Miksi naisen on vaikea saada palvelua auton suhteen?
Kokevatko muut naiset samaa?
Meillä on taloudessa yksi auto jonka omistan ja jota ajan koska miehelläni ei ole korttia. Autoa ostaessa autokaupoilla puhuttiin pelkästään miehelle, ei minulle. Oletusarvo oli myös, että mieheni koeajaa auton. Korjaamoilla puhutaan miehelleni vaikka minä olen se joka ajan varasi ja kaivaa maksukorttia.
Luonnollisesti koska ajan autoa, hoidan siihen myös huoltojen ynnä muiden varaukset, koska ajajana osaan kuvailla viat paremmin. Autoon tuli vika ja soittelin korjaamoille kysyäkseni hinta-arviota. Useammalla korjaamolla ei edes vastattu puhelimeen, tähän ei tosin sukupuoli vaikuta. Yhdessä huoltamossa huokailtiin kun kerroin vian (mikä oli ilmiselvä ja tiesin itse mistä on kyse), että tuollaiselle ei osaa hintaa antaa. Toisessa naureskeltiin röhönaurua että noinkohan on tollainen vika. Kolmannessa oltiin onneksi kuitenkin asiallisia, kerrottiin että vian korjaus on muutaman kympin ja auton voin tuoda vaikka samantien näytille. Niin tein, vika oli se mitä tiesinkin ja hinta oli tosiaan muutaman kympin.
Mutta kysymys kuuluu, onko muilla naisilla näin vaikeaa autokaupoilla ja korjaamoilla vai asunko vaan jossain junttilassa?!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut joskus elektroniikkaliikkeessä naureskelevaa palvelua ja sen jälkeen myyjän katoamisen miesasikasta palvelemaan. Olin jo ostoaikeissa, mutta jätinkin tuotteet niille sijoilleni sikin sokin hyllyjen väliin ja painelin kilpailijan ovesta sisään.
Tällainen voimaantumistarina tällä kertaa.
Miksi irvistelet ja pilkkaat,ivaat,tämä on totta!
Eihän nainen tekniikasta mitään ymmärrä...tai autoista tai mistään mitään...
Koeputkessako sut kasvatettiin ja äitisi oli mittamalja?
Haista kukkanen jonka lehmä viime kesänä söi.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi kun 99% tapauksista se on mies joka hoitaa ns. miesten työt, eli auton ostamisen ja huollot. Tajuatko, 99/100, eli joka sadannessa tapauksessa on toisin päin.
Sillä ei ole mitään merkitystä. Asiakas on asiakas,olkoon vaikka marsilainen!
Vierailija kirjoitti:
En tunnista kirjoituksestasi mitään. Kävimme viimeksi viime vuoden lopulla potkimassa renkaita eri autokaupoissa mieheni kanssa, koska minä olin vaihtamassa autoa ja sain oikein hyvää palvelua. Olen muutenkin saanut aina hyvää palvelua, oli tilanne sitten ihan mikä vain. Ehkä sinussa ei ole sitä jotain, vaan olet vain piipittävä mamma. N47
Eli vain tietynlainen nainen saa palvelua autoasioissa? Nainen ei esim saa "piipittää" - mitä ikinä tuo edes tarkoittaa? Pitääkö siis olla miehen ääni ja uhota jotain maskuliinista energiaa, että otetaan todesta? Potkia renkaita? Ei jumalaut.a.
Vierailija kirjoitti:
AMXDSA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut joskus elektroniikkaliikkeessä naureskelevaa palvelua ja sen jälkeen myyjän katoamisen miesasikasta palvelemaan. Olin jo ostoaikeissa, mutta jätinkin tuotteet niille sijoilleni sikin sokin hyllyjen väliin ja painelin kilpailijan ovesta sisään.
Joo,olen ns nörtti. Teen just samalla tavalla. Plus laitan palautetta huonosta palvelusta.
Siksi suosin tiettyjä paikkoja ja joissain en käy ollenkaan.
EIhän nainen tietokoneista....joopajoo.
Nörtit ei osta koneita ihan mistä sattuu mutta cool story sis
Pitääkö sulle rautalangasta vääntää,tietokoneeseen tarvitsee myös oheislaitteita. JA niitä VOI ostaa melkein ihan mistä vaan. Kunhan saa asiallista palvelua.
Eikä puhe ollut koneen ostosta,ne mä kasaan ihan itse.
Naistuttuni hajoilee ihan satasella autokorjaamolla, on oikeasti asiantunteva ja takana pitkä kokemus autoista ja ylipäätään elektroniikasta erityisen kiinnostunut ja pitää muuten työstään, mutta kohtaa asiakkailta sitten vastaavasti aivan käsittämätöntä käytöstä viikoittain. "Missäs se oikeasti osaava kaveri on?" "Sä oot varmaan se joka tuo kahvia asiakkaille" Pahimmat asiakkaat huutavat päin naamaa räyhäten, jos autosta löytyykin jokin muu vika, kuin oli asiakas kuvitellut. Pienehkö korjaamo kyseessä niin siellä tehdään vähän kaikkea asiakaspalvelusta lähtien.
Sitten kun joidenkin asiakkaiden mielipide muuttuu niin ollaan pahimmillaan stalkkaamassa ja treffipyyntöjä lähettämässä ja sun muita korvakoruja lähettämässä.
*Haist* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen voimaantumistarina tällä kertaa.
Miksi irvistelet ja pilkkaat,ivaat,tämä on totta!
Eihän nainen tekniikasta mitään ymmärrä...tai autoista tai mistään mitään...
Koeputkessako sut kasvatettiin ja äitisi oli mittamalja?
Haista kukkanen jonka lehmä viime kesänä söi.
No lapsen tekoon ei tarvitse olla mikään tekniikan professori :'D
Niin kauan kuin naiset kommentoivat esimerkiksi facen myynti-ilmoitulsiin "av, kysyn mieheltä" on turha odottaa samanlaista suhtautumista kuin miesten kohdalla.
No varmaan siksi kun 99% tapauksista se on mies joka hoitaa ns. miesten työt, eli auton ostamisen ja huollot. Tajuatko, 99/100, eli joka sadannessa tapauksessa on toisin päin.