istukka kohdunsuulla 20rv
Onko muilla ollut sama ongelma? Onko istukka siirtynyt myöhemmin ja oletteko pystynyt synnyttään normaalisti alateitse? Pelkään sektiota ja voin ajatuksella ihan pahoin.
Kommentit (2)
Minulla on ollut vastaava tilanne. Istukka ei siirtynyt vaikka kohtu kasvoi. Lääkärit pohtivat myös istukan mahdollista kiinni kasvua.
Lopulta tehtiin suunniteltu sektio. Suuren verenvuodon riskin vuoksi lääkärit tiiminä päätyivät yliopistolliseen sairaalaan ja yleisanestesiaan eli nukutukseen. Leikkaukseen oli varattu valmiiksi lisäverta ja henkilökuntaa oli paljon, pitkästi toista kymmentä. Lastenlääkäri oli ottamassa vauvan vastaan, koska nukutus voi vaikuttaa vauvan vointiin.
Jännitin sektiota todella paljon. Kaikki sujui kuitenkin hyvin. Vauva oli kunnossa. Heräämössä meni yleisanestesian vuoksi kolme tuntia. Olin kuitenkin niin pihalla, että aika tuntui vain hetkeltä. Vauva oli miehellä kenguruhoidossa heräämössä olo aikani. Nukutuksesta toipuminen vei yli vuorokauden, olin todella sekava. Onneksi saimme perhehuoneen ja mies hoiti vauvaa, kunnes selkisin ja pääsin sängystä ylös. Lopulta omakin toipuminen oli aika nopeaa, kuten sektiossa yleensäkin.
Kävin ultrassa loppuraskaudessa aika tiheään. Supistelua oli paljon ja olin vuodelevossa rv 22 lähtien. Sektio tehtiin heti, kun rv 36 tuli täyteen. Sisätutkimukset ja yhdyntä olivat ehdottomasti kiellettyjä.
Tsemppiä kovasti lopouraskauteen!
Joo. Siirtyi. Alateitse synnytin :)