Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työllisyyden kuntakokeilun asiakastyytyväisyyskyselyn, vaikka mitään toimenpiteitä ei tuolta ole tehty

Vierailija
23.06.2021 |

Olen keväästä asti odotellut yhteydenottoa ja toimenpiteitä, mutta eipä ole kuulunut mitään.
Miten voidaan lähettää tyytyväisyyskysely palvelusta, jota ei ole edes saanut?
Vähän vaikea tuohon nyt on vastailla tyhjän pohjalta.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehutte vaan kovasti. Nythän työnhakija saa olla omatoiminen.

Vierailija
42/60 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi väitätte, että pitäisi valittaa siitä ettei palvelua ole saatu? Se ”palvelu” kun olisi jotain orjatyöhön osoitusta. Eli en todellakaan vastaa.

Silloin ne saavat tilaisuuden taputtaa itseään selkään, kehua että hyvä me, asiakkaat ovat tyytyväisiä, maksetaanpa itsellemme bonukset hyvästä työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapahan olla seuraavat 2v rauhassa, eikö tää kuntakokeilu ollut sen 2v voimassa. Nyt saa vetää lonkkaa työttömänä oikeen kunnolla, sitten 2v jälkeen kun kuntokokeilu loppuu ja meiät laitetaan takaisin työkkärin vastuulle voidaan sanoa työkkärille yrittämeemme kaikkemme mutta silti ollaan edelleen työttömänä. Mutta saapas nähdä jos työkkäri kääntää tämän työttömän syyksi kun kuntakokeilu ei tuottanut tulosta, vaikka kuntakokeilusta ei ehkä tulla koskaan ottamaan yhteyttä. Ihan sama tosin, koska sitten kun kuntakokeilu loppuu oon ollu sen about 15v työttömänä, siinä vaiheessa voi heittää kirveen kaivoon jo. Jo 12v työttömyys riittää siihen et on ihan sama vaikka sulla ois 10 tutkintoo se ei tee susta yhtään haluttavampaa työmarkkinoilla. Yksikään työnantaja ei rupee ottamaan riskiä 12v työttömänä olleen kanssa.

Vierailija
44/60 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sama. Kirje tuli alkuvuodesta että mut on siirretty sen pariin mutta mitään ei ole tapahtunut, ja tänään tuli sähköpostiin tuo tyytyväisyyskysely.

Vierailija
45/60 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin ja jätin vastaamatta. En voi ottaa kantaa olemattomaan.

Minä vastasin ja annoin täydet pisteet tälle uudistukselle. Osaan nimittäin etsiä työtä sekä hakea työpaikkoja ihan ilman yhdenkään virkailijan kuulustelua. Tuollaiset soitot te-keskuksesta on pelkkää ajanhukkaa ihan kaikille joten tilanne on uudistuksen myötä parantunut.

Aivan! Itse vastasin samaa, ja lisäsin, että perustulo ja takuutyö parantaisivat tilannetta.

Vierailija
46/60 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätätte vastaamatta, niin oletus on, että kunnat onnistuivat erittäin hyvin ja kaikki on tyytyväisiä.

Sellainen oletus olisi väärä päätelmä. Oletat ilmeisesti ettei valtion tai kunnan virkamiehistöllä ole kykyä loogiseen ajatteluun ja siten oikeaan päätelmän tekoon? 

Kysely on mahdollisimman huono tutkimusmenetelmä. Kyselyt on helppo laatia siten, että niillä saadaan aina haluttu tulos. Vilkaisin sitä kuntakyselyä sen verran että totesin kyselyn kelvottomaksi. Sen ainoa tarkoitus on valkopestä virkakunta ja sitä komenteleva poliittinen johto. 

Vierailija
47/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin miettiin tätä, mulla on työkkärin kanssa ollut aina omaehtoinen työnhaku. Eli haen itse töitä, ja työkkäri ei tarjoa mulle työpaikkoja. Työkkäristä ei ole tämän vuoksi tullut yhtään työtarjousta mun 12v työttömyyden aikana. Eli jos on työkkärin kanssa sovittu omaehtoisesta työnhausta ehkä sen vuoksi kuntakokeilusta ei olla oltu yhteydessä.

Vierailija
48/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kanssa ja vastasin, että en ole saanut mitään palvelua tai yhteydenottoa. Aikamoinen kuntakokeilu, kun ei tietääkseni siellä ole tehty mitään toimia tai keneenkään oltu yhteydessä. Palkkaa siitä varmaan on nostettu kuitenkin 😁

Vierailija
49/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saapahan olla seuraavat 2v rauhassa, eikö tää kuntakokeilu ollut sen 2v voimassa. Nyt saa vetää lonkkaa työttömänä oikeen kunnolla, sitten 2v jälkeen kun kuntokokeilu loppuu ja meiät laitetaan takaisin työkkärin vastuulle voidaan sanoa työkkärille yrittämeemme kaikkemme mutta silti ollaan edelleen työttömänä. Mutta saapas nähdä jos työkkäri kääntää tämän työttömän syyksi kun kuntakokeilu ei tuottanut tulosta, vaikka kuntakokeilusta ei ehkä tulla koskaan ottamaan yhteyttä. Ihan sama tosin, koska sitten kun kuntakokeilu loppuu oon ollu sen about 15v työttömänä, siinä vaiheessa voi heittää kirveen kaivoon jo. Jo 12v työttömyys riittää siihen et on ihan sama vaikka sulla ois 10 tutkintoo se ei tee susta yhtään haluttavampaa työmarkkinoilla. Yksikään työnantaja ei rupee ottamaan riskiä 12v työttömänä olleen kanssa.

Miten niin palaat työkkäriin? Kaikki työttömät siirtyy kunnalle 2024.

Vierailija
50/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesin miettiin tätä, mulla on työkkärin kanssa ollut aina omaehtoinen työnhaku. Eli haen itse töitä, ja työkkäri ei tarjoa mulle työpaikkoja. Työkkäristä ei ole tämän vuoksi tullut yhtään työtarjousta mun 12v työttömyyden aikana. Eli jos on työkkärin kanssa sovittu omaehtoisesta työnhausta ehkä sen vuoksi kuntakokeilusta ei olla oltu yhteydessä.

Ei tuollaista olekaan! Omaehtoinen työnhaku ei tarkoita sitä, että et saisi työtarjouksia.

Vierailija
51/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jätätte vastaamatta, niin oletus on, että kunnat onnistuivat erittäin hyvin ja kaikki on tyytyväisiä.

Sellainen oletus olisi väärä päätelmä. Oletat ilmeisesti ettei valtion tai kunnan virkamiehistöllä ole kykyä loogiseen ajatteluun ja siten oikeaan päätelmän tekoon? 

Kysely on mahdollisimman huono tutkimusmenetelmä. Kyselyt on helppo laatia siten, että niillä saadaan aina haluttu tulos. Vilkaisin sitä kuntakyselyä sen verran että totesin kyselyn kelvottomaksi. Sen ainoa tarkoitus on valkopestä virkakunta ja sitä komenteleva poliittinen johto. 

Se kysely on ostettu ulkopuoliselta toimijalta ja on jo aikaa sitten sovittu, mikä on tulos.

Vierailija
52/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain saman kyselyn kans. Sen lisäksi kuntakokeilun työntekijä soitti ja sen kanssa tehtiin työllistymissuunitelma - ei siis työkkärin- ja yksi työtarjous tuli ja koulutustarjous. Sen lisäksi tuli vielä työkkäristä työtarjous, eli nyt ne pommittaa kahdelta eri taholta. Tarjoukset ovat siis "tarjouksia".

Vierailija
53/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku te-jonne oikonut vähän ja ilmoittanut listan random-nimiä henkilöistä, jotka muka laitettu kokeiluun? Suojatyöpaikka, ei sanktioita virkavelvollisuuden rikkomisesta.

Vierailija
54/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama saatu täälläkin, en usko senttiäkään jotta linkkiä EI seurattaisi. Olen ollut IT-puolellakin aivan liian pitkään uskoakseni kaikkea mitä sähköpostissa tulee...

En vastannut enkä myöskään usko jotta kuntakokeilun kautta asiat mitenkään paranevat. Voisivat parantua JOS sitä kautta löytyisi jotain asiallista jatkokoulutusta, toistaiseksi moisesta ei ikävä kyllä ole merkkejä. Tällä etsitään ilmeisesti väkeä johonkin 9eur/pv ilmaistyöhön?

Vierailija
55/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osaava, aktiivinen ja terve 30v nainen. Työttömyys on pidentynyt. Nyt 2v työttömänä. Olen POMMITTANUT työkkäriä tuloksetta. Yks vaa sanoo et joo lepää vaa himassa nyt kun on vielä korona.

59v tuttu sairas eläkeläinen on sitten rääkätty ilmoituksilla ja aktivointisuunnitelmilla!!

Kumma juttu et sille kyllä löydettiin kivoja työpaikkoja ja oppisopimuksia. Mulle ei mitään. Mistä tällainen syrjintään.

Vierailija
56/60 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuli siipalle. Kerran sieltä on joku kysellyt suunnitelmia ja koko kuntakokeilu vaikuttaa massiiviselta vitsiltä.

Vierailija
57/60 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette saaneet kyselyn kuntakokeilusta, minkä kunnan kokeiluun kuulutte? Tai onkohan se lähetetty jokaiselle kokeilun asiakkaalle ympäri Suomen?

Vierailija
58/60 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe

Vierailija
59/60 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muistutus, että et ole vastannut kyselyyn! No, en ole enkä vastaa, koska minuun ei ole oltu vielä kertaakaan yhteydessä. 😖

Vierailija
60/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena voi todeta, että kuntakokeilu on yksi suuri vihervassarivitsi. Järjettömiä suunnitelmia vailla mitään mieltä, automaattiviestejä virkailijan lomaillessa, ylipäätänsä ammattitaito vaikuttaa olevan noin 5 % normaalin TE-toimiston rivivirkailijasta.

Korkeammille voimille kiitos, että itsellä on työpaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme