Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhde muuttui kaveruudeksi - ero

Nimimerkki
24.06.2021 |

Huomasimme olevamme vain toistemme parhaita kavereita. Eroamme ystävinä. Okei.

Onko tämä syy erota? Vuosikausia (tai mikä aikaa vaan) pidetty yhtä ja sitten muututaan kavereiksi, niin sehän on hyvä. Mielummin hyviä kavereita kun riidoissa. Ei kait se eroon tarvii johtaa. Luuleeko ihmiset että parisuhde pysyy ensihuumassa ikuisesti. Tuskin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä erosin, kun en hallunnut jäädä kämppissuhteeseen. Eksä on löytänyt uuden kumppanin ja heillä on jopa lapsi tulossa. Mielestäni parempi pari mitä me oltiin.

Vierailija
2/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on surullisinta, jos tuossa tilanteessa on lapsia. Olen itse eroperheen lapsi ja ymmärrän hyvin, että joskus ero on paras vaihtoehto kaikille kun vanhemmat ei todellakaan ole edes kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää itse, mitä tahtoo parisuhteelta. Jos ei kaverisuhde riitä, ei se muutu sillä, että jollekulle toiselle se kelpaisi.

Vierailija
4/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä jos löytää aina uuden kumppanin, kun vanha alkaa kyllästyttää. Minulla ei erosuunnitelmia ole mutta jos ero "tulee", niin tuskin sitä uuttakaan heilaa noin vaan vastaan tulee. Minusta tuntuu että ainakin lehtijuttujen perusteella monet kuvittelee sitä että "vaihdanpa tästä sitten uuteen", niinkun naapurissa olisi koko ajan joku venaamassa.

Vierailija
5/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tekosyyltä jos ei sitten vietä eron jälkeen kaveriaikaa.

Vierailija
6/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppissuhde ukon kans on tooodella tylsä suhde. Varmaan tohon päädytään, kun toista ei kiinnosta ollenkaan toisen tekemiset. Minä lähdin ja onneksi lähdin.

Vierailija
7/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä  eroaisin jos olisi vain kaverillisia tunteita. Eikä tämä liity mihinkään ensihuumaan, kyllähän sitä puolisoa rakastaa ihan eri tavalla kuin kaveria. 

Vierailija
8/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä jos löytää aina uuden kumppanin, kun vanha alkaa kyllästyttää. Minulla ei erosuunnitelmia ole mutta jos ero "tulee", niin tuskin sitä uuttakaan heilaa noin vaan vastaan tulee. Minusta tuntuu että ainakin lehtijuttujen perusteella monet kuvittelee sitä että "vaihdanpa tästä sitten uuteen", niinkun naapurissa olisi koko ajan joku venaamassa.

No minä ainakin olen mieluummin nyt yksin kuin pelkästään kaverisuhteessa. Olisi pitänyt erota jo pari vuotta aiemmin. 

Vierailija
9/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suhde on parhaimmillaan silloin kun puoliso on myös paras ystävä. Tottakai suhde muuttuu ajansaatossa. En ole ikinä ymmärtänyt sitä että kun tunteet laimenee ja tulee ongelmia, ollaan heti eroamassa. Parisuhteesta voi saada paljon vaikka se ei olisikaan enää pelkkää intohimoa.

Vierailija
10/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ne tunteet enää romanttisiksi muutu. Erottiin kerran ja huomattiin, että silti viihdymme yhdessä. On siis lapsiakin meillä. Ajateltiin että ero johtui vain jostain vuosien kyllästymisestä toiseen ja muutettiin takaisin yhteen. Mutta ei, kyllä ne tunteet on vain kaverillisia. Meillä toimii paremmin kun ollaan vain kavereita, sovitaan yhteen kavereina ja tuo yhteenpaluu kaduttaa. Muutettiin vasta muutama kuukausi sitten takaisin yhteen ja nyt en tiedä mitä tehdä.

Vierailija
11/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tekosyyltä jos ei sitten vietä eron jälkeen kaveriaikaa.

Yritetään olla kavereita suhteen jälkeen. Lähinnä soitellaan ja viestitellään. Mä tietenkin kännissä varsinkin ehdottelen vähän liikaakin. En mä tiedä onko tämmöinen kaveruus mahdollista? Jää nähtäväksi. Toista vuotta erosta ja aika usein soitellaan.

Vierailija
12/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla tulet eroamaan aina, kun parisuhteen arki koittaa...alku huuma on poistunut...

Vierailija
13/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla tulet eroamaan aina, kun parisuhteen arki koittaa...alku huuma on poistunut...

Huuma ja rakkaus on kaksi ihan eri asiaa. Vai etkö ole koskaan rakastanut?

Vierailija
14/16 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on rakkautta, jos parisuhde on kaverisuhde. Tuttu ja turvallinen. Tietty, jos toinen haluaa romantiikkaa, ja toinen kieltäytyy niin se on huono.

Itse erosin, kun suhde oli muuttunut 20 v aikana kylmäksi. Ex-mies fyysisesti torjui lähestymiseni, muutti sohvalle nukkuun ja hädin tuskin puhui. Muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin lähteä.

Vierailija
15/16 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vain olisi elettävä itsensä näköistä elämää. Rakkaus on omnipotentti ja kaikkialla eri muodoissaan, myös kavereiden välillä. Toista ei voi omistaa ja rakkautta on myös vapaus etsiä, jos kumppani, kaveri, puoliso tuntee siihen tarvetta. 

Siis ehkä, mitä vanhempi sitä vähemmän on olemassa mustavalkoisia totuuksia.

Vierailija
16/16 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo itselleni passaisi. Jos pelkkiä kavereita ollaan, niin seksiähän saa sitten hakea muualta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi