Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiksu nainen ja heikkolahjainen mies, miten nainen jaksaa?

Vierailija
18.06.2014 |

Olin erään parin häissä, jossa morsian on sairaanhoitaja ja ihan fiksu nainen ja mies taas suojatyössä oleva heikkolahjainen. Mies on todella mukava ja symppis, ei siinä mitään, mutta kuitenkin heikkolahjainen. On suorittaunut mukautetun koulutuksen. Mies ei esim ymmärrä rahasta mitään ja kaikki numeroihin ja matematiikkaan viittaava hepreaa, esim ruokareseptien määrät, vaikka se on ala jota on opiskellut. Olen tuntenut tämän miehen äidin pitkään ja tiedän siksi hänen erityisongelmansa.

Oikeasti mietin, ottaa vaimo hänet tasavertaisena kumppanina. Entäs jos saavat lapsia? Onko tässä nyt kyse naisen hoivavietistä miestä kohtaa vai mikä? Tämän miehen kanalta tietenkin aivan loistavaa, että on saanut fiksun naisen.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jos ei tosiaan kaipaa kiinnostavaa keskusteluseuraa. Mutta ongelma tavallisenkin miehen kanssa on naisella usein se, ettei keskustelua synny niin millään, vaikka kuinka yrittäisi. Joten ehkä miehen lahjakkuudella tai lahjattomuudella ei tämän takia ole niin paljon väliä kuin ensiksi luulisi. Kun ei niitä kuitenkaan saa keskustelemaan...

Vierailija
2/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:41"]

Kannattaa kysyä palstan ammattivalittajalta. Heillähän tilanne on toisinpäin. Mies kannattelee perhettä ja hän itse on heikkolahjainen.

[/quote]

No mä ymmärrän kyllä rahan yms eli olen enemmän oppimisvaikeuksista kärsivä eikä mun mies mun tyhmyydestä valita. ammattivalittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:24"]

joo ei tuu toi juttu pelittämään. Tiedän 14 v. kokemuksesta. Paska homma, eli toinen kärsi niin julmetusti. Ei ole mitään yhteistä tai ne tekemiset on sitten  ihan toisella tasolla.

[/quote]

 

Se riippuu siitä mitä parisuhteelta odottaa. Esim. minun isäni odotti ihan vaan sitä että vaimonsa on hyvä äiti ja rakastava vaimo, lämmin ihana ihminen siinä vierellä. Ei hän kaivannut äidistä keskustelukumppania syvällisiin (niitä oli töissä ja kavereissa sitten) eikä mihinkään ihmeempiin älykkyyttä vaativiin tekemisiin. Matkustellut ne on paljon yhdessä ja äiti tykkää kovin, ja luulen että isänikin on aina nauttinut siitä perinteisen miehen roolista jossa hän ritarillisesti hoitaa hommat vaimolleen :) Ei ihan varmasti ole ajatellut, että onpa ärsyttävää kun tuo akka ei osaa edes englanniksi ruokaa tilata vaan minun pitää hoitaa tms.

 

t. 9

 

[/quote]

Näinhän se menee. Minullakin on tämä kodinhoito ja eräs lapsen harrastus plus muistuttelen miestä jos on lapsen kevätjuhlat,parturireissut yms ja mies juttelee sitten ne älykköjuttunsa kavereiden kanssa. ammattivalittaja

Vierailija
4/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehellä on hahmotushäiriö?

 

Vierailija
5/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:46"]No ei kai nyt sairaanhoitajat ole lähtökohtaisesti mitään suuria älykköjä... Eli varmaan ihan sopusuhtainen pari.

[/quote] kuinka heikkolahjainen sinä olet, kun päättelet ihmisen ammatista hänen älykkyytensä? Minä tunnen todella tollon insinöörin, sekä todella välkyn kokin... Pääsääntöisesti et voi ammatin perusteella olettaa, onko toinen älykäs vai ei, älykkyys on niin paljon muutakin, kuin esim. matemaattista lahjakkuutta ;) ps. Kerronpa vielä, että en ole sairaanhoitaja, ennenkuin joku valopää huutelee jotain kalikan kalahduksesta :D

Vierailija
6/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:48"]

Jos mies on mukava, rehellinen ja kunnollinen, fiksu nainen voi viihtyä sellaisen kanssa paljon paremmin kuin huippuälykkään öykkärin tai narsistin kanssa.

[/quote]

Ei ole pakko mennä ääripäästä toiseen, miksi voisi viihtyä normaaliälyisen kanssa?

[/quote]

No varmasti voi, mutta jos on tuollaisen miehen tavannut ja heillä synkkaa, niin mikäs siinä. Jos aina etsii parempaa, niin silloin ei se normaaliälyinenkään riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:24"]

joo ei tuu toi juttu pelittämään. Tiedän 14 v. kokemuksesta. Paska homma, eli toinen kärsi niin julmetusti. Ei ole mitään yhteistä tai ne tekemiset on sitten  ihan toisella tasolla.

[/quote]

 

Se riippuu siitä mitä parisuhteelta odottaa. Esim. minun isäni odotti ihan vaan sitä että vaimonsa on hyvä äiti ja rakastava vaimo, lämmin ihana ihminen siinä vierellä. Ei hän kaivannut äidistä keskustelukumppania syvällisiin (niitä oli töissä ja kavereissa sitten) eikä mihinkään ihmeempiin älykkyyttä vaativiin tekemisiin. Matkustellut ne on paljon yhdessä ja äiti tykkää kovin, ja luulen että isänikin on aina nauttinut siitä perinteisen miehen roolista jossa hän ritarillisesti hoitaa hommat vaimolleen :) Ei ihan varmasti ole ajatellut, että onpa ärsyttävää kun tuo akka ei osaa edes englanniksi ruokaa tilata vaan minun pitää hoitaa tms.

 

t. 9

 

[/quote]

 

Ei tuo minustta kuulosta ihan tasaveroiselta suhteelta. Vaimo on tuossa kuin joku maskotti, eikä niinkään kumppani.

Vierailija
8/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjaisuus ei automaattisesti tarkoita sitä, ettei ihmisellä voisi olla mitään annettavaa tai hän ei osaisi keskustella kiinnostavasti. Ja vaikka ihminen olisi jollain osa-alueella kertakaikkiaan lahjaton, saattaa hän jossain muussa asiassa olla todella hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heikkolahjaisuus oikeastaan on? Alhaista älykkyysosamäärääkö sillä tarkoitetaan vai selviytymistä keskimääräistä heikommin jollain tietyllä elämänalueella? Onko se kehitysvammaisuuteen liittyvä termi vai oppimisvaikeuksiin vai mihin?

Vierailija
10/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:32"]

Mitä heikkolahjaisuus oikeastaan on? Alhaista älykkyysosamäärääkö sillä tarkoitetaan vai selviytymistä keskimääräistä heikommin jollain tietyllä elämänalueella? Onko se kehitysvammaisuuteen liittyvä termi vai oppimisvaikeuksiin vai mihin?

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Heikkolahjaisuus

Tämä mun tuntema mies ei tajua esim rahasta mitään. Jos tuote maksaa 50e, hänellä ei ole mitään käsitystä onko se vähän vai paljon ja onko se enemmän tai vähemmän kuin tilillä on rahaa. Kirjalliset ohjeet on myös täyttä hepreaa, eli laitteiden käyttöohjeet, asennusohjeet, kokoamisohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on mukava, rehellinen ja kunnollinen, fiksu nainen voi viihtyä sellaisen kanssa paljon paremmin kuin huippuälykkään öykkärin tai narsistin kanssa.

Vierailija
12/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä uon vertaa rahan arvosta, niin ei ole pelkästään heikkolahjainen vaan kehitysvammainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:48"]

Jos mies on mukava, rehellinen ja kunnollinen, fiksu nainen voi viihtyä sellaisen kanssa paljon paremmin kuin huippuälykkään öykkärin tai narsistin kanssa.

[/quote]

Ei ole pakko mennä ääripäästä toiseen, miksi voisi viihtyä normaaliälyisen kanssa?

Vierailija
14/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt pariin tällaiseen pariskuntaan, joissa nainen on se heikkolahjainen osapuoli. Olen ihmetellyt, että miksi jotkut miehet haluavat/kelpuuttavat selvästi tyhmemmän tai lapsellisemman kumppanin ja onko kyse vain siitä, että he pitävät ulkoisia asioita tärkeämpänä kuin naisen älykkyyttä vai saako tyhmempi kumppani heidät tuntemaan itsensä fiksummiksi tai onko tyhmempää tai lapsellisempaa kumppania helpompi hallita.

Näin päin älykkyysero yllättää vielä enemmän, koska naiset yleisesti ottaen tuntuvat arvostavan älykkyyttä kumppanissa enemmän kuin miehet.

Luulisin, että oli älykkyysero kummin päin tahansa, suhde voi olla myös ihan hyvä ja melko tasavertainen ja perustua esim. viehätysvoimaan ja vaikka siihen, että se fiksumpi näkee tyhmemmän kuitenkin ihan arvokkaana ja hyvänä kumppanina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää. Älykkyys on yksi ominaisuus muiden joukossa, ihan kuten esim ulkonäkö tai paino. Jos tässä ihmeteltäisiin kuinka joku hoikka voi olla läskin kanssa, niin johan syytettäisiin pinnalliseksi. Jotain ei häiritse rumuus tai läski, toisia ei häiritse alhainen äo.

Vierailija
16/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:24"]

joo ei tuu toi juttu pelittämään. Tiedän 14 v. kokemuksesta. Paska homma, eli toinen kärsi niin julmetusti. Ei ole mitään yhteistä tai ne tekemiset on sitten  ihan toisella tasolla.

[/quote]

 

Se riippuu siitä mitä parisuhteelta odottaa. Esim. minun isäni odotti ihan vaan sitä että vaimonsa on hyvä äiti ja rakastava vaimo, lämmin ihana ihminen siinä vierellä. Ei hän kaivannut äidistä keskustelukumppania syvällisiin (niitä oli töissä ja kavereissa sitten) eikä mihinkään ihmeempiin älykkyyttä vaativiin tekemisiin. Matkustellut ne on paljon yhdessä ja äiti tykkää kovin, ja luulen että isänikin on aina nauttinut siitä perinteisen miehen roolista jossa hän ritarillisesti hoitaa hommat vaimolleen :) Ei ihan varmasti ole ajatellut, että onpa ärsyttävää kun tuo akka ei osaa edes englanniksi ruokaa tilata vaan minun pitää hoitaa tms.

 

t. 9

 

Vierailija
17/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt sairaanhoitajat ole lähtökohtaisesti mitään suuria älykköjä... Eli varmaan ihan sopusuhtainen pari.

Vierailija
18/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä palstan ammattivalittajalta. Heillähän tilanne on toisinpäin. Mies kannattelee perhettä ja hän itse on heikkolahjainen.

Vierailija
19/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei siis lähipiirissä ole vastaavaa pariskuntaa, että osaisi kertoa miten toimii?

Vierailija
20/56 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella erikoiselta, liekö edes laillista? Mies taitaa olla rikas perijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi