Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko hamsteri kalliiksi?

Vierailija
24.06.2021 |

Onko hamsteri kallis lemmikki??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lasinen terraario on kerta-hankinnoista kallein, itse taisin maksaa sellaisesta 140 e? Muovista dunaa ei voi suositella ainakaan syyrianhamstereille koska ne järsivät itsensä sieltä ulos saman tien. Kanin tai marsun häkin kaltereiden välistä taas hamsteri mahtuu karkaamaan.

Hamsteri itsessään ei paljoa maksa, eikä sen ruoat tai virikkeet terraarioon. Eläinlääkärikulut tietysti, mutta ne nyt ovat kalliita minkä tahansa lemmikin kohdalla.

Vierailija
2/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on ollut kolme hamsteria vuosien aikana ja viimeisin kuoli muutama viikko sitten. Nyt olisi siis kaksikerroksinen terraario, juoksupyörä, kookoksenkuoripesiä, juomapulloja, kupit ja ihan kaikki odottamassa ostajaa. En ole saanut niitä vielä mihinkään myyntiin, mutta ajattelin myydä kaikki 40 eurolla. :) Terraario sopii siis vain pienille hamstereille, kultahamsterille se on liian pieni.

Meillä on ollut siis kaksi talvikkoa ja yksi roborovski, talvikot olivat ihania, kesyjä ja uteliaita tyyppejä, joista varsinkin ekaa saattoi kuljettaa kädessä vaikka pihalle hakemaan voikukan lehtiä sapuskaksi sille. Se viihtyi kädessä tosi hyvin. Toinen talvikko viihtyi myös, mutta vähemmän aikaa. Molemmat tulivat kädelle, kun sen terraarioon laittoi, roborovski ei kesyyntynyt koskaan niin paljoa, mutta otti kyllä ruokaa kädestä ja ei lähtenyt karkuun. Hamsterit olivat mainioita otuksia, joista tuli nopeasti koko perheen lemmikkejä. Talvikit tekivät kaikki pissansa hiekkalaatikkoon, josta pipanat oli helppo ottaa pois, kakat se käsitteli kahteen kertaan, joten ne eivät haisseet. Puhui meillä oli vain pölyyntymätöntä hamppuhaketta, joka ei ärsyttänyt yhtään perheen allergisiakaan.

Ruokana me annoimme hyvin paljon vihanneksia ja juureksia, joita itsekin söimme, sekä hamstereiden siemensekoitusta, jota hamstereilla ei tietenkään mene kovin paljoa. Niitä saa eläinkaupoista ja ruokakaupoista, meillä molempia. Lisäksi ostin esimerkiksi juustotikkuja, joista kaikki tykkäsivät. Makeaa emme antaneet ollenkaan ja kolmas hamsteri eli meillä 2 v 4kk ikäiseksi kuollen vanhuuteen. Se oli paria viimeistä päivää lukuunottamatta ihan pirteä.

Leluina meillä oli vaikka mitä rullia ja kaikkia mitä keksimme, purua oli kaivelemiseen ainakin 10-15 cm ja kaikki viihtyivät tosi hyvin. Suosittelen hamsteri, mutta vain perheeseen, jossa lapset ovat jo fiksuja ja vastuullisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lasinen terraario on kerta-hankinnoista kallein, itse taisin maksaa sellaisesta 140 e? Muovista dunaa ei voi suositella ainakaan syyrianhamstereille koska ne järsivät itsensä sieltä ulos saman tien. Kanin tai marsun häkin kaltereiden välistä taas hamsteri mahtuu karkaamaan.

Hamsteri itsessään ei paljoa maksa, eikä sen ruoat tai virikkeet terraarioon. Eläinlääkärikulut tietysti, mutta ne nyt ovat kalliita minkä tahansa lemmikin kohdalla.

Samoja mietteitä. Meillä ei tarvittu lääkäriä kertaakaan, kerran käytin roborovskia kynsien leikkauksessa Faunattaressa, muilta leikkasin kynnet itse helposti. T. Kolmen hamsterin emäntä

Vierailija
4/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä ahdista pitää eläimiä häkissä valtaosan elämästään? Pidän hamstereista ja muista, mutta ahdistaa ajatus pitää sitä pienessä tilassa, vaikka pääsisikin sieltä jalottelemaan. Kaneja nyt sentään ei onneksi enää taideta pitää häkeissä elämässä.

Vierailija
5/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä ahdista pitää eläimiä häkissä valtaosan elämästään? Pidän hamstereista ja muista, mutta ahdistaa ajatus pitää sitä pienessä tilassa, vaikka pääsisikin sieltä jalottelemaan. Kaneja nyt sentään ei onneksi enää taideta pitää häkeissä elämässä.

Hohhoijaa...

Vierailija
6/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja mietteitä. Meillä ei tarvittu lääkäriä kertaakaan, kerran käytin roborovskia kynsien leikkauksessa Faunattaressa, muilta leikkasin kynnet itse helposti. T. Kolmen hamsterin emäntä

Meilläkin on leikattu kynnet itse, jos on tarvittu. Lomilla veimme aluksi hamsteria eläinkaupan hoitajalle, jossa sen hoito maksoi muistaakseni noin 5 e/vrk, sen jälkeen vanhempani ottivat hamsterin hoitoonsa ja hekin tykkäsivät kovasti siitä. Ruokana oli paljon tuoreruokaa ja laadukasta hamsterin siemensekoitusta.

Vierailija
7/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nainen miettisi kumpi tulee kalliimmaksi hamsteri vai aviomies, se saattaa olla mies. 

Vierailija
8/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa...

Mitä hohhoijaa? Tällaistako asiaa ei sais pohtia?

Vierailija
9/9 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on elämäni aikana ollut 5 syyrianhamsteria muovisessa kopissa, yksikään ei ole sieltä ulos itseään järsinyt. Yksi kyllä sai häkin katossa olevan kannen auki ihan kuonolla renkuttamalla, ja pääsi ulos, mutta silloinkin kipitti suoraan mun luo toiseen huoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi