Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan päätöksestä valittaminen vaiko uusi hakemus?

Vierailija
19.06.2014 |

Sain kelalta asumistuki päätöksen, joka on virheellisesti laskettu. Kyseessä oli kesken vuotta tehty tarkistushakemus. Olin hakemuksessa ilmoittanut jääväni kotiin kotihoidontuelle neljäksi kuukaudeksi ja palaavani sen jälkeen takaisin töihin. Tästä oli myös ihan todistus työnantajan puolelta liitteenä. Nyt tulleessa päätöksessä perusteluna on etteivät tulot ole kasvaneet yli 300e/v tai menot pienentyneet 50e/v. Lisänä olleessa laskelmassa oli laskettuna minulle täysi palkka tuolle neljälle kuukaudelle sekä kelan tuet siihen päälle ja tämän laskelman perusteella oli sitten päätös tehty. Kyllähän minulle tietysti sopisi täysi palkka koko ajalta, mutta työnantaja on toista mietä..

Muistelen joskus kuulleeni tai lukeneeni, että valituksen tekeminen on tolkuttoman pitkäkestoinen rupeama ja kannattaa ennemmin tehdä suoraan uusi hakemus.

Miten sinä tekisit? Valittaisit vai tekisit ihan uuden hakemuksen? En vielä tarkistanut kelan sivulta että mistä ajankohdasta tekevät tarkistuksen jos nyt jättäisi uuden hakemuksen. Muutosta oli nyt haettu kesäkuun alusta lähtien.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin uuden hakemuksen, ne valitukset jotka tiedän eivät ole menneet läpi vaan tuntuu että jos joku on päätöksen tehnyt siinä pysytään.

Vierailija
2/4 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uusi hakemus. Valitusten käsittelyaika on n 16 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Taidanpa tehdä uuden hakemuksen. Täytyy vielä miettiä miten saa yksinkertaisen asian sanottua vielä yksinkertaisemmin jotta menis viesti oikein perillekin.

Ap

Vierailija
4/4 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikaa, mutta itse olen tehnyt oikaisuvaatimuksen joskus Kelalle. Siinä ei kyllä mennyt aikaa kuin muutama viikko, kun asia oli käsitelty.

Tällöin kyse oli myös selvästä (lasku)virheestä Kelan puolelta,  joka ei kummempaa todistelua tai perusteluja tarvinnut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan