Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brittimies muuttaa luokseni, miten sopeutuu, mistä töitä

Vierailija
19.06.2014 |

Mitenkähän sitä englanninkielinen britti, suomea osaamaton sopeutuu ja löytää töitä? Kestääkö rakkaus muutoksen? Matkailu- hotelli- ja ravintola-alalla ja myyntitöissä on ollut aina, mutta kun ei osaa suomea niin...

Enkä asu pääkaupunkiseudulla joten kovin kansainväliset ei ole ympyrät.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vastauksia!

Ei se kaveri töitä pelkää niin kuin en minäkään, ja terävä, että varmaan kieltä alkaa oppia. Oli kyllä hyvä vinkki, että mikään pieni kurssitus siihen kieleen ei riitä mihinkään. Ja sukulaisille täytyy sanoa että puhutte sitten vaan suomea ja viitotte loput :)

Hygieniapassi oli myös hyvä vinkki, ja se raksa ja varastotyöt.

Se voi olla että jossain vaiheessa kun vuosia on kulunut, tämä kääntyy toisin päin ja se olen minä joka hakee töitä ulkomaalaisena siellä päässä... sitä mietitään sitten.

Ja voihan se olla että ei se kestä.. mutta eipä se aina kestä umpisuomalaisenkaan kanssa vaikka pitäisi olla tuohon nähden helppoa. On vaan niin hyvä mies että kadun jos en edes yritä. Ja että se edes harkitsee tuollaista vetoa minun takia, vetää aika nöyräksi.

-Ap-

Vierailija
62/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:13"]

Perustakaa verkkokauppa :)

[/quote]

Edes muutamaksi kuukaudeksi niin hänellä edes jotain puuhaa.

[/quote]

Siihen pitää laittaa omaa rahaa kiinni aika paljon! Aika riskialtista kokeilla "muutaman kuukauden" tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sä muuttasit hänen kotimaahansa. Sä osaat englantia paremmin kun hän suomea.

Ai niin, eihän se ole koskaan vaihtoehto.

Vierailija
64/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon mita joku sanoi etta suomalaisen aidin lasta yritettiin suomesta karkottaa en usko koska suomalaisuus siirtyy automaattisesti aidilta lapselle, oma vika jos ei sita ole hakenut ja voi sen aikuisenakin saada viela mutta en muista taytyyko poikien kayda armeija jos Suomessa asuu.

Vierailija
65/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:07"]Mitä ihmettä te puhutte...

Kun ulkomaalainen rekisteröityy Suomeen asumaan niin hänellä pitää olla vain osoite jossa on kirjoilla. Hän saa sosiaaliturvatunnuksen ja voi jonkun ajan kuluttua saada samoja etuuksia kuin ihan syntyperäinen suomalainen. 

Ulkomaalaisille järjestetään ilmaisia yhteiskunnan tarjoamia kursseja joille kannattaa osallistua. Enpä ole kuullut että ketään olisi karkotuksella uhattu ellei kyse ole ollut vakavasta rikoksen uusijasta...

[/quote]

Ei todellakaan onnistu rekisteröityminen pelkällä osoitteella.

Suomen hetua ei noin heppoisesti saa.

Tarkistahan faktasi mitä täytyy olla esimerkiksi Eu-kansalaisen rekisteröintitodistukseen.

[/quote]

Hmph. Kuule mä olen asunut useammassa maassa TYÖTTÖMÄNÄ eu:n alueella. Pelkkä rekisteröinti riittää kun on osoite, myös Suomessa. Lapsille alkaa lapislisät kilisemään joka maassa melkeinpä heti kun on todiste vanhasta asuinmaasta että se on sieltä lopetettu, eri maissa on eripituiset karenssit asioihin. Ota itse selvää asioista ennenkuin tuhiset siellä! Virallinen osoite ja rekisteröityminen todellakin riittävät. Minulla on myös ystäviä jotka ovat Suomeen tulleet Eu:n alueelta  poika- tai tyttöystävän takia. Ei tarvita mitään poppakonsteja erikseen jotta pääsee systeemiin sisälle. Mutta aina löytyy tosiaan kaltaisiasi joille kaikki on vaikeaa

Vierailija
66/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:22"]

Mitäs jos sä muuttasit hänen kotimaahansa. Sä osaat englantia paremmin kun hän suomea.

Ai niin, eihän se ole koskaan vaihtoehto.

[/quote]

No jos AP:lla on lapsi ja miehellä ei ole lasta, niin kummankohan siinä on helpompi muuttaa.

Vierailija
67/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:12"]

No kyllä varmasti saa työtä esim varastoduuneja saa vaikka kieli ei olekkaan hallussa ja liksa on ihan ok

[/quote]

Olen ollut reilun vuoden sisällä kahdessa isossa varastoalan työpaikassa pääkaupunkiseudulla, enkä muista tavanneeni näissä paikoissa ketään ulkomaalaista, joka ei olisi osannut suomea ihan kohtuullisesti. Että vaikka voisi ajatella varastotyön olevan melko helppoa kielitaidottomalle, niin ei sinne kuitenkaan helposti heitä valita, jos muitakin työnhakijoita on tarjolla.

Vierailija
68/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poliisi sanoi, että periaatteessa pitää karkoittaa, mutta hanki se passi nyt nopeasti. Hänellä ei ollut vuoteen Britannian passia, koska se täytyy hakea Düsseldorfista, ja hakemus on monimutkainen. Lisäksi hakemus pitää lähettää kuriiripostilla, ja samoin se tulee takaisin. passille tulee hintaa. Se miksi ei ole hakenut Suomen kansalaisuutta, on minustakin outoa. On tavallaan ylpeä brittiläisyydestään, eikä hakenut sitä ajoissa. Nyt siitä pitää maksaa (kaksoiskansalaisuulain voimaantulon jälkeen kansalaisuutta olisi pitänyt hakea 5 v sisällä, silloin helppoa) mutta ei jostain (laiskuudestaan) sitä tehnyt. Tuttavani oli poliisin ooatessa yhteyttä ollut jo vuoden ilman voimassaolevaa pasiia. Ja tämä tapahtui keväällä 2012.

Vierailija
69/69 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:07"]Mitä ihmettä te puhutte...

Kun ulkomaalainen rekisteröityy Suomeen asumaan niin hänellä pitää olla vain osoite jossa on kirjoilla. Hän saa sosiaaliturvatunnuksen ja voi jonkun ajan kuluttua saada samoja etuuksia kuin ihan syntyperäinen suomalainen. 

Ulkomaalaisille järjestetään ilmaisia yhteiskunnan tarjoamia kursseja joille kannattaa osallistua. Enpä ole kuullut että ketään olisi karkotuksella uhattu ellei kyse ole ollut vakavasta rikoksen uusijasta...

[/quote]

Tarkistahan faktasi mitä täytyy olla esimerkiksi Eu-kansalaisen rekisteröintitodistukseen.

[/quote]

Hmph. Kuule mä olen asunut useammassa maassa TYÖTTÖMÄNÄ eu:n alueella. Pelkkä rekisteröinti riittää kun on osoite, myös Suomessa. Lapsille alkaa lapislisät kilisemään joka maassa melkeinpä heti kun on todiste vanhasta asuinmaasta että se on sieltä lopetettu, eri maissa on eripituiset karenssit asioihin. Ota itse selvää asioista ennenkuin tuhiset siellä! Virallinen osoite ja rekisteröityminen todellakin riittävät. Minulla on myös ystäviä jotka ovat Suomeen tulleet Eu:n alueelta  poika- tai tyttöystävän takia. Ei tarvita mitään poppakonsteja erikseen jotta pääsee systeemiin sisälle. Mutta aina löytyy tosiaan kaltaisiasi joille kaikki on vaikeaa

[/quote]

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8392355?utm_source=FB&utm_medium=fb_postaus&utm_campaign=fb_asunnot&cmp=fb_asunnot[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin siis rekisteröinnin saa jos on esimerkiksi avopuoliso työssä ja on osoittaa toimeentulo sen kautta.

Sinulla ilmeisesti sellainen joka maassa on ollut kun systeemiin olet päässyt ja heti nauttimaan työttömyysrahasta.

Kyllä sossupummit keinonsa keksivät.;) Ja kuten itsekin sanoit, nimenomaan TYÖTTÖMÄNÄ olet useissa maissa ollut.

Mutta jos keskustelun aloittajalla, tai avokillaan, ei ole muuta näytettävää kuin yhteinen osoite niin ei rekisteröinti onnistu tuosta vain. Ei edes kaltaiseltasi ansioituneelta sossupummilta.