Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1476)

Vierailija
1461/1476 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kanslistina pienessä sosiaalialan laitoksessa. Naisesimies oli ostanut uudet ruokailutilan huonekalut. Hän toi kuitit kirjanpitoon, mutta tavarat vei tyttären kotiin ja sieltä vanhat tuotiin laitokselle. Kaikesta ostamisesta sain kuitit, mutta aina jatkui varastaminen. Valitettuani asiasta useita kertoja sain lopputilin ja haukut päälle. Kiitin kädestä pitäen arvonrouvaa potkuista. 

Oikeasti olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus hänestä. En vain jaksanut alkaa prosessia.

Alapeukku siitä, että hyväksyit varastamisen.

Vierailija
1462/1476 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erässä firmassa tehtaan johtaja tosissaan ehdottaa viikonloppu ylityöt tehtäväksi 1:1. Järkevät kieltäytyvät mutta toisten nilkkaan kusijoita on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tes:iin tuli uusi ehto että kesäloman alle ei saa jäädä kuukauden viikonloppuvapaa. Oli siis yksi ainut viikonloppu kuussa vapaata normaaliaikana. Pomot pakotti meidät työntekijät luopumaan tuosta saadusta etuudesta. Kukaan ei uskaltanut potkujen pelossa kieltäytyä.

Tämähän on aivan älytöntä! Ja törkeää. Mikä

ala kyseessä?

Vierailija
1464/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan ruokakaupassa töissä ja kaupan kassakaapin rahavaroissa oli jatkuvasti jotain hämminkiä. Rahaa puuttui ihan kohtalaisia summia, mutta siihen ei kukaan puuttunut. Asia vain kuitattiin jotenkin virheellisenä. Kaupan vastaava henkilö ehdotti, että kerättäisiin työntekijöiden keskuudessa kolehti, jolla puutos olisi kuitattu. Jännä, mutta ei suostuttu Olin niin nuori, että en osannut asiaa ihmetellä silloin enempää, mutta veikkaan jonkun juuri esimiestasolla vetäneen massia omiin  taskuihinsa.

Vierailija
1465/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo sanoi että jos joku on sairas, pitää itse etsiä sijainen. Onneksi uskalsimme vastustaa.

Vierailija
1466/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku pomo pyysi, että leikkaisin pitkät hiukseni. Ei vaikuta työhön mitenkään.

Vierailija
1467/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri irtisanoutunut, ja olimme yhdessä sopineet 2kk:n irtisanomisajasta, jotta ehdin perehdyttää seuraajani (työsopimuksen mukaan olisi ollut vain 2 viikkoa). Viikon päästä tästä jouduin onnettomuuteen, minkä seurauksena leikkaus ja vähintään 6 viikon sairasloma. Pomo ehdotti, että voisiko työsuhteeni päättyä nyt sitten samantien, kun en kuitenkaan voi sairaslomalta ketään perehdyttää.

Vierailija
1468/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli menossa naimisiin ja ehdotti että vähennetään kuluihin 1/2 kk palkka kaikilta, oli aivan tosissaan.

Vierailija
1469/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ehdotettu työskentelyä sairauslomalla.

Painostamalla painostettu tekemään töitä sairauslomalla, kun sijaista ei ole. Influenssassa kovassa kuumeessakin. 

Vierailija
1470/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hlvetinmoinen kiire, josta tyyppii huutaa suoraa huutoa. Sanoo, etten saa asioita aikaan tarpeeksi nopeasti. Kertoi että epäilee etten tee mitään töissä. Sitten kun meidän piti lähettää yhdessä lyhyt sähköposti, jonka olin valmiiksi ajan säästämiseksi kirjoittanut niin sitä muokattiin pilkkujen osalta noin puoli tuntia (katsoin kelloa) kun hänen mielestään siitä piti tulla täydellinen. 

Vierailija
1471/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko naurettavin mutta röyhkein kyllä. Yritti kieltää kahdenkeskiset kahvituokiot työntekijöiden välillä. Vähemmän yllättäen tämä kirjallinen ohje hävisi alle viikossa siitä kun se julkaistiin :D

Terveisiä terveydenhuollossa.

Vierailija
1472/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis nuori nainen ja pomo ehdotti, että tulisin töihin ilman pikkareita ja minihameessa. Yllätyin, mutta aloin sitten ajatella. Mitä mieltä olette, olisiko etenemismahdollisuuksia, jopa parempaa palkkaa palveluksia vastaan. Ehkä kokeilen ...

Vierailija
1473/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis nuori nainen ja pomo ehdotti, että tulisin töihin ilman pikkareita ja minihameessa. Yllätyin, mutta aloin sitten ajatella. Mitä mieltä olette, olisiko etenemismahdollisuuksia, jopa parempaa palkkaa palveluksia vastaan. Ehkä kokeilen ...

Kehno provo. Oikeastihan tuo olisi heittämällä seksuaalista häirintää jonka voi pistää liiton kautta eteenpäin jos on mustaa valkoisella. Jos on isompi lafka niin työsuojelu.

Vierailija
1474/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa suorastaan tylsältä nykypäivän na-zi meininkiin verrattuna mutta olin nuorena autokoulussa opettajana, siellä ajotunti kestää 50min jonka jälkeen on varattu 10min kirjallisiin merkintöihin ja seuraavan oppilaan vaihtoon. 

Ihmettelin tilinauhaani kun  palkka näytti pieneltä. Kävi ilmi että tuntipalkaksi oli laitettu 5/6 TES:n tuntipalkasta. Syynä se kun ei se ajotunti kestä tuntia, kuin sen 50min.

Isännän läski eukko oli luonnollisesti "palkanlaskijana". Kirjaimellisesti.

Häippäsin aika nopeasti.

Vierailija
1475/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.
Uran alussa sain valmistuessa palkankorotuksen kesällä. En viitsinyt muutamaa kertynyttä lomapäivää pitää lomana vaan otin sen rahana koska sille oli opintotuella elämisen jälkeen tarvetta. Pomo ilmoitti sit että nämä lomapäivät maksetaan sitten vanhan palkan mukaan koska ovat kertyneet silloin. Enpä uskaltanut asiaa yhtään kyseenalaistaa mutta eihän tuo oikein mennyt.

2.
Työnantaja allekirjoitti työntekijöillä työsopimukseen lisälausekkeen jolla irtisanomisaika työntekijän puolelta oli aina 2kk ja työnantajalta max 4kk. Lisäksi kaikkien työntekijöiden keksintöjen (työajalla tai vapaa-ajalla) immateriaalioikeudet kuuluivat työnantajalle. Allekirjoituksia kerättiin vain ohi mennen "normaalina työsopimusten yhtenäistämisenä" ja jos et allekirjoittanut sain hankalan leiman. Nopeasti tuli ilmi ette ollut onneksi lainvoimainen tämä paperi.

3.

En saanut olla toimistolla tietyn asiakkaan käydessä siellä. Ei mitään selitystä miksi juuri minun piti poistua paikalta, koskaan en ollut tavannut asiakasta eikä ollut ystävien/perheen/suvun kauttakaan mitään kontaktia kyseiseen asiakkaaseen ja olin ihan normi perus edustava työntekijä. Oli vain pomon halu pompottaa ja mitätöidä. Tuli sitten lähdettyä kävelylle tai lounaalle aina kun kyseinen asiakas oli tulossa paikalle toimistolle kun muu tiimi jäi paikalle työkoneiden ääreen.

Vierailija
1476/1476 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa pomo olisi kysynyt minulta, miksei mieheni voi olla lasta vahtimassa kotona kun lapsi on kipeä. Ehti kuulemma lähettää viestin, mutta kollegani sai kuulla viestin lähettämisestä ja sanoi tiukkaan sävyyn pomolle että poistaa kyseiseen viestin whatsappista (pomo halusi käyttää työpaikan sisäiseen viestintään whatsappia).  En siis ehtinyt nähdä viestin sisältöä, mutta tältä kollegalta kuulin. Se pomo oli lapsellinen idi*otti kontrollifriikki, mutta ei yhtä paha luonteeltaan kuin sitä edeltävässä työpaikassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi