Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiavaimet väärissä käsissä

Vierailija
19.06.2014 |

Alkoholisoituneelle mutta työssäkäyvälle äidilleni tuli miehestään ero, jolloin sovimme, että hän voi muuttaa niin kauaksi aikaa asuntooni, kunnes hän saa oman asunnon ja sillä aikaa asustelen itse poikaystäväni luona. Hiljattain kävikin niin, että äitini joutui tapaturmien ja itsetuhoisuuden vuoksi sairaalaan ja hänellä ei ollut kotiavaimiani mukanaan, joten hän pyysi itselläni tallessa olleet vara-avaimet itselleen, jotta hän pääsee sisälle. Olimme sopineet, että saan oman kotini vara-avaimet takaisin heti, kun hän pääsee kotiin. Nyt kävikin sitten niin, että äitini oli taas ystävystynyt vieläkin alkoholisoituneemman eksänsä kanssa ja antanut ne toiset avaimet hänelle. Ja kun olen nyt kysynyt avaimiani takaisin, niin äitini syyttää, että "kiusaan" häntä, "sairasta" ihmistä, kun kysyn omia avaimiani. Näyttää nyt siltä, etten saa kotiavaimiani tai edes kotini vara-avaimiani takaisin ja toiset siis ovat alkoholisoituneella äidilläni ja toiset hänen myöskin alkoholisoituneella eksällään. Mitä teen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi siltä, että maksat lukkojen uudedlleensarjoituksen.

Vierailija
2/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tiuskii ja huutaa ja lyö mulle luurin korvaan, kun soitan ja hänen eksänsä on todella vihainen ja uhkailee minulle. Aivan absurdi tilanne, että yhtäkkiä kotini on kahden alkoholistin käsissä enkä pääse enää edes omaan kotiini, jos haluaisin. Totuus on tosiaan joskus tarua ihmeellisempää. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, pitää tilata ensin huoltomieheltä ovenavaus (jotain viitisenkymppiä?) ja sen jälkeen uudelleensarjoitus kotioveen sekä uusi alakerran erikoisavain, joka maksoi itsessään jo tosi paljon. Varmaan tulee monen sadan euron lasku tästä. :( Ei näköjään pidä luottaa edes omaan äitiinsä ja jos auttaa toista pulassa, niin voi saada vielä haukutkin päälleen.

Vierailija
4/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat poliisille kun ovat asunnossasi ja pyydät poistamaan asunnosta henkilöt jotka eivät ole siellä kirjoilla? Samalla otat _kaikki_ avaimet pois ja annat äidillesi määräpäivän johon mennessä hänen on muutettava omaan asuntoon.

Vierailija
5/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle lukkojen vaihdosta (jos vuokra-asunto?) ja toisaalta poliisille joka heittää äitisi ystävineen pihalle asunnostasi. Riippuu tietty lukkotyypistä, mutta ainakin vanhemmissa tyypeissä et voi olla varma montako kopiota nuo ovat avaimistasi jo kerinneet ottamaan.

Vierailija
6/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on sekin tosiaan, että äitini alkaa huutaa, että "älä kiusaa mua" ja pyytää uhkailevan eksänsä puhelimeen tai lyö luurin korvaan, kun kysyy asiaa. Äitini alkaa uhkailla itsemurhalla, kun edes kysyn asiaa, koska se kuulemma "ahdistaa" häntä, kun kysyn niitä avaimiani. Mulle tosiaan riittäisi ne vara-avaimeni ja hän voisi mun puolestani asustella siellä edelleen, kunhan on ihmisiksi. Se hänen eksänsä oli joutunut kodittomaksi ilmeisesti, niin nyt haluaa hengailemaan asuntooni ja sen vuoksi myötäilee äitiäni, vaikka tilannehan on aivan epäreilu mun kannaltani. Tää kuulostaa oikeasti tosi oudolta ja mä oon itse ihan normaali ihminen, mutta tosiaan äidilleni maistuvat alkoholi ja lääkkeet yms. :(

Vierailija
7/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:08"]

Soitat poliisille kun ovat asunnossasi ja pyydät poistamaan asunnosta henkilöt jotka eivät ole siellä kirjoilla? Samalla otat _kaikki_ avaimet pois ja annat äidillesi määräpäivän johon mennessä hänen on muutettava omaan asuntoon.

[/quote]

Tuossa on muuten sekin, että äitini tosiaan ahdistuu helposti ja on itsetuhoinen (syö psyykenlääkkeitä ja juo päälle alkoholia, mitkä saavat pään sekaisin), joten en ehkä uskaltaisi alkaa niin rajua toimenpidettä, että häätäisin hänet sieltä fyysisesti ulos. Hän myöskin ahdistuisi siitä, että antaisin jonkun määräpäivän. Ja tosiaan mun puolesta hän voisi siellä itse olla, kunhan sinne ei tulisi mitään "juoppokööriä" kylään tai ketään muutakaan epämääräistä porukkaa sekä haluan pitää itselläni sen vara-avaimen. Lisäksi haluan, että hän tosiaan muuttaa sieltä pois asap. Luulin tosiaan auttavani häntä tilapäisesti, niin saankin vain kakkaa niskaan. V*tuttaa kyllä. :(

Vierailija
8/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmassa tapauksessa nuo rymyävät asunnossasi sen verran huolella ja huoletta, että saat häädön itse siitä. Joskus suku on pahin.

Vierailija
9/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, pakko turvautua noihin rankempiin toimenpiteisiin, jos en saa avaimiani nyt ihan parin päivän sisällä takaisin JA jos ne ylimääräiset henkilöt eivät poistu sieltä. Minähän saan pian jonkun häädön kohta itsekin, jos siellä riehuvat ja sikailevat jotkut juopot. :(

Vierailija
10/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:17"]

Huonoimmassa tapauksessa nuo rymyävät asunnossasi sen verran huolella ja huoletta, että saat häädön itse siitä. Joskus suku on pahin.

[/quote]

Totta. Tuota pelkään itsekin. Nyt varsinkin, kun jo suututin heidät, niin saan vain pelätä pahinta. :(

Vierailija
11/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt siellä vähään aikaan? Meinaan, että onkohan asunto enää kunnossa..

Vierailija
12/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä ap vaikutat hieman kynnysmatolta. Alkoholistiin ei voi koskaan luottaa, vaikka olisi oma äiti.

Hienoa, että haluat auttaa äitiäsi, mutta oman asunnon tarjoaminen juopolle ei iole oikea ratkaisu. Ennen pitkää se juoppokööri löytää tiensä sinne, kuten äitisi äijäkaveri teki. Äitisi tarvitsee hoitoa, jos kerran noin itsetuhoinenkin on. Hoitopaikka on jossain muualla kuin sinun kämpässäsi. Ohjaa äitisi lääkäriin ja sitä kautta jatkohoitoon.

Vierailija
13/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan äitisi tahdosta riippumattoman hoidon tarpeessa?

Vierailija
14/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi uhkaa tappaa itsensä, soita ambulanssi ja kerro tämä. Hakevat itsetuhoisen pois. Sanot vaan, ettet kykene estämään etkä aio alkaa koko ajan vahtia. Poliisin kanssa saat avaimet takaisin. Kerrot poliisillekin, että äitisi uhkailee itsetuhoisuudella ja et ole siksi saanut avaimia pois. Jos uhkailua on, ei muuta kuin virkavaltaa paikalle eli ambulanssi ja poliisi.

Vierailija
15/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:04"]

Alkoholisoituneelle mutta työssäkäyvälle äidilleni tuli miehestään ero, jolloin sovimme, että hän voi muuttaa niin kauaksi aikaa asuntooni, kunnes hän saa oman asunnon ja sillä aikaa asustelen itse poikaystäväni luona. Hiljattain kävikin niin, että äitini joutui tapaturmien ja itsetuhoisuuden vuoksi sairaalaan ja hänellä ei ollut kotiavaimiani mukanaan, joten hän pyysi itselläni tallessa olleet vara-avaimet itselleen, jotta hän pääsee sisälle. Olimme sopineet, että saan oman kotini vara-avaimet takaisin heti, kun hän pääsee kotiin. Nyt kävikin sitten niin, että äitini oli taas ystävystynyt vieläkin alkoholisoituneemman eksänsä kanssa ja antanut ne toiset avaimet hänelle. Ja kun olen nyt kysynyt avaimiani takaisin, niin äitini syyttää, että "kiusaan" häntä, "sairasta" ihmistä, kun kysyn omia avaimiani. Näyttää nyt siltä, etten saa kotiavaimiani tai edes kotini vara-avaimiani takaisin ja toiset siis ovat alkoholisoituneella äidilläni ja toiset hänen myöskin alkoholisoituneella eksällään. Mitä teen?

[/quote]

nyt ap kaiken tuon uhriutsei syövereissä:

OPITKO TÄSTÄ JOTAIN??? 

Vierailija
16/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä tilanne sinulla ap :( Äitisi on käyttänyt röyhkeästi hyväkseen kiltteyttäsi. Mene asunnolta hakemaan avaimia ja tarkastamaan sen kunto. Varmaan elävät siellä kuin viimeistä päivää. Jos eivät anna avaimia, niin soitat poliisit paikalle häätämään äitisi ja ukko pois. Häätää heidät varmaan joutuu väkiselläkin, muutoin sinä joudut vaikeuksiin ja mahdollisesti maksamaan lukkojen vaihdot JA remontin päälle. Voisit siis varmaan suoraan soittaa poliisilta apua. Onko se sinun omistusasunto vai vuokralla?

Vierailija
17/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida homma jo tänään. Jos tuommoinen porukka pitää huomenna juhannusbileet se voi tulla kalliiksi SINULLE!

Vierailija
18/18 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vittuilemalla saa asua ilmaiseksi toisen asunnossa, niin kannattaahan se. Ap olet tyhmä kuin saapas ja juopot ottaa siitä kaiken irti.