Kenen julkkiksen ääni tai puhetyyli ärsyttää sinua?
Kommentit (52)
Minua ärsyttää sellainen vääränlainen painotus, joka on alkanut siirtyä mainoksista jopa uutistenlukuun. Sellainen, että paino laitetaan sanalle on.
"Nyt ON tullut aika vaihtaa kesärenkaat."
Mainoksissa se vielä menee jotenkuten, kun pitää olla niin painokas, mutta kun asiassa on kyse siitä, että on tullut AIKA VAIHTAA kesärenkaat. Ylelläkin on nyt uusi ankkuri, joka oli aikaisemmin Keski-Suomen uutissa ja hänellä on tätä väärää painotusta.
Rosa Meriläinen, Raakel Liekki, Susanna Penttilä. Siinä ainakin.
Haukkujat heränneet... Älä kuuntelu jos ei miellytä..
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää sellainen vääränlainen painotus, joka on alkanut siirtyä mainoksista jopa uutistenlukuun. Sellainen, että paino laitetaan sanalle on.
"Nyt ON tullut aika vaihtaa kesärenkaat."
Mainoksissa se vielä menee jotenkuten, kun pitää olla niin painokas, mutta kun asiassa on kyse siitä, että on tullut AIKA VAIHTAA kesärenkaat. Ylelläkin on nyt uusi ankkuri, joka oli aikaisemmin Keski-Suomen uutissa ja hänellä on tätä väärää painotusta.
Joissain podcasteissakin on näin... En viitsi mainita nimiä, mutta naisia ovat kaikki. Väärän painotuksen lisäksi myös lauseiden jäsennys on jotenkin omituinen ja sanavalinnatkin kummallisia. Sellaista on ärsyttävää kuunnella :/ Parin kohdalla piti ihan tarkistaa, onko heillä jokin muu äidinkieli, kun puhe oli niin outoa. Ihan suomalaisia kuitenkin olivat.
Välilevyt YLE1 radio, ohjelma on sisällöltään aina niin mielenkiintoinen, että kuuntelen. Toimittaja Kare Eskolan ääni on terve ja hän puhuu hyvää asiakieltä, mutta jokin vain häiritsee minua pahasti. Onneksi pystyn tästä huolimatta ohjelmaa kuuntelemaan.
Uutistenlukija Faye Lawson Suomipopilla. Todella kummallinen painotus lauseissa.
ap
Jos Sijaltainen nousisi.
Harri Syrjänen