Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen on vaikea saada palvelua auton suhteen?

Vierailija
23.06.2021 |

Kokevatko muut naiset samaa?

Meillä on taloudessa yksi auto jonka omistan ja jota ajan koska miehelläni ei ole korttia. Autoa ostaessa autokaupoilla puhuttiin pelkästään miehelle, ei minulle. Oletusarvo oli myös, että mieheni koeajaa auton. Korjaamoilla puhutaan miehelleni vaikka minä olen se joka ajan varasi ja kaivaa maksukorttia.

Luonnollisesti koska ajan autoa, hoidan siihen myös huoltojen ynnä muiden varaukset, koska ajajana osaan kuvailla viat paremmin. Autoon tuli vika ja soittelin korjaamoille kysyäkseni hinta-arviota. Useammalla korjaamolla ei edes vastattu puhelimeen, tähän ei tosin sukupuoli vaikuta. Yhdessä huoltamossa huokailtiin kun kerroin vian (mikä oli ilmiselvä ja tiesin itse mistä on kyse), että tuollaiselle ei osaa hintaa antaa. Toisessa naureskeltiin röhönaurua että noinkohan on tollainen vika. Kolmannessa oltiin onneksi kuitenkin asiallisia, kerrottiin että vian korjaus on muutaman kympin ja auton voin tuoda vaikka samantien näytille. Niin tein, vika oli se mitä tiesinkin ja hinta oli tosiaan muutaman kympin.

Mutta kysymys kuuluu, onko muilla naisilla näin vaikeaa autokaupoilla ja korjaamoilla vai asunko vaan jossain junttilassa?!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raahaat miehesi mukaan autokaupoille tai korjaamolle?

Minä käyn yksin ja kyllä, puhuvat minulle.

N

Vierailija
2/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei o miestä mukana ni ei kai ne ny kieltäydy puhumasta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös esim rautakaupassa on tätä. Mulla on lista tarvikkeista kädessä, myyjä puhuu vain mieheni kanssa, joka ei tiennyt yhtään millaisia tuotteita olimme vailla

Vierailija
4/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt mutta ainakin joissain pyöräliikkeissä on noin..

Vierailija
5/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet yksin autokauppaan ja huudat "kuka haluaa tehdä autokaupat"!

Vierailija
6/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista kirjoituksestasi mitään. Kävimme viimeksi viime vuoden lopulla potkimassa renkaita eri autokaupoissa mieheni kanssa, koska minä olin vaihtamassa autoa ja sain oikein hyvää palvelua. Olen muutenkin saanut aina hyvää palvelua, oli tilanne sitten ihan mikä vain. Ehkä sinussa ei ole sitä jotain, vaan olet vain piipittävä mamma. N47

Vierailija
7/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut joskus elektroniikkaliikkeessä naureskelevaa palvelua ja sen jälkeen myyjän katoamisen miesasikasta palvelemaan. Olin jo ostoaikeissa, mutta jätinkin tuotteet niille sijoilleni sikin sokin hyllyjen väliin ja painelin kilpailijan ovesta sisään.

Vierailija
8/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta toisaalta käyn yksin asioimassa autoni kanssa

Vierailija
9/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tuota ongelmaa random-paikoissa, mut nyt kun oon luonut vakioasiakassuhteen korjaamoon, jossa sain jo heti hyvää palvelua, saan ylimääräistä huolenpitoa osin ehkä sukupuoleni vuoksi.

Korjaamon yrittäjä on hirmu huolehtivainen ja tarkka siitä, että kaikki tarpeelliset huollot on tehty. Ja kun oon näyttänyt laskuja autoja ymmärtävälle ystävälleni, hän on sanonut, ettei mitään turhaa oo myyty ja hinnat kohtuulliset.

Vierailija
10/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kun olin rekisteröimässä moottoripyöräni. Pyörä oli peräkärryssä, eikä minulla ole sellaiseen ajo-oikeutta, joten mies oli kuskina. Katsuri puhui pyörästä koko ajan miehelle, eikä minulle, jonka nimi oli pyörän papereissa. Olisko ollut ujo katsuri?

Vierailija
11/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minussa jotain vikaa, kun saan aina nopeasti apua ja palvelua, vaikka olisin mieheni kanssa liikkeellä? Jos minä puhun, niin minulle vastataan. Jos minä tarvitsen jotain, niin minua autetaan. Olen sitten autokaupassa, autohuollossa, rautakaupassa, Motonetissä, Biltemassa tai ihan missä vain, niin aina onnistuu.

Katson puhuessa toista silmiin ja katseeni ei luimistele minnekään. Myöskään pukeutumisella ei ole mitään merkitystä, vaan voin hyvin mennä rennommin ilman meikkiä, korkokengät jalassa meikattuna tai vaikka työhaalareissa, aina tulee palvelua.

Vierailija
12/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokemusta. Varsinkin miehet itsestäni vanhemmat pitävät naista tyhmänä Nuoremmat ovat jo asiallisia ja tietävät sen, että naisillakin on älykkyyttä ko. asioihin.

Olenkin eräässä liikkeessä tehnyt sen, että käännyin kannoillani koska sain näiltä vanhemmilta miesmyyjiltä suoraan sanottuna paskaa palvelua. Huikkasin mennessäni, että seuraava autoliike ei ole kaukana. Ostin auton sitten sieltä, kilpailijalta.

Vierailija
13/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut joskus elektroniikkaliikkeessä naureskelevaa palvelua ja sen jälkeen myyjän katoamisen miesasikasta palvelemaan. Olin jo ostoaikeissa, mutta jätinkin tuotteet niille sijoilleni sikin sokin hyllyjen väliin ja painelin kilpailijan ovesta sisään.

Tällainen voimaantumistarina tällä kertaa.

Vierailija
14/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös miksi raahaat miestäsi mukana. Hae auto koeajoon ja käy näyttämässä miehellesi jos haluat. Ihan hyvää palvelua yksinäinen nainen saa. YLEENSÄ pariskunnan mies on enemmän autoasioista kiinnostunut ja tähän yleistykseenhän sitä autoalan toimijat helposti menevät.

Vierailija
15/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin miestäkään kovin vakavasti otettaisiin jossain kulmakarvahoitolassa. 

Vaikka on miehilläkin kulmakarvat. 

Vierailija
16/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina olen palvelua saanut. Ehkä vaan asut junttilassa.

Vierailija
17/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus minullakin. Tuntuu että täällä huutelee kateellisena eniten ne, joilla ei ole kokemuksia siitä syystä, että ei ole autoa eikä muutakaan omaisuutta, jonka hankinnassa tai huollossa tämä tulisi esiin.

Vierailija
18/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo,olen ns nörtti. Teen just samalla tavalla. Plus laitan palautetta huonosta palvelusta.

Siksi suosin tiettyjä paikkoja ja joissain en käy ollenkaan.

EIhän nainen tietokoneista....joopajoo.

Vierailija
19/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei ole tehty miellyttämään. On helpompaa puhua miehelle joka tiedostaa tämän kuin naiselle joka takertuu jokaisen sanan piilomerkitykseen jota ei ole olemassa. Siksi miehet keskustelevat asiansa mielummin toisten miesten kanssa.

Kaksi ratkaisua:

1. naiset ryhtyvät itse mekaanikoiksi ja myyjiksi

2. naiset eivät anna mahdollisuutta puhua miehelle eli menette ihan itseksenne sinne kauppaan pohtimaan onko tuo auton väri keltainen, kanaria, vai ananas.

Vierailija
20/28 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMXDSA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo,olen ns nörtti. Teen just samalla tavalla. Plus laitan palautetta huonosta palvelusta.

Siksi suosin tiettyjä paikkoja ja joissain en käy ollenkaan.

EIhän nainen tietokoneista....joopajoo.

Nörtit ei osta koneita ihan mistä sattuu mutta cool story sis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme