Naapurin käytös, onko tavallista?
Onko normaalia vai hermostunko nyt turhaan? Oltiin ehditty asua viikko tässä uudessa kodissa, kunnes alakerran naapuri tuli pimpottamaan, ja kertoi että nukkuu meidän olkkarin alapuolella, suoraan siinä kohtaa missä televisio on ja että tv:n basso tms kuuluu liikaa. No oltiin silleen että ok hyvä tietää, anteeksi häiriö. Sen jälkeen ollaan kiinnitetty tv:n äänenvoimakkuuteen huomiota ja pidetty näin myöhempinä aikoina lähes äänettömällä.
Joka tapauksessa tää ihminen oli sitten seuraavana päivänä pihalla mennyt kertomaan mun miehelle kuinka hän oli joutunut soittamaan poliisit kun muutama vuosi sitten asunnossamme oli asunut huumediilereitä, ja kuinka asunnossa oli asunut eräs pariskunta jonka riitely ja seksiäänet oli aina kuullut. Hän kertoi myös kuulevansa missä huoneessa olemme, kun kävelyn äänet kuuluu.....ja oli sanonut että on kuullut kun keittiössä oon vetäny tuolin ruokapöydän äärestä. Ja oli myös kehunut kahta opiskelijapoikaa kun he olivat niin hiljaisia, nämä tyypit siis asuivat tässä ennen meitä.
Siis asumme tosiaan vanhassa puutalossa ja hän kertoi myös että heillä ei ole katossa jotain eristeitä tms joten äänet siis kuuluu.
Oon vähän järkyttyny tän ihmisen avautumisesta, koska mun mielestä tuli vähän liikaa infoa. Siis me ei tosiaankaan meluta - ei päivällä eikä yöllä. Oli hyvä tietää että televisio kannattaa pitää hiljempää, koska nainen kuulee sen selkeästi, ja tätä pyyntöä kunnioitetaan. Mutta että pitää avautua jälkikäteen pihalla siitä että kuulee kun kävellään täällä yms ja kertoa asioita edellisistä asukkaista??
Mietin tässä miten tää nainen sitten kestää kun syyskuussa meidän vauva syntyy jos tulee vaikka joku koliikkitapaus :G En oo tottunu tälläseen, ei oo koskaan ennen ollu mitään ongelmaa naapureiden kanssa joten tuntuu tyhmältä tälläinen. En haluais aiheuttaa mitään huomiota ja jännittää jos se nainen joskus tulee mulle puhumaan.
Kommentit (18)
Laitatte selvästi rajan tuolle. Yrittää alkaa hallita elämänne. Se että kertoo, että kaikki kuuluu on kuitenkin myös hyvä sillä tiedätte näin varoa jos jotain intiimiä teillä on.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:19"]Laitatte selvästi rajan tuolle. Yrittää alkaa hallita elämänne. Se että kertoo, että kaikki kuuluu on kuitenkin myös hyvä sillä tiedätte näin varoa jos jotain intiimiä teillä on.
[/quote]
Seksielämä kärsii aikalailla, jos/kun joutuu miettiin kuinka alakerran mamma kuuntelee korvat hörössä ja juoruilee siitä pihalla
Ei välttis oo kovin kiva asua , etenkään vauvan kanssa jos joudut kokoajan ajatella jokaista liikettä ja ääntä.. Vauvan kanssa alku on muutenkin oma hommansa, parempi olisi kun sais olla vapain mielin tommosista asioista.
Se joka on asunut yhtiössä ensimmäisenä, määrää pelisäännöt. Niin se vain menee. Olen itsekin joutunut puuttumaan erään nuorenparin toimintaan yhtiössämme.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:23"]Se joka on asunut yhtiössä ensimmäisenä, määrää pelisäännöt. Niin se vain menee. Olen itsekin joutunut puuttumaan erään nuorenparin toimintaan yhtiössämme.
[/quote]
Ooh, unelmanaapuri numero 1 juuri ilmottautui
Jos talossa on huono äänieristys niin se ei ole asukkaiden vika. Eli teette selväksi,,että elätte normaalisti ja ääntä tulee normaalista elämästä jonkinverran. Hän vaatii teiltä aina lisää jos myönnytte . Meillä yritti naapuri samaa .
Teillä on oikeus asua siellä myös yöllä. Kävely on normaalia, kerrostalossa kuuluu aina meteliä. Halutessa voi nukkua kuulonsuojaimet päässä. Älkää antako yhtään periksi vaan ottakaa kova asenne käyttöön. Näitä kerrostalo 'omistajia' löytyy joka paikasta. Lasten äänet ja juoksut ovat normaalia. Muuttakoon nainen muualle. Telkkarin ymmärtää kun satunnainen basso kuuluu hyvin seinien läpi. Lain pykälät löytyvät netistä, nainen on tässä syyllinen, valittaa elämisenäänistä. Ilmoitusta vaan eteenpäin, hankkikoot talonyhtiö melumittauksen. Helpottaa myöhemmin asiointia isännöitsijän kanssa. Toinen vaihtoehto on provota ja kävellä kantapäillä yöllä, jos muutatte pois niin on ihan sama miten paljon ääntä teistä lähtee. Nainen voi tehdä elämästään helppoa tai oppia vaikeimman kautta. Olen reilu ja annan muiden päättää miten kohtelen heitä.
Mekin jaksoimme taistella 5v tälläisen "omistajan" kanssa. Elämä oli yhtä helvettiä ja ainaista tappelua. Milloin käveltiin liian kovaa, milloin pyykättiin liian myöhään, laski vieraiden lukumäärän jne. Tultuani raskaaksi päätimme myydä asunnon ja muuttaa pois. Elämäni parhaimpia päätöksiä. Enää ei tarvitse rappukäytävässä odottaa, että milloin sekopää naapuri hyökkää valittamaan
Mun mielestä todella kummallista edes kiinnittää huomiota toisen askeliin yläkerrassa ja vielä kertoa siitä asianomaisille :D
Ottaisin yhteyttä isännöitsijään ja pyytäisin tarkistamaan äänieristeet. Jos kerta nainen itse kertoo, että heillä ei ole äänieristettä, se asia pitää korjata. Ja se on taloyhtiön vastuulla.
He omistavat asunnon, kuulemma asunnon edellinen omistaja ei ole laittanut äänieristeitä. Eli vissiin heidän tehtävä olisi?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:36"]
He omistavat asunnon, kuulemma asunnon edellinen omistaja ei ole laittanut äänieristeitä. Eli vissiin heidän tehtävä olisi?
[/quote]
Kyllä ja teillä on oikeus tuon laittamista vaatia!!! Vaikuttaahan se siihenkin mitä teille kuuluu. Mutta itseasiassa kerrostaloyhtiössä ei niin yksinkertainen juttu, siis voi olla että taloyhtiö vastuussa tuosta, riippuu vähän luetaanko yhteisvastuullisiin asioihin, luulen että on taloyhtiön vastuulla. Tai sitten nainen, jos edellinen omistaja ei taloyhtiön sääntöjen vastaisesti ole tätä hoitanut. Tämäkin selviää isännöitsijältä
Pikaratkaisuna paksut matot eristävät ääntä, laittakaa niitä lattioille.
Jos olisin asunnon omistaja, parantaisin lattian äänieristystä. Ilmoittaisin naapurille asiasta.
Jos sen jälkeen tulisi valitusta normaalin elämän äänistä, antaisin naapurille joululahjaksi kuulokkeet, jonkinlaisen soittimen ja pari äänikirjaa. Pienenä vihjeenä siis, että on asiallista valittaa jos liiallisia ääniä oikeasti kuuluu - mutta jos elämässä ei ole muuta kuin naapurin äänien vahtiminen, kannattaa hankkia jokin muu harrastus.
Ei mitään mielistelyä. Muuten joudutte hiipimään siellä päivisin.
Tai sitten naapuri on ihan harmiton tapaus, joka halusi vain rupatella miehesi kanssa, silleen naapurit tutuksi meiningillä. Eihän hän valittanut askelista, mainitsi vain.
Teinä alkaisin etsimään uutta asuntoa. Kokemuksesta voin sanoa, että tuo vain pahenee tuosta :/