Alkuraskauden verenvuoto
Plussasin 10.6. Kuukautiset olisi joskus näillä main. Tänään alkoi aamulla verinen vuoto, joka on niukkaa. Onko kellään positiivisia kokemuksia ?
Kommentit (6)
Itsekin juuri hiljattain plussasin, niukkaa verenvuotoa jatkui viikolle 7 asti ja sitten itsekseen loppui. Toistaiseksi ultrassa kaikki on ollut hyvin. Mutta pelottava kokemus, en uskalla vielä ollenkaan iloita raskaudesta.
Täälläkin oli niukkaa verenvuotoa ja kaikki meni hyvin! Jos vuoto pysyy niukkana, olisin ihan optimistinen.
Voi enteillä alkavaa keskenmenoa, tai sitten ei. Itse et voi kamalasti vaikuttaa siihen, tuleeko se keskenmeno vai ei. Itse kyllä välttäisin rankkaa liikuntaa. Ei kannata myöskään lähteä mihinkään leiriolosuhteisiin tms. missä olet suurissa ongelmissa, jos vuoto runsastuu.
Kaikki voi olla ihan hyvin tai sitten ei, sitä ei oikein voi tietää eikä asialle voi tehdä mitään. Mulla oli alkuraskaudessa niukkaa verenvuotoa ja raskaus jatkui normaalisti. Se on aika yleistä. Jos vuoto runsastuu tai tulee kovat kivut ole yhteydessä päivystykseen.
Minulla oli molemmissa raskauksissa niukkaa vuotoa noin 2 kk kohdalla. Kävin molemmilla kerroilla yksityisellä ultrassa. Kaikki oli hyvin, sydämen syke näkyi. Lapset nyt 17 v ja 16 v. Muistan kuitenkin edelleen sen, miten kovasti säikähdin.
Mulla oli tiputteluvuotoa rv 6-14. Terve vauva syntyi siitä huolimatta. Ultrissa ei löytynyt vuodolle oikein syytä, epäiltiin vaan, että istukka hankautuu kohdunsuulle ja siitä aiheutuu niukkaa vuotoa.
Alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä, mutta odottavalle äidille tosi stressaavia ja pelottavia. Tsemppiä, ap!