Mitä jälkkäriä grilliruokien jälkeen?
Mitä te syötte yleensä jälkkäriksi? Grilliruuat ovat kuitenkin välillä suht raskaitakin, mutta kun on vieraita, niin olis ihan kiva tarjota jälkiruokakin.
Kommentit (28)
Jotain raikasta ja kevyttä.
Sorbettia ja tuoreita marjoja.
Jätski sopii kaiken kanssa. Ja sitä jaksaa aina, vaikka olisi ähky!
Grillissä voi lisäksi kuorineen kuumentaa banaania. Ai että maistuu hyvältä grillibanaani ja jäätelö!
Vesimeloonikuutioita minkä sekaan on silputtu minttua.
Jätskiä meillä meneekin urakalla kesäisin, mutta onko se hieman liian tylsää tarjottavaa vierailla? Kaikki ei edes tykkää jätskistä (mitä mä en ymmärrä ollenkaan).
Marjat ja kermavaahto ovat ainakin helppo ja nopea tarjottava.
Niin ja kun grillibanaaniin laittaa ennen paistoa Fazerin sinistä, niin se on vielä parempaa. =)
ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:45"]
Niin ja kun grillibanaaniin laittaa ennen paistoa Fazerin sinistä, niin se on vielä parempaa. =)
ap
[/quote]
Niin on :D
Mä aattelin tarjota kermavaahtoaamsikoilla ja sulattaa päälle valkosuklaata
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:52"]Mä aattelin tarjota kermavaahtoaamsikoilla ja sulattaa päälle valkosuklaata
[/quote]
Vai peräti mansikoilla... ei vaan osaa
Meillä juhannuksen vakkari on tämä jäätelöllä ja tuoreilla marjoilla täytettynä:
Meillä on pakastimessa vielä viime vuoden mansikoita ja mustikoita, ja lupasin, että lapset saavat tehdä niistä jotakin. Nyt suunnitteilla on joko omatekoinen mansikkajäätelö (ihan hillittömän hyvää), sorbetti tai jotakin marjaisaa rahkaa. Myös kerroskiissli on ollut suosittua. Kerran meillä oli raparperi-sitruunapavlovaa ja se katosi alta aikayksikön parempiin suihin.
Grillibanaani suklaalla on kyllä varmasti hyvää mutta aikas raskasta.
Kermavaahtokin tuntuu grilliruuan jälkeen mielestäni turhan äklöltä.
Marenkia ja marjoja? Sorbetti on myös jees ja jäätelö toimii aina.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:45"]
ap
[/quote]
Niin on :D
[/quote]
Mihin se suklaa laitetaan? Eikö se sula heti grillissä?
Suklaa laitetaan banaanin sisälle. Tai mun tapauksessa useampi pala. Tungetaan banaanin sisään. =)
Tuo marenkikakku tulee päätymään ainakin meidän jälkkäripöytään. Jäätelöä voisikin tehdä itse, onhan se nyt jotenkin ainakin olevinaan hienompaa kuin kaupan. Teen aina jouluksi jätskejä, en tajua miksi en tee koskaan kesäisin. No nyt siihen tulee muutos. =)
Rahkajälkkärit myös hyvä idea.
Kiitos! Palstaan voi aina luottaa. =)
ap
Ok. Pakko kokeilla tänään suklaabanaaneita, kuulostaa todella herkulliselta.
Mansikkapavlova tai mansikkasemifreddo!
jäätelöä ja tuoreita hedelmiä tai grillattua ananasta, mansikoita, kirsikoita... Rahkajälkkärit eivät ole millään tavalla kevyitä, mutta mikäs siinä, jos niistä tykkää.
Raikas tuorehedelmäsalaatti menee aina.
Kylmää olutta.