3-vuotias 17-vuotiaan hoidossa. Lastensuojeluilmoitus?
Naapurissa asuva pariskunta jättää 3-vuotiaan poikansa lähes joka päivä tämän 17-vuotiaan isosiskon hoidettavaksi. Itse menevät siis töihin ja tyttö on kesälomalla lukiosta.
Mitä mieltä?
Kommentit (15)
Mitä vittua! Oletko ap joku sairas tapaus,???
Voithan sä tehdä, mutta susta tehdään vastaavasti rikosilmoitus
Häh? MItä vikaa? Jos nyt teinillä on joskus vapaa-aikaakin, esim. kaikki illat.
Siltä varalta, että ap on tosissaan: se on todellakin aivan ok, ei aihetta lastensuojeluilmoitukselle.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:40"]
Naapurissa asuva pariskunta jättää 3-vuotiaan poikansa lähes joka päivä tämän 17-vuotiaan isosiskon hoidettavaksi. Itse menevät siis töihin ja tyttö on kesälomalla lukiosta.
Mitä mieltä?
[/quote]
Hyvä systeemi.
Meilläkin on parhaillaan 17-vuotais au-pair joka hoitaa viisivuotiastamme, komivuotiastamme ja vauvaa. Isommat lapset eivät enää niin "hoitoa" kaipaa.
Heh. Ja kuinkakohan monta tuhatta 17-vuotiasta äitiä on hoitanut omaa vauvaansa tässä maassa?
Taidat, AP, olla sekaisin kuin seinäkello....
Olen 17 ja hoidan päivisin äitini kahta nuorimmaista (5 v ja 6 v) sekä omaa vajaan vuoden ikäistä vauvaani. Voi, kuinka sinua syyhyttäisikään päästä hankkimaan itsellesi syyte herjauksesta, jos asuisit meidän naapurinamme!
Jaa-a, minä olin hoitamassa kahta (!) pientä serkkuani omana rippikesänäni 90-luvulla, kun olin juuri täyttänyt 15. Vanhemmat olivat päivät töissä ja päiväkoti siihen aikaan kesän suljettu. Onpa onni, että silloin sai pärjätä maalaisjärjellä eikä tarvinnut pelätä, että joku naapuri puuttuu asiaan.
Mitäse ap kyttää? Isosiskot ja veljet on ennenkin hoitaneet nuorempiaan. Hyvä, että huolehdit, mutta lukiolainen on jo iso. Yläasteikäinen olisi pieni hoitamaan. Nekin nykyään hoitaa.
Ja riippuu niin perheestä ja yksilöistä ite olin yli 18 ja hoidin tutun perheen vuoden vanhaa aikoinani. Olin ihan paniikissa, kun vauva vaan kiljui. Se oli kauheeta. Kun en osannut tehdä mitään . Olin yli 17. Ei se ikä ole ainoa tekijä. Kolmevuotias osaa jo kertoa asioita.
Naapureiden ilmoituksia ei oteta kovin vakavasti koska naapureilla on nyt yleensäkin kova halua tehdä kiusaa. Nehän nauraisi partaansa tollaisella ilmoituksella.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD