Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko luterilaisuus paavin uskontoa ja voiko kasteen uusia?

MaailmanProfeetta
23.06.2021 |

Juhannuskastajan ajatuksia: Voiko kasteen ottaa monta kertaa? Luterilaisille ja paavilaisille tämä on pyhäinhäväistys, samoin helluntalaisille eri näkökulmasta, koska heille taas upotuskaste ja yleensä helluntaiseurakunnassa on oikea rituaali. Itse ajattelen taas, että kyse ei ole numeraalisesti yhdestä kasteesta, vaan yhdestä kasteesta eli kasteesta Jeesukseen, ei esimerkiksi juutalaisuuteen tai katolisuuteen (lapsikaste). Mielestäni myös upotuskasteen voi uusia, jos se on tehty rituaalinomaisena pakkona teini-iässä ja on ikäänkuin uuden liiiton merkki Jumalan kanssa. ja kaikki uskovaiset tietenkin kastattavat itsensä upotuskasteella Jeesuksen nimeen, ei kirkkoon tai kirkkokuntiin. Ef 4: 4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Ap. t. 2:41
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Ap. t. 16:33
Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
Ap. t. 18:8
Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luterilaisuus on nykyään saatana palvontaa kaikkinen homo ja lesbopappeineen

Vierailija
2/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapotrue kirjoitti:

Kaikki uskonnot ovat ummehtunutta toisten ihmisten elämän kyttäämistä ja säätämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaste pitäisi ottaa monta kertaa? Eihän se niitä sun syntejä pese pois. Miten sinä itse ymmärrät tuon kasteen merkityksen?

Vierailija
4/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisuus ei ole paavin uskontoa, mutta kastetta ei voi/ei ole tarpeen uusia, ellei sitä ole tehty täysin sopimattomin sanakääntein tmv. soveltaen.

Vierailija
5/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse ajattelen taas, että kyse ei ole numeraalisesti yhdestä kasteesta, vaan yhdestä kasteesta eli kasteesta Jeesukseen, ei esimerkiksi juutalaisuuteen tai katolisuuteen (lapsikaste). Mielestäni myös upotuskasteen voi uusia, - - ja kaikki uskovaiset tietenkin kastattavat itsensä upotuskasteella Jeesuksen nimeen, ei kirkkoon tai kirkkokuntiin."

Jotenkin tosi ristiriitainen tää sun tekstisi.... En nyt pääse yhtään kärryille, mitä ajat takaa tällä aloituksella.

Vierailija
6/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:n uusi dokumentti, joka ajoittuu 500 vuoden taakse. Lutherin teesit irrottivat Pohjois-Euroopan paavin hallinnasta. Tämä kahtiajako vaikuttaa meidän kulttuurissamme vahvasti edelleen.

Vierailija
7/10 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on just tasan se merkitys minkä niille itse antaa. Uskon, että Jumala katselee ihmisten touhuja maan päällä huvittuneena, lempeydellä, tietäen luotujensa inhimillisyyden ja vajavuuden. Mutta se, miten ihminen pienillä aivoillaan vääntää asioita, ei taida loppujen lopuksi merkitä Jumalalle mitään. Juice Leskinen sen sanoi: pilkkaanko Jumalaa vai Jumalan kuvaa. Tätä voisi jokainen höyrypää miettiä. Ja yleensäkin sitä, höyryääkö Jumalan vai Jumalan kuvan äänellä...

Itse olen lapsikastettu ja liitetty luterilaisen kirkon jäsenyyteen, ja se on minulle riittänyt ja hyvä. Joku toinen kokee toisella tavalla. Ja minulle ei ole valtaa annettu huutamaan, ettäikä on oikein ja mikä ei. Maailmassa on miljardeja kristittyjä ollut ennen meitä, meidän aikana ja tulee olemaan. Minulle riittää oma, sydämeni usko, enkä käy tuomioita jakelemaan muiden eri tavoista ajatella ja toimia.

Vierailija
8/10 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapotrue kirjoitti:

Se että vihaat kaikkia maapallon homoja ja lesboja vihaat ihan kauheasti luterilaisen kirkon miljoonia ihmisiä ja vielä tuomitset ! Kuka sinulle on antanut vallan tuomita toisia ? Mikä pakkomielle sinulla on seksiin , eikö aivoissasi ole muuta kuin seksi ? Ihmisen elämään kuuluu muutakin kuin seksi. Turha kuvitella ettei lesboja löydy myös sinun uskonnosta ja lahkosta ! Vihaaminen on sinun ongelma . Ei muiden.

Vierailija
9/10 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tos nyt syytetään jo vaikka mitä mutta Siion seurakunnan eräs henkilö joka varastelee kovasti huuteli että luterilaiset on jumalattomia ja yksi haukkui natsiksi ja yksi huuteli että kirkko on portto ja kaveri oli babtisti. Yksi syytti pedofiileiksi koko miljoonien joukkoa . Kiitos kaikista siunauksista kaikkien puolesta ja tästä suuresta rakkaudesta .

Vierailija
10/10 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhraa elukoita riivaajille.