Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsentahtinen imetys vai säännöllinen imetys?

Vierailija
17.06.2014 |

Täysimetän kaksikuista vauvaani, alusta saakka olen mennyt vauvantahtisesti. Hän saattaa syödä miten sattuu, välillä jopa 15min välein kun taas välillä 2-3h välein. Yöt ovat aina olleet säännöllisesti 2-3h välejä.

Vauvalle ei kelpaa mikään tutti, joten en tiedä onko osa imusta vain imemisen tarvetta. Välillä hän puklailee, ja mietinkin että ahtaako hän itseensä liikaa maitoa. Painonnousu lähemmäs 300g/viikko.

Miten olette itse imettäneet? Vauvalla ei ole mitään selkeää päivärytmiä, nukkuu ja syö ihan miten sattuu. Voiko tämänikäiselle alkaa tekemään itse säännöllisiä syöttöjä? Toki siis vauvan huomioiden, eli nälkäänsä ei tarvitse itkeä mutta onko siitä hallaa, jos ei koko ajan ole tissi tyrkyllä? Vai kannattaako aina vaan syöttää kun vauva haluaa? Hän olisi rinnalla vaikka koko ajan, välillä siis vain hengaillen mutta tissi siis kyllä kelpaa koko ajan.

Kiitos kokemuksistanne ja kommenteistanne :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin ettei vauvaa voi ylensyöttää ja imetys on hellyyttä ja läheisyyttä. Itse imetän kuten ap, vauva 1kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla minäkin imetin lapsentahtisesti. Vasta puolen vuoden iässä alkoi imetysaikoihin tulla säännöllisyyttä, kun vauva sai jo kiintää ruokaa.

Vierailija
4/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä lapsentahtisesti. Vauva/lapsi oppii itse säännöstelemään nälkää ja syömistään. Kiität sitä sitten kun lapsi syö ja voit luottaa siihen että syö mahansa täyteen kun on nälkä tai jos ei syö tiedät ettei ole nälkä. Lapsentahtinen imetys ja sormiruokailu ovat parhaat keinot siihen että lapsesta tulee kaikkiruokainen ja reipas syöjä.

Vierailija
5/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsentahtisesti meilläkin mentiin. Jos imetysvälejä haluaa vähän yrittää pidentää niin helpoin tapa on antaa lapsi miehen syliin. Äidin lähellä maito tuoksuu koko ajan ja mietiikääs itse kauanko voisitte olla syömättä hyvältä tuoksuvan herkkupöydän ääressä :).

Vierailija
6/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousu ainakin on huimaa, joten imetystä on vähintäänkin kylliksi. Jos lapsesi lisäksi pulauttelee niin kannattaa varoa, ettet joudu ylensyötön kierteeseen, eli vauva alkaa itkeskellä vatsavaivojaan, joita yrität hoitaa lisäimetyksellä. Itse pidin vähintään tunnin välin jos olin varma, että vauva oli saanut kunnon syötön (minulla n.10-15min rauhaisaa, tehokasta imua hereillä). 

Vierailija
7/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se säännöllisesti imettäminen varmaan onnistu, jos ei ole valmis kuuntelemaan sydäntä särkevää huutoa. Itkee nimittäin takuu varmasti itsensä hysteeriseksi, jos ei saa maitoa/läheisyyttä silloin, kun sitä tarvitsee.

Vierailija
8/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä vaan lapsentahtisesti. Imutarve kyllä vähenee 3-4kk jälkeen joka tapauksessa. Ja sitte alkaa muut jutut, lelut, lorut, laululeikit yms kiinnostaa niin äidin kanssa voi puuhata muutakin kuin vain syöpötellä.