Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät mestareita keksimään syitä miksi eivät voi hakea jotain työtä

Vierailija
18.06.2014 |

Nyt Uudessakaupungissa haetaan 300 uutta työntekijää autotehtaalle. Työhön opetetaan, ei tarvi olla aiempaa kokemusta. Kaikki lähiseutujen työttömät, joille olen paikkoja vinkannut: "En pystyisi tekemään sellaista työtä, on liian kaukana, vuorotyö ei sovi minulle ja niin edelleen".

Ensin itketään ettei mitään töitä saa, mutta aina kun ehdottaa jotain löytyykin heti syy miksi ei voisi juuri sitä työtä tehdä. Ei ihme, että ollaan työttömiä.

Kommentit (418)

Vierailija
1/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:08"]Olen ollut omassa työssäni jo viisi vuotta. Kyse on kaupan alan työstä.

Olen hakenut tänä vuonna opiskelemaan muualle, toiveikkaasti nyt odottelen korkeakouluhaun tuloksia.

En vaan enää jaksa nykyisessä työssä. Kaikki siinä on niin vituillaan, että välillä harkitsen vakavasti ihan vaan kotiin jäämistä. Alan vaihto ilman koulutusta on lähes mahdotonta, jopa parin kuukauden tuurauskeikkaan johonkin varastoon vaaditaan viidensadan vuoden kokemukset ja trukkikortti (ja trukkikortinhan voi näköjään suorittaa vain töissä, todella kieroa).

Stressitaso alkaa olla jo huima. Oma mielenterveys alkaa järkkymään. Välillä tekisi mieli mennä kesken työpäivän itkemään, kun on niin paha olla töissä.

Kun johto ei kuuntele, mitään virheitä ei korjata, on tehtävä isompaa voittoa aina vaan pienemmällä työporukalla, tästä valittavat sitten asiakkaat (yksittäisen myyjän vika, totta kai) niin ei enää jaksa. Alkaa olla niin loppuunimetty olo, että tuntuu että ihan lähipäivinä marssin irtisanomaan itseni ja jättäydyn kotiin. Kerta ei muun alan työtä saa.

Että siinä sitä lusmuilua.

[/quote]

Toivottavasti en ikinä erehdy rekrytoimaan kaltaisesi ajatusmaailman omaavaa ihmistä.

[/quote]

Onko syöpä ajatusmaailma? Ei ole.

Onko jalan katkaiseminen ajatumaailma? Ei ole.

Onko masennus ajatusmaailma? Ei ole.

Loppuunpalaminen ei ole ajatusmaailma, vaan valitettava tila siinä missä masennus tai jokin fyysinen sairaus.

Vierailija
2/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaa niin palj kauhhiaa jos pitäs töittä tehrä elantos ette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas moni kirjoittelee siihen malliin kuin yhdellekään työttömälle ei kelpaisi mikään työ. Ei kyllä ole liialla älyllä pilattu se, joka ei tajua, että työelämässä on satojatuhansia entisiä työttömiä ja elämäntapatyöttömät ovat pieni vähemmistö. Tiedän jopa muutaman entisen elämäntapatyöttömänkin, joille sitten kuitenkin työ on kelvannut, kun on palkallisen työn saanut. 

Itse, silloin kun lapset olivat pieniä, sain työtarjouksia kauempaakin. Mutta mies reissasi, äiti kuollut, anopilla alkoholiongelma ja sisaruksia minulla ei ollut kuin veli ulkomailla. Miehen veljen perheellä on kehitysvammaisessa omassakin lapsessa ollut tarpeeksi tekemistä. Minulla ainoa hoitovaihtoehto olisi ollut miehen reissupäivinä palkata hoitaja ja laskin, että jäisin tappiolle vaikka löytäisin edullisen kakkosasunnon Kannattavampaa se olisi silloin jo ollut olla kokonaan ilman tuloja kuin maksaa siitä hyvästä, että saa käydä töissä. Kouluttauduinkin kokonaan uudelleen ja nykyään olen töissä. 

Vierailija
4/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen on sen verran kekseliäs, että keksii itselleen tekimistä. Jos on ollut työtön 6 kk, niin on jo saanut jonkinlaisen rutiinin. On oppinut tulemaan toimeen työttömyysrahalla ja päivät alkaa luistamaan. Unohtaa miten hoiti asioita kun oli töissä. Unohtaa miten lapsia haettiin päivähoidosta jne. Kaikki on nyt helpompaa kuin aikaisemmin."

Olen törmännyt liian monta kertaa seuraavanlaiseen asenteeseen: henkilö jää työttömäksi ja saa hyvän ansiosidonnaisen. Hän päättää lomailla ensin ja alkaa etsiä työpaikkaa vasta, kun 500 työttömyyspäivää alkaa lähestyä loppuaan. Mitäs luulette, löytyykö työpaikkaa?

Vierailija
5/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:44"]

Jokaisella on oikeus valita mutta minusta tilanne menee oudoksi, kun joku haluaa vain sellaista työtä, johon hänellä ei ole rahkeita tyyliin: "Minä en sitten tee mitään tylsää excelöintiä vaan haluan suoraan johtoportaaseen, enkä suostu jäämään koskaan töihin klo 5:n jälkeen jne." Työura pitää rakentaa, oli kyse mistä tahansa töistä. Aluksi aloitetaan pohjalta. Useimmat asiat elämässä eivät tule valmiina. En tajua tuota kultalusikkaperseessä-jauhamista. En ole todellakaan varakkaasta perheestä, meillä ei ole ollut alkoholiongelmaa tms. Onko se sitten kultalusikka perseessä syntyminen, jos perhe on ihan tavallinen? En ole koskaan ollut työtön. En myöskään jää työttömäksi, koska jos minut irtisaottaisiin, keksisin itselleni edes jotain töitä (nurmikonleikkuusta alkaen) siihen asti, että saan uuden palkan.

[/quote]

Mulla ei olisi mitään ongelmaa sen tylsän excelöinnin kanssa mutta kun muiden mielestä sellainen ei voi minulle sopia ja minä en (kuulemma) sellaista kestäisi tehdä heti vaihtamatta työpaikkaa. "Ne" tietävät asian paremmin kuin minä itse ja "ne" kertovat minulle, että ei kannata edes hakea duunia.

No, jos haluavat mieluummin epäpäteviä nuorempia kuin "liian päteviä" vanhempia työntekijöitä niin lienee oma asiansa.

[/quote]

Tässä on taas just sitä selittelyy.

[/quote]

Ei se ole mitään selittelyä. Ihan perusjuttu, että korkeakoulutettua ei juurikaan oteta ihan hanttihommiin. Itse olen töissä nykyään "hanttihommissa" joissa viihdyn. Olen korkeakoulutettu ja aikanaan työttömänä hain oikeasti laidasta laitaan hommia, niin vähemmän hanttihommahaastatteluihin edes pääsi. Nykyinen työnantajakin on usein puhunut että eikö sun pitäis mennä omiin töihis että mitä sä täällä teet. Hänkin on sitä mieltä, että työni sopii vain opiskelijoille, mutta kun mä viihdyn tosi hyvin!

Että ei se koulutus ole oikeasti mikään suora väylä työelämään jos oman alan hommia ei ole.

Ja kun joku sanoi että ei voi valita jos on yksinkertainen, kouluttamaton, sosiaalisesti kyvytön ym. Juu ei voi. Itse olen todellakin sosiaalisesti kyvytön, miksi en pääse oikein oman alan töihin. Mutta koulutus taas estää moneen sosiaalisesti kyvyttömille sopiviin paikkoihin pääsyn. Koska enhän mä voi olla vajakki kun niin hyvät koulutkin käynyt. Mutta kun olen.

Vierailija
6/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 11:28"]

No hohhoijaa.

Minulta on lääkäri kieltänyt vuorotyön.

Onneksi nykyisessä työpaikassani työskennellään normaaliin toimistoaikaan.

[/quote]

Milläköhän perustein?

[/quote]

Koska minulla on ms-tauti. Samasta syystä on kieltänyt työskentelemisen kuumassa ympäristössä, eli ilmastoinnin on toimittava. En kovin pitkään kuumassa pysyisikään tajuissani, eli lääkärin neuvoa on helppo noudattaa :)

Onneksi meillä on työpaikalla hyvä ilmastointi.

[/quote]

No sinä oletkin asia erikseen. Ymmärrän oikeasti pätevät syyt kuten tuo ms-tauti. Mutta näitä vetelyksiä selittelijöitä riittää. Eräs tuttuni haki lääkäriltä todistuksen ettei voi tehdä vuorotyötä, koska ei halunnut työskennellä hoitoalalla enää. Nyt pystyy kyllä muita töitä tekemään keikkona iltaisin ja öisin, lisäksi saa työttömyyskorvauksen. Kun ilman todistusta olsi joutunut kokoaikaiseen hoitajan työhön...

[/quote]

Mistä tiedät tuttavasi terveydentilan? Ei minunkaan otsaani ole diagnoosia tatuoitu, enkä sitä kenellekään tuttaville paljasta. Vain läheiset ihmiset tietävät siitä. Muille olen pelkästään Se laiska nainen.

Ymmärrän oikein hyvin sen että joku jaksaa tehdä satunnaista keikkatyötä mutta ei samaa hommaa vakituisesti.

En usko että lääkäri huvikseen kirjoittaisi todistusta jossa kieltää vuorotyön tekemisen ellei todistuksen hakijalla ole todellista syytä taustalla.

[/quote]

Hankkikaa kaikki työhaluttomat diagnoosi, niin saatte lusmuilla rauhassa. Miten olisi vaikka masennus? Selkäkivut? Fibromyalgia?

[/quote]

Itselläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö, joka ei näy päälle ja jota en mainosta. Näytän siis laiskalta. Moni asia on mahdoton (laukaisee psykoosin, googlaappa) esim. yötyö, epäsäännöllinen työ (3-vuoro jne), stressaava työ... Sitten kun hakee sataa paikkaa ja kiitollisena saa yhden, niin lupaa kysymättä tila menee sellaiseksi että jatkaminen on mahdotonta.

Mietippä hetki ennen kuin heität vaikka masennusta pilipalidiagnoosina täällä. Elämä on monimutkaisempaa kuin mitä sinulle näytetään.

Vierailija
7/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tosi vaikea saada työtä muualta kuin omalta alalta. Itsellä on akateeminen tutkinto ja pitkä kokemus, joka sivuaa viestintäalaa, mutta pitkä työkokemus auttaa vain juuri siihen hommaan, mitä olen aiemminkin tehnyt. Mitään muuta oli turha hakea, viestintäalalla on niin paljon superpätsyjä hakijoita, ja hanttihommiin en päässyt edes haastatteluihin. Hain esim Alkon kassan paikkaa, ei tullut edes valittelukirjeitä, että valitettavasti jne..

No, nyt sitten pääsin tekemään sitä mistä minulla on jo 20 vuoden kokemus, mutta olisi ollut kiva kokeilla jotain muutakin. Olen tosin kiitollinen, että on koulutusta vastaavaa työtä, halusin vain osoittaa, miten vaikea tilanne on. 

Vierailija
8/418 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 18:42"]

"Ihminen on sen verran kekseliäs, että keksii itselleen tekimistä. Jos on ollut työtön 6 kk, niin on jo saanut jonkinlaisen rutiinin. On oppinut tulemaan toimeen työttömyysrahalla ja päivät alkaa luistamaan. Unohtaa miten hoiti asioita kun oli töissä. Unohtaa miten lapsia haettiin päivähoidosta jne. Kaikki on nyt helpompaa kuin aikaisemmin."

Olen törmännyt liian monta kertaa seuraavanlaiseen asenteeseen: henkilö jää työttömäksi ja saa hyvän ansiosidonnaisen. Hän päättää lomailla ensin ja alkaa etsiä työpaikkaa vasta, kun 500 työttömyyspäivää alkaa lähestyä loppuaan. Mitäs luulette, löytyykö työpaikkaa?

[/quote]

Sama homma. Useimmiten nämä kaikenlisäksi ovat niitä, jotka töissä ollessaan ovat itse halveksineen työttömiä. Mutta sitten kun "nakki" tulee itselle, niin menee juuri noin "kun tässä on jäsenmaksuja ja veroja maksettu". He luulevat menevänsä töihin tuosta vaan, koska "työtä saa jos haluaa". Se on kova koulu, kun huomaavat että töiden saanti ei ole lähellekään niin helppoa kuin luulivat. Syrjätyminen lähtee juuri tästä. 

Vierailija
9/418 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan lähtisi. Nykyisessä asemassa (suhteilla saatu) on vain kiva nostaa kohtuu hyvää palkkaa (toisanaan yli 20e/h) ja olla päivät pitkät tekemättä mitään oikeasti hyödyllistä. Ja tietty onhan tämä työttömien syylistäminenkin kaikesta mahdollisesta ihan kivaa ajanvietettä.

Liukuhihnatyöt  jossain autotehtaalla ei itseeni edes kiinnosta, vaikka saatan niin väittääkin toisinaan. Varsinkin silloin jos voi syyllistää työttömiä. Mutta jos oikeasti täytyisi oikeasti hikoilla jo 10e/h palkan eteen tehden jotain aivotonta työtä oli mitä tahansa. Niin ei kiitos.

Vierailija
10/418 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:31"]

Selvä. Sinä paras, työtön huono. Eilen kuulin muuten radiosta uutisen, että narsistit saavat helpommin töitä ja narsismi on etu työhaastattelussa.

[/quote]

Nyt sitten on ihmisoikeuksien lisäksi uusi syy oikeuttaa lusmuilu; olen parempi ihminen kuin he jotka maksavat nettailuni.

Vierailija
11/418 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 06:12"]

Valitettavasti usealta työttömältä puuttuu sellainen pitkän tähtäimen suunnitelma ja tietynlainen plan-b. Ei olla valmiita edes lyhyeen " epämiellyttävään" ponnistukseen, vaikka tämä olisi kokonaiskuvaa ajattelen hyödyllistä. Möllötellään vaan kotona ja odotetaan, että naapuriin avautuu oman alan paikka huippupalkalla. 

Itse olen ollut paljon määräaikaisissa työsuhteissa, mutta minulla on ollut aina suunnitelma työsuhteen loppumisen varalta ( esim. olin selvittänyt silloin alkavat kurssit, jotka olisivat edes vähän ammatillisesti tukevia, olen hakenut työkokeiluun). Lisäksi olen ollut valmis kestämään pidempää työmatkaa ja huonoja työoloja. Nyt olen kodin lähellä vakituisessa oman alan työpaikassa! Ja uskon, että en olisi paikkaa ilman aiempaa työkokemusta saanut. 

Minulle tällainen ajattelu on jotenkin niin itsestään selvää, en edes pystyisi toimimaan niin, että vaan passiivisena odottelisin kotoNa ja syyttäisin tilanteessani kaikkea muuta kuin itseäni.

[/quote]

Ja miten määrittelet sen lyhyen epämiellyttävän ponnistuksen? Tyypillisessä tapauksessa ihmistä kulutetaan loppuun jossain 9e/päivä työharjoitteluissa vuositolkulla, vain siksi "ettei makaa passiivisena kotona". Kukaan normaali työnantaja ei enää huoli, kun näkee, että tyyppi on suostunut töihin ilmaiseksi. Ja noine b-suunnitelminesi kuulostat ihan joltain leipääntyneeltä työvoimaohjaajalta, jolle maksetaan siitä, että ihminen on  aktivoituna jossain pilipalitoiminnossa pois työttömyystilastoista.

[/quote]

Ja työnantajat tietävät, että kyseessä on pilipalityö, koska...? Siis mistä?

Ettehän harjoitteluissa tai palkkatukipaikoissa olleet vaan korosta ja alleviivaa cv:ssä sitä ett kyseessä ei ole ollut mielestänne oikea palkkatyö? Työkokemus on työkokemusta, maksettiin siitä kunnnolla tai ei. Työkokemus on hyödyllistä ja se voi tuoda uusia mahdollisuuksia työrintamalla. Minulla on siitä omakohtaista kokemusta. En olisi nykyisessä työssäni, jos en olisi ollut aikaisemmin työelämävalmennuksessa.

Vierailija
12/418 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ilmaisduunareista johtuen työmarkkinat ovat tavallaan rikki. Ei tuo kerää kokemusta ilmaistyössä -> saat kokemuksella oikean työpaikan -ketju välttämättä toimi jos työttömiä on työnantajalle tarjolla niin paljon että aina voi ottaa uuden ilmaisen tilalle, kun sillä edellisellä tulee kiintiöpäivät täyteen.

Mikä kaupallinen firma muka kieltäytyy ilmaisista työntekijöistä? Viimeistään siinä vaiheessa lentää korkeat moraalit romukoppaan kun nuo tajuavat, että jos he ei ota, niin heidän kilpailijansa ottavat kuitenkin.

Vierailija
13/418 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:20"]

Suurin osa kyllä menee, kunhan työstä MAKSETAAN ASIANMUKAINEN PALKKA, vaan tällaisia töitä ei työttömille juurikaan tarjota, koska työttömäthän ovat luonnollisesti työhaluttomia, syrjäytymättömiä, mitäänosaamattomia alkoholisteja, eiköstä vaan?

[/quote]

Paljonko se asianmukainen palkka on? Sano ihan suoraan määrä.

Jos työttömät osaisivat yhtään katsoa seuraavan kaljapullon korkkia pidemmälle, he ymmärtäisivät, että pienemmälläkin palkalla saa arvokasta työkokemusta, jolla voi sitten saada ihan oikeita töitä vähän myöhemmin.

[/quote]

Itselleni riittäisi tommoinen 7-8 tonnia kuussa alkuun.

Ottaen toki huomioon, että ikää on yli 50, löytyy 2 akateemista tutkintoa, palkka oli jo vuosituhannen vaihteessa yli 5 tonnia kuussa, ja sitä työkokemusta on jo kertynynt mm. isojen yhtiöiden johto- ja asiantuntijatehtävissä parikymmentä vuotta, olen kouluttautunut jatkuvasti jne...

Lisäksi olen hyväkuntoinen, tupakoimaton ja raitis, joten kaljapullonkorkkisi voit pitää ihan itse.

Sinä et nähtävästi ole tietoinen, että minunlaisiani on "kortistossa" itse asiassa aika paljon konkurssien, lakkauttamisten, vähennysten ja yritysmyyntien jäljiltä? Huomattavasti enemmän joka tapauksessa kuin vapaita paikkoja, joihin ei juurikaan harkita työttömiä, osasivat mitä osasivat.

Olen toki itse asiassa valmis aloittamaan taas paljon alempaakin ja pienemmälläkin palkalla, sillä jossakin päällikkötason tehtävässä hakkaisin todennäköisesti mennen tullen suurimman osan  muista organisaation vastaavalla tasolla olevista ja loputkin vajaan vuoden kuluttua.

En näe sitä itse asiassa minkäänlaisena ongelmanakaan, sillä olen tehnyt niin pari kertaa aikaisemmin ja nyt olen paljon kokemuksen ja opiskeluiden ansiosta huomattavasti kovemmassa tuloskunnossa kuin silloin.

Oliko vastauksen täsmällisyys toivomaasi tasoa?

Vierailija
14/418 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:59"]Turun Sanomat uutisoi tänään:

Kuntaliitto: Pitkäaikaistyöttömien haluttomuus työllistyä on myytti
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/642990/Kuntaliitto+Pitkaaikaistyottomien+haluttomuus+tyollistya+on+myytti

No, tämänhän me jo toki tiesimmekin, muta  maailmahan on täynnä näitä mutu-jeesustelijoita, joiden mukaan maassa on työvoimapula, joka johtuu siitä, että v*ttumaiset työttömät eivät vain "mene " töihin.

Suurin osa kyllä menee, kunhan työstä MAKSETAAN ASIANMUKAINEN PALKKA, vaan tällaisia töitä ei työttömille juurikaan tarjota, koska työttömäthän ovat luonnollisesti työhaluttomia, syrjäytymättömiä, mitäänosaamattomia alkoholisteja, eiköstä vaan?

Eipä siinä, järnääjät nyt sitten miettivät hetken, kuinka tämäkin tutkimus saadaan nollattua ja hetken kuluttua taas uusi aloitus pystyyn, kuinka v*ttumaiset työttömä't eivät "mene" töihin, vai mitä?

[/quote]

Tutkimuksen mukaan 15% työttömistä ei halunnut mihinkään työhön, koulutukseen tai yrittäjiksi. Jos tätä vertaa koko Suomen työttömiin = 60.000 lusmua ;)

[/quote]

Isoin osa toki niitä, joita ei enää päästetä entiseen tapaan työkyvyttömyysseläkkeelle "työurien pidentämisen" johdosta, vaan annetaan roikkua työmarkkinatuella lakisääteiseen eläkeikään saakka.

Ei muuten ihan hääviä ole porukka työelämässäkään, YLE uutisoi pari vuotta sitten näin: "Suurin osa työikäisistä alkoholin suurkuluttajista ja alkoholisteista on työelämässä" Näitä arveltiin olevan naisista n. 20% ja miehitä n. 40%

http://yle.fi/uutiset/alkoholin_suurkuluttaja_heikentaa_koko_tyoyhteisoa/6398061

Vierailija
15/418 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:50"]

Nyt Uudessakaupungissa haetaan 300 uutta työntekijää autotehtaalle. Työhön opetetaan, ei tarvi olla aiempaa kokemusta. Kaikki lähiseutujen työttömät, joille olen paikkoja vinkannut: "En pystyisi tekemään sellaista työtä, on liian kaukana, vuorotyö ei sovi minulle ja niin edelleen".

Ensin itketään ettei mitään töitä saa, mutta aina kun ehdottaa jotain löytyykin heti syy miksi ei voisi juuri sitä työtä tehdä. Ei ihme, että ollaan työttömiä.

[/quote]

Nykyajan spermaperseillä on liian hyvät oltavat. Vitun saatanan vässykkälaiskurit.

Vierailija
16/418 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 09:54"]

Työstä täytyy saada sellainen palkka, jolla pystyy elämään.Täytyy olla halutessaan mahdollisuus omistusasuntoon, muuten se on orjatyötä eikä siihen tule kenenkään suostua, muuten ne työt lisääntyy.

[/quote]

Älä nyt jauha roskaa. Sitä paitsi omistusasuntoon on varaa 1500 euroa kuussa tienaavallakin. 

Vierailija
17/418 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:39"]

[/quote]

Paljonko se asianmukainen palkka on? Sano ihan suoraan määrä.

Jos työttömät osaisivat yhtään katsoa seuraavan kaljapullon korkkia pidemmälle, he ymmärtäisivät, että pienemmälläkin palkalla saa arvokasta työkokemusta, jolla voi sitten saada ihan oikeita töitä vähän myöhemmin.

[/quote]

Itselleni riittäisi tommoinen 7-8 tonnia kuussa alkuun.

Ottaen toki huomioon, että ikää on yli 50, löytyy 2 akateemista tutkintoa, palkka oli jo vuosituhannen vaihteessa yli 5 tonnia kuussa, ja sitä työkokemusta on jo kertynynt mm. isojen yhtiöiden johto- ja asiantuntijatehtävissä parikymmentä vuotta, olen kouluttautunut jatkuvasti jne...

Lisäksi olen hyväkuntoinen, tupakoimaton ja raitis, joten kaljapullonkorkkisi voit pitää ihan itse.

Sinä et nähtävästi ole tietoinen, että minunlaisiani on "kortistossa" itse asiassa aika paljon konkurssien, lakkauttamisten, vähennysten ja yritysmyyntien jäljiltä? Huomattavasti enemmän joka tapauksessa kuin vapaita paikkoja, joihin ei juurikaan harkita työttömiä, osasivat mitä osasivat.

Olen toki itse asiassa valmis aloittamaan taas paljon alempaakin ja pienemmälläkin palkalla, sillä jossakin päällikkötason tehtävässä hakkaisin todennäköisesti mennen tullen suurimman osan  muista organisaation vastaavalla tasolla olevista ja loputkin vajaan vuoden kuluttua.

En näe sitä itse asiassa minkäänlaisena ongelmanakaan, sillä olen tehnyt niin pari kertaa aikaisemmin ja nyt olen paljon kokemuksen ja opiskeluiden ansiosta huomattavasti kovemmassa tuloskunnossa kuin silloin.

Oliko vastauksen täsmällisyys toivomaasi tasoa?

[/quote]

Jos olet työtön niin sinun pitää ottaa vastaan mitä tahansa työtä. Vaikka metroaseman siivoajana

Vierailija
18/418 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 10:57"]

Koita tehdä vuorotyötä erityislapsen kanssa, ei onnistu (koska ei ole erityislasten ryhmää vuoropäiväkodissa).

t. yksi työttömistä

[/quote]

Koska sinun munasolut ja/tai ukkosi sperma ovat todistetusti sekundalaatua, niin muita pitää pakottaa väkivallalla kustantamaan paneskelunne seuraukset?

...mut ku mulla on oikeuuuss!!!

[/quote]

Sinä olet todella sairas henkilö. Toivottavasti elämä vielä opettaa sinulle oikein isän kädestä, mitä tarkoittaa, kun ei aina omilla henkilökohtaisilla avuillaan pysty vaikuttamaan tilanteisiin. Tsemppiä kaikkien erityislasten ja vammaisten lasten vanhemmille.

Vierailija
19/418 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:59"]

Turun Sanomat uutisoi tänään:

Kuntaliitto: Pitkäaikaistyöttömien haluttomuus työllistyä on myytti
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/642990/Kuntaliitto+Pitkaaikaistyottomien+haluttomuus+tyollistya+on+myytti

No, tämänhän me jo toki tiesimmekin, muta  maailmahan on täynnä näitä mutu-jeesustelijoita, joiden mukaan maassa on työvoimapula, joka johtuu siitä, että v*ttumaiset työttömät eivät vain "mene " töihin.

Eipä siinä, järnääjät nyt sitten miettivät hetken, kuinka tämäkin tutkimus saadaan nollattua ja hetken kuluttua taas uusi aloitus pystyyn, kuinka v*ttumaiset työttömä't eivät "mene" töihin, vai mitä?

[/quote]

Suomessa on vapaa mahdollisuus opiskeluun ja työntekoon. Miksi nämä pitkäaikaistyöttömät eivät ole kumpaakaan tehnyt? Kyselyihin voi vastata mitä vain. Teot kertovat totuuden.

Vierailija
20/418 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:42"]

Hyvinvointivaltio  on valtio, jossa valtiolle on annettu keskeinen rooli kansalaisten elintason ja toimeentulon varmistamisessa.

Väitteitä puolesta
humanitäärinen – oikeus elämän perusasioihin on perustavaa laatua oleva ihmisoikeus ja ihmisten ei pitäisi joutua kärsimään tarpeettomasti varojen puutteen takia. demokraattinen – yhä useammat kehittyneiden valtioiden asukkaat kannattavat vaiheittaista sosiaaliturvan laajentamista osana poliittisten vaalien lupauksia. eettinen – vastavuoroisuus on lähes universaali moraalinen periaate ja useimmat hyvinvointijärjestelmät perustuvat vastavuoroisuuteen. altruismi – toisten auttaminen on moraalinen velvollisuus useimmissa kulttuureissa; hyväntekeväisyys ja tuki ihmisille, jotka eivät voi auttaa itseään, nähdään laajalti moraalisina valintoina. utilitäärinen – sama määrä rahaa tuottaa enemmän iloa köyhälle annettuna kuin rikkaalle annettuna; tällöin varallisuuden jako rikkaalta köyhälle lisää yleistä onnellisuutta yhteisössä. yhteiskuntarauha – järjestelmä pitää yllä yhteiskuntarauhaa ja voi alentaa rikollisuutta, koska ihmisten ei tarvitse ajautua rikollisuuteen pysyäkseen hengissä. [/quote]

Et edes tiedä mitä kopioit tänne.

Jokaisella Suomen kansalaisella on myös VELVOLLISUUKSIA tätä maata kohtaan työskennellä ja maksaa veroja. Valtion tehtävä on tukea sitä ja antaa siihen mahdollisuuden. Suomessa on kenen tahansa mahdollista kouluttautua ja töitä on vaikka miten paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän