Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gigantti ei osannut asentaa pesukonetta

Vierailija
24.06.2021 |

Puuttui joku juttu hanasta niin eivät voineet tehdä asennusta loppuun(joku sovitin) ? Mitäs nyt, ei mulla ole ketään joku osaa sen loppuun asentaa. Pitääkö tilaa uusi asennus jostain ja maksaa vai?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oletetaan että vesihanassa on valmiina se tietty kierre, mikä siihen kuuluu.

Minä en muistanut, kun myyja kysyi sitä, joten ostin sen.

Kannattaa ottaa kuva siitä hanasta johon pyykkikone liitetään ja kysyä myyjältä, tarviiko siihen jotain lisäosia, että pyykkikone voidaan vesihanaan liittää.

Ne pikkuosat eivät ole ilmaisia asentajillekaan, ne pitää maksaa heille, jos itsellä sitä ei ole.

Uusimassa pesukoneessani oli tuo liitin mukana.

Ja asentajat ovat tosiaan ulkopuolisia, joilta Gigantti ostaa palvelun, mutta asiakas maksaa aina kaiken Gigantille.

Vierailija
62/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oletetaan että vesihanassa on valmiina se tietty kierre, mikä siihen kuuluu.

Minä en muistanut, kun myyja kysyi sitä, joten ostin sen.

Kannattaa ottaa kuva siitä hanasta johon pyykkikone liitetään ja kysyä myyjältä, tarviiko siihen jotain lisäosia, että pyykkikone voidaan vesihanaan liittää.

Ne pikkuosat eivät ole ilmaisia asentajillekaan, ne pitää maksaa heille, jos itsellä sitä ei ole.

Uusimassa pesukoneessani oli tuo liitin mukana.

Ja asentajat ovat tosiaan ulkopuolisia, joilta Gigantti ostaa palvelun, mutta asiakas maksaa aina kaiken Gigantille.

No tuskin se myyjä kuvastakaan tajuaa että onko kaikki mitä tarvii - sehän vaan myy palvelua, jota kuluttaja ei sitten saa. Nehän ei olleet LVI-asentajia nämä myyjät, muistathan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti siis myy kodinkoneliikkeille tätä asennuspalvelua. Meille toi ison koneen mies YKSIN ja oli samalla myös sähkäri. Eli putkimiehet/sähkärit toimivat myös kuljetusmiehinä.

Vierailija
64/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Se on vaan tyhmää ostaa  gigantista mitään-

Vierailija
65/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin pesukoneen ja asennuksen prismasta. Myös minulta puuttui joku välikappale. Asentaja sanoi että monesti ihmiset vie sen mukanaan muuttaessa vaikka se kuuluu osaksi putkistoa. Asentajalla oli niitä liittimiä mukana. Maksoin siitä 7€. En tiedä oliko kallis mutta sainpahan pesukoneen heti käyttöön

Ei ollut kallis, itse ostin juuri Prismasta ja se maksoi muistaakseni 19,90 :)

Vierailija
66/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

gigantti vastaa asennuksesta kun asennettuna myyvät. heidän on vastuu valvoa kuka posti pate asennukset tekee. meille ei ainakaan posti pate mutu tuntumalla tule asentamaan mitään. kuitit talteen ja gigantti oikeuteen jos jotain sattuu. meidän isännöitsijä ei hyväksy gigantin asennuksia

Vierailija
67/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ostaa ja tilaa asennuksen niin luulisi että asentajalla on tarvittavat välineet. Hakekoot asentaja sieltä gigantista sitten oikean osan ja laskuttakoot sen jos niikseen tulee. Mutta ei kai se voi hommaa kesken jättää?

Ei gigantti ole mikään lvi liike josta saa osia mitkä kuuluisi olla paikoillaan! Mistä asentaja voi etukäteen tietää, että mahdollisesti edellinen asukas on vienyt osan hanasta??

No voi hyvänen aika! Jos myyvät asennuspalvelua, niin silloin kyllä pitää olla tarvittavat varaosat mukana ja laskuttaa niistä sitten erikseen, jos eivät ole laskeneet asennushintaan valmiiksi mukaan. Jos kone on tilattu vaikka verkkokaupasta, ei voi mitenkään etukäteen tietää, että se ei mahdollisesti olisikaan yhteensopiva asunnossa olevan hanan kanssa.

Kysymys ei myöskään aina ole siitä, että asukas olisi vienyt jonkun osan mukanaan. Mun edellisessä asunnossa pesukone meni suoraan seinään, nykyisessä ei. Eli asunnossa olevat päät voi olla myös erilaisia.

Vierailija
68/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUIJARI LIIKE kirjoitti:

kokoja on tasan kaksi jokainen vähänkin "asentaja" tietää tämän 2e muovinen adapteri on joka asentajan taskussa. turha ryhtyä asentajaksi noin huonolla tietämyksellä. kone on tilattu asennettuna. peru kauppa jos asia ei etene. gigantin toiminta on juuri tuota ITSE EN ASIOI KOSKAAN MYYVÄT VIELÄ PUH NUMEROITA TOISILLE HUIJAREILLE KOHTA SULLEKKIN KAUPATAAN JOS MITÄ. 

Tai sitten AP:n hanasta puuttui se liitäntä, kuten hän kirjoitti. 

Vierailija
69/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä gigantin asentaja ei varmistanut tiskikoneen poistoputken liitoksia ja vesivahinko tuli. Kuivausfirma kertoi, ettei ollut eka kerta sen asentajan jäljiltä..

Ja minä kun halusin ammattilaisen asentamaan, kun en luottanut miehen taitoihin.

Vierailija
70/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ainakaan mennyt gigantin apk:n asennus putkeen. :D Harvemmin noilla gigantin tms. sivuilla lukee kuinka pitkiä tietyt letkut on esim. poistovesiputki, mulla sitten puuttui joku letkun pidennys jonka pojat ois tietenkin voineet ottaa mukaan ja myydä lisänä mutta ei. Sitten sekin oli outoa että he olisivat halunneet tehdä kiinnityksen seinään, jossa kulkee kaasuputkia mutta kun selvisi että siellä kulkee kaasuputkia, niin eivät sitten halunneet tehdä kiinnitystä lainkaan. Jouduin lopuksi tilaamaan jonkun lvi-miehen toisesta firmasta, teki hyvää työtä ja maksoi n. 150€ mutta asentaja oli kamalan herkkähipiäinen. Että lycka till! Jos asuu asunnossa joka on rakennettu 2000-lukua ennen, niin en välttämättä käyttäisi gigantin tai postin asennuspalveluita sillä niissä ei ole välttämättä tehty tarvittavia letkun ulosvientejä tai oikeita liitännäisiä hanoissa jo valmiina jos ei itse ole ymmärtänyt niitä hankkia, ks. tee-se-itse sivut missä neuvotaan apk/pk-asennuksista sen verran että pystyy ostamaan etukäteen tarvittavia liitäntöjä, joita sitten työntää asentajalle käteen kun se sormi menee suuhun. 

Vierailija
71/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä gigantin asentaja ei varmistanut tiskikoneen poistoputken liitoksia ja vesivahinko tuli. Kuivausfirma kertoi, ettei ollut eka kerta sen asentajan jäljiltä..

Ja minä kun halusin ammattilaisen asentamaan, kun en luottanut miehen taitoihin.

No, oliko vastuullisessa tahossa jotain epäselvyyksiä? Tässä ketjussa kun on siitäkin asiasta nostettu huoli.

Vierailija
72/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeiju kirjoitti:

Itselläni ei ainakaan mennyt gigantin apk:n asennus putkeen. :D Harvemmin noilla gigantin tms. sivuilla lukee kuinka pitkiä tietyt letkut on esim. poistovesiputki, mulla sitten puuttui joku letkun pidennys jonka pojat ois tietenkin voineet ottaa mukaan ja myydä lisänä mutta ei. Sitten sekin oli outoa että he olisivat halunneet tehdä kiinnityksen seinään, jossa kulkee kaasuputkia mutta kun selvisi että siellä kulkee kaasuputkia, niin eivät sitten halunneet tehdä kiinnitystä lainkaan. Jouduin lopuksi tilaamaan jonkun lvi-miehen toisesta firmasta, teki hyvää työtä ja maksoi n. 150€ mutta asentaja oli kamalan herkkähipiäinen. Että lycka till! Jos asuu asunnossa joka on rakennettu 2000-lukua ennen, niin en välttämättä käyttäisi gigantin tai postin asennuspalveluita sillä niissä ei ole välttämättä tehty tarvittavia letkun ulosvientejä tai oikeita liitännäisiä hanoissa jo valmiina jos ei itse ole ymmärtänyt niitä hankkia, ks. tee-se-itse sivut missä neuvotaan apk/pk-asennuksista sen verran että pystyy ostamaan etukäteen tarvittavia liitäntöjä, joita sitten työntää asentajalle käteen kun se sormi menee suuhun. 

Kerroitko näistä mainitsemistasi asioista ostaessasi asennuksen?

Vierailija
73/75 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan ja maksan asennuksen, oletan saavani asennuksen. 

Vierailija
74/75 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa ei ole ketään joka voi käyttää järkeä tai 

katsoa todellista tilannetta.

Niillä on lappu missä lukee vastukset, sama kuin puhuisi botille 

ÄLÄ koskaan osta sietä mitään.

Asiakaspalvelussa ja myynnissä kaikki on hyvin mutta jos joutuu jälkeenpäin hoitamaan asoita niin helpompi puhua seinälle

Vierailija
75/75 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole Gigantin vika, ne on ostaneet Postilta asennuspalvelun ja se on avuton!

Vika on sen, jolle asiakas on maksanut. Aina. Koneen ostajalla ei ole asiakassuhdetta postiin, jos Gigantti on asennuksen myynyt postille, se on Gigantin ja Postin välinen juttu, mutta ei Gigantin ja asiakkaan välinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi