Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei päässyt kesätöihin. Elämänhallinta jo ihan hukassa. Tänäänkin oli vetänyt päiväkännit.

Vierailija
23.06.2021 |

Yksin tietenkin kun kaverit töissä. Oli melko humalassa kun tulin töistä kotia. Oksensi ja oli hieman sekava.

Tää alkaa menemään jo yli. Pojalla ei ole mitään järkevää tekemistä, tappaa aikaa juopottelemalla tai pelaamalla, illat on usein kavereiden kanssa, yöt valvoo ja päivät nukkuu. Mulla alkaa pinnaa kiristää kun vierestä joutuu tätä perseilyä kattomaan. 18v kaveri kyseessä. Alkon käyttö lähteny ihan käsistä viimeaikoina. Huolettaa.

Mies on yrittänyt järjestää pojalle pieniä hanttihommia täällä kotona ja ne kyllä hoitaakin, mutta mitään isoja hommia meillä ei ole tarjota. Me ei siis pystytä mitään järkevää tarjoamaan. Kirjoituksiin on kertonut lukevansa kesällä mutta ainakin alkukesä on mennyt ihan perseillessä. Heittäkääpä ideoita mitä kokeltaisiin pojan suhteen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkännithän on parhaat kännit.

Mutta ap:lla ei tietysti mitään poikaa ole eikä näköjään mielikuvitusta keksiä parempia provoja.

Vierailija
22/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä poikia vaivaa?? Minun 18 v tyttö on jo kolmatta kesää kesätöissä ja nyt kyselivät vielä mahdollisuutta työskennellä syksylläkin. Akateeminen ala, kk palkka 2300€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näitä poikia vaivaa?? Minun 18 v tyttö on jo kolmatta kesää kesätöissä ja nyt kyselivät vielä mahdollisuutta työskennellä syksylläkin. Akateeminen ala, kk palkka 2300€.

Kaikki pojat on tuhottava!

Vierailija
24/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika hoitaa kotihommat, siivoaa, käy kaupassa, pyykkää jne sillä aikaa kun te olette töissä? Olisi jotain järkevää puuhaa.

sanoisitko samaa lukiolaistytöstä? 

Meidän lukiolaistyttö hoitaa kesällä kotihommat, lisäksi pesee matot ja ikkunat. Miksi ei myös poika voi noita hommia tehdä?

Mulla oli ihan samanlainen lapsuus kotona. Työtä piti tehdä mutta ei mitään huvituksia. Siis en olisi ikinä uskaltanut muiden nuorten joukkoon enkä käyttänyt alkoholia. Kaveri tuli hakemaan uimaan kauniina kesäpäivänä. Minä tein kotihommia. Kerran poltin perunat pohjaan ja juoksin henkihieverissä tallin ylisille piiloon selkäsaunaa. Mut kasvatettiin niin että uskoin että en pärjää muualla kuin kotipiikana. Kaikki muut oli aina parempia kaikessa vanhempieni mielestä. Lähiåiirin vanhemmat puolestaan liioittelivat ehkä hieman lastensa erinomaisuutta ja se lisäsi vettä myllyyn. Uskoin itsekin vähäarvoisuuteeni 30 vuotta kunnes uuvuin ja nyt olen poissa työelämästä. Näin kauan jaksoin uskoa että kaikki vika on minussa ja minusta ei ole mihinkään. Sitten vaan lakkasin jaksamasta kun olin niin kauan ollut kaikille kynnysmattona. Älkää purkako turhautumistanne nuoreen. Ei ole helppoa aina löytää töitä tai selviytyä elämässä mutta kaikki aikanaan. Sillä on huonot seuraukset jos käyttää polttoaineenaan vertailua, pelkoa, pärjäämisen pakkoa jne. Elämän valinnat voivat mennä pieleen pahasti. Voi saada onnettoman avioliiton jos ottaa kenet sattuu saamaan. Tai joutua tekemään sopimatonta uuvuttavaa työtä. Siinä kaikki ponnistelut osuvat hiekkaan. Vanhemman tehtävä on auttaa nuorta. Toisen puolesta ei tarvitse elää. Ammattiapua kannattaa hankkia.

Vierailija
25/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatusmaailmasi on niin karski ja kova ja yksisilmäinen että tyttärelläsi ei ole muuta mahdollisuutta kuin ylisuoriutua.

Vierailija
26/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatusmaailmasi on niin karski ja kova ja yksisilmäinen että tyttärelläsi ei ole muuta mahdollisuutta kuin ylisuoriutua.

Eipähän hypi pojanklopit silmille, hyvähyvä.

Vierailija
27/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että ainakin mansikoita pääsisi poimimaan, jos kesätöitä on vailla. Yleensä viljelijä tarjoaa myös majoituksen.

Vierailija
28/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että ainakin mansikoita pääsisi poimimaan, jos kesätöitä on vailla. Yleensä viljelijä tarjoaa myös majoituksen.

Palkkaahan siitä toki maksetaan, mutta työolosuhteet on pers*estä ja ne majoitukset jotain homeisia mökkejä.