäisi vauvat tekemättä, kun neuvolakäynnitkin olisivat kalliita yksityiskäyntejä. Jo nyt suuri osa jättää lapset tekemättä tai lykkää lapsen tekoa, koska "ei ole varaa". Miksi tätä kehitystä pitäisi tukea luomalla mielikuvaa, että vain yksityisellä saa hyvää palvelua?