Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1381/1462 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa oli jatkuvasti ilmastointi rikki ja toimistotiloissa oli pahimmillaan kesällä 30 lämmitä. Pyydettiin työnantajalta kylmiä virvokkeita käyttöön, jotta niissä tiloissa voi oleskella, niin evastaus oli että työntekijät voivat ostaa kimpassa vichykorin.

Vierailija
1382/1462 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, että miksi ihmiset ovat mielummin työttöminä kuin tekisivät töitä? Ihmettelen noita 10-20 alapeukuttajia. Ovatko he sitä mieltä että johtajat/pomot voivat tehdä mitä huvittaa, vai ovatko ne alapeukuttajat niitä johtajia/pomoja jotka tekevät mitä huvittaa? Mutta, kiitos näistä viesteistä, sillä se vahvistaa minun masennustani ja vahvistaa sitä, että aion t***aa itseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1462 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopuksi olisi pitänyt tulla järjestelemään työpaikan arkistot ja varastot talkoilla. Kuulemma talkoiden jälkeen tuönantaja olisi tarjonnut ruokaa ja juomaa. Juu en mennyt :D

Vierailija
1384/1462 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, että miksi ihmiset ovat mielummin työttöminä kuin tekisivät töitä? Ihmettelen noita 10-20 alapeukuttajia. Ovatko he sitä mieltä että johtajat/pomot voivat tehdä mitä huvittaa, vai ovatko ne alapeukuttajat niitä johtajia/pomoja jotka tekevät mitä huvittaa? Mutta, kiitos näistä viesteistä, sillä se vahvistaa minun masennustani ja vahvistaa sitä, että aion t***aa itseni.

Diktaattorimaiset työnantajat ovatkin suurin syy siihen miksi jättäydyin vuosia sitten pois työelämästä. Rahaa on selvästi vähemmän käytettävissä kuin työssä ollessa, mutta eipähän tarvitse joka aamu miettiä mitä paskaa se mulkku pomo tänään taas keksii.

Vierailija
1385/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut tamperelaisessa firmassa työharjoittelussa koko kevään, ja valmistuin, sain vain kesätyön heiltä. Tunsin talon, työtehtävät vahvistuivat hiljolleen. Oli raskas viimeinen kevät koulussa. Ilmoitin että pidän viikon omaa lomaa, ettei pää leviä. Sain. Työvuorolistassa kuitenkin kesäläisten perehdytys. Tiistaina.

Istuin siellä tatti otsassa, mitään uutta ei tullut ja käytännöt samat.

No, sain sentään palkan.

Vierailija
1386/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydettiin vakoilemaan taukotuvan juttuja, ja sitten narauttamaan ne, jotka puhuvat pahaa työnantajasta. lupauduin heti, kun maksaa 10 000e/kk. ei maksanut. tietysti kerroin tauolla minkälainen pomo on kyseessä, ja kas kummaa, muutamalla työläisellä meni naamat punaisiksi. olivat siis pomon kätyreitä. oli lyhytkestoinen työpaikka minulle. 

Vierailija
1387/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten nuorena tyttönä 90-luvun lopussa Helsingissä suostuin siihen kun työnantaja kertoi haastattelussa, että heillä ei tehdä kirjallisia työsopimuksia. Tuntipalkka sovittiin siinä suullisesti, mutta mihinkään ei kirjattu. Arvatkaa tuliko oikea tuntimäärä tilille palkkapäivänä? Lopetin ensimmäisen kuukauden jälkeen. Osa palkasta jäi saamatta.

Kunpa olisin silloin tajunnut, että tuollaiseen ei tarvitse suostua.

Vierailija
1388/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen vuotta sitten mieheni sai töitä toiselta paikkakunnalta ja hetken harkinnan jälkeen päätimme muuttaa ja minä hain samalta paikkakunnalta kiinnostavan oloista työtä. En siis tiennyt työpaikkaa entuudestaan, kun aiempaan kotipaikkaan oli matkaa.

Haastattelussa kaikki vaikutti hyvältä, isompi pomo haastatteli ja minut valittiin pestiin. Sovittiin, että joustan palkkatoiveesta ekan vuoden, mutta saan jo ekana kesänä täyden kesäloman.

Kun aloitin työt, tutustuin vasta esihenkilöön ja tiimiin. Tuli oudot vibat. Kesän lähestyessä sitten kävi ilmi, että tiimi oli vuosien ajan pitänyt kesälomat aina samoina aikoina ja minun olisi pitänyt olla yksin töissä koko kesä-heinäkuu. Kesäloman olisin voinut pitää koulujen alettua... Ja tämä sama kuvio olisi ollut ohjelmassa joka vuosi, loma-ajat oli muka kiveen hakattu! Irtisanouduin koeajalla.

Vierailija
1389/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin työhaastattelussa palkka ja olin tosi iloinen kun sain sen mitä pyysin.

Lähettivät työsopimuksen allekirjoitettavaksi, mutta siinä oli palkan kohdalla sovittua pienempi summa.

Soitin heille, että tässä on joku virhe. Tuleva pomo sanoi, että teknisistä syistä täytyy sopimuksessa olla tämä pienempi summa, mutta oikeasti saisin palkkaa sen mitä sovittiin.

En oikein ymmärtänyt miten se olisi mahdollista, joten allekirjoittamatta jäi enkä mennyt heille töihin.

Että tarkkana sopimusten kanssa!

Vierailija
1390/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyössä työnantaja halusi pitää kaikki kehityskeskustelut ehdottomasti livenä, riippumatta siitä missä työntekijä asuu. Jotkut joutuivat tulemaan tunnin kestävään keskusteluun Helsinkiin Rovaniemeltä asti. Sillä perusteella että nähdään edes joskus kasvokkain. 

Työnantaja ei korvannut matkasta aiheutuvia kuluja. Siinäpä sitten pari työntekijää tuli 12 h matkan yhden tunnin keskustelua varten. Junamatkat, hotelli ja muu. Hintaa tuli varmasti paljon, ja näki kyllä että niitä tyyppejä harmitti. Mutta kun pomo käski. 

Jos työsopimuksessa on sovittu, että työn tekemiselle on tietty paikka, on ihan kohtuullista vaatia käymään toisinaan työpaikalla.

Meidänkin työpaikalla on ihmisiä, jotka ovat pandemian aikana muuttaneet kauemmas työpaikalta ja narisevat, kun joutuvat 1-2 kertaa viikossa tulemaan paikalle. Haloo, työn tekemiseen vaaditaan paljon muutakin kuin tietokoneen näpyttelyä etänä.

Vierailija
1391/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pienessä firmassa, jossa oli vain muutama työntekijä ja kolme omaan napaansa tuijottavaa partneria, jotka kohtelivat minua kuin paskaa.

Partneri A päätti klo 16, että hän haluaa minun tekevän illalla kiireisen homman. Olin vuoroviikkoäiti, ja lapsella ei ketään muuta hakemassa päiväkodista. Tiesin, että yötä vasten asiakas ei työtä tarvitse, joten kysyin, voinko hoitaa työn heti klo 7.30 aamulla. En kuulemma, koska partneri halusi työn katsoa heti illalla. Jouduin järjestämään maksullisen lapsenvahdin, jotta sain työn illalla tehtyä. Lopelta partneri ehti katsoa työn läpi vasta seuraavalla viikolla. Aamu olisi todella riittänyt. Tällaisia esimerkkejä oli runsaasti.

Törkeintä oli kuitenkin, kun äitini sairastui äkillisesti syöpään. Toivoa ei ollut ja hänet lähetettiin saattohoitoon. Lääkäri arvioi, että elinaikaa on päivistä muutamaan viikkoon. Luonnollisesti minulle tuli kiire äidin luo. Lääkäriltä sain akuutista stressireaktiosta muutaman päivän saikun. Silti kaikki kolme partneria soittelivat ja kysyivät ei-kiireellisissä asioissa neuvoa. Olin hoitanut työt niin, että olisin voinut olla kolme päivää sairaslomalla ja äitini luona. Lopulta palasin painostettuna töihin. Hoidin työpäivät kunnialla, mutta sekään ei riitänyt. Ei-kiireellisissä asioissa soiteltiin myös iltaisin, tyyliin kesken keskustelua lääkärin kanssa. Kertaakaan kukaan ei sanonut otan osaa tai kysynyt voivatko olla tukena. Kun äiti eli päivien sijasta peräti 3 viikkoa, alettiin kysellä, että tiedänkö kuinka kauan vielä kestää. Sinä päivänä, jolloin äiti lopulta kuoli, partnerit soittivat ja kysyivät, että voinko hoitaa erään heidän kiireisen työasiansa työajan jälkeen. Kun Pirkko on lähdössä mökille ja Liisalla on illalla bileet. Ajattelivat kai, että hyvin voin päivystää kun kerran vain istun jo tajuttoman äidin sängyn vierellä odottamassa hänen viimeistä hengenvetoaan.

Kuuliaisesti olin töissä firmassa vielä yli vuoden, koska kahden lapsen äitinä ei ollut varaa lähteä tyhjän päälle. Mutta kun kilpailevasta firmasta tarjottiin töitä ei tarvinnut pahemmin lojaliteettikysymyksiä pohtia.

Tässä ketjussa on monia kamalia esimerkkejä, mutta tämä kyllä kipuaa palkintosijoille, aivan kuvottavia ihmishirviöitä nämä työnantajat. Olen pahoillani, että jouduit olemaan siellä vielä vuoden. Onneksi olet muualla.

Vierailija
1392/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopuksi olisi pitänyt tulla järjestelemään työpaikan arkistot ja varastot talkoilla. Kuulemma talkoiden jälkeen tuönantaja olisi tarjonnut ruokaa ja juomaa. Juu en mennyt :D

Oliko talkoovakuutus kunnossa. Lasketaanko talkoosta palkaa? Osallistu ja verottajalle ilmo vaan.

Vierailija
1393/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovittiin työhaastattelussa palkka ja olin tosi iloinen kun sain sen mitä pyysin.

Lähettivät työsopimuksen allekirjoitettavaksi, mutta siinä oli palkan kohdalla sovittua pienempi summa.

Soitin heille, että tässä on joku virhe. Tuleva pomo sanoi, että teknisistä syistä täytyy sopimuksessa olla tämä pienempi summa, mutta oikeasti saisin palkkaa sen mitä sovittiin.

En oikein ymmärtänyt miten se olisi mahdollista, joten allekirjoittamatta jäi enkä mennyt heille töihin.

Olisiko osa palkasta tullut sopimuksen päälle tehtäväkohtaisena lisänä? Minulla on näin, enkä valita.

Vierailija
1394/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työharjoittelussa firman taloushallinnossa. Työnantaja ehdotti, että lähtisin yksille messuille tuuraamaan sairaustapausta. Olisin saanut keikasta päivärahat ja satkun lahjakortin. Messuilla olisi pitänyt pukeutua valtavaan kermakakkumekkoon ja korkokenkiin. Ei todellakaan käy! En ole käyttänyt hametta ala-asteen jälkeen! Vihaan myös esilläolo. Olen taloushallinnossa juuri siksi, kun siellä voi pukeutua rennosti, eikä tarvitse olla esillä!

Tämä ei ole naurettavaa eikä törkeää millään tavalla. Sinulta kysyttiin kiinnostusta erilaiseen työtehtävään ja kieltäydyit, mutta joku toinen olisi saattanut innostua tuosta.

Vierailija
1395/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pitäisi olla whatsappin kautta koko ajan tavoitettavissa ja myöhään illalla tuli viestiä, että "saisitkin tulla" huomenna aamuvuoroon tai vapaapäivän aamuna, että "voisitko kuitenkin tulla tänään töihin ja pitää vapaan joskus toiste", lomilla ei olisi saanut poistua kaupungista siltä varalta, että olisikin hälytetty töihin. Paheksuttiin, jos joku ei lukenut whatsappia vapaa-ajalla.

Meillä sama 24/7 päivystys ilman korvausta koneen ja puhelimen edessä ilman muuta elämää. Lisäksi olisi pitänyt vapaa-ajallaan markkinoida ja brändätä itseään ja yritystä somessa 6 eri kanavassa, ja lähetellä myyntitarjouksia ilmaiseksi potentiaalisille asiakkaille. Jokaisesta myyntiin johtaneesta kontaktista sai 10 euron korvauksen. En ole myyjä, teen ihan toisenlaisia töitä.

Vierailija
1396/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen pomot runnoivat läpi:

Tuotantopalkkiosta 33% pois yhdestä sairaspäivästä, 66% pois kahdesta ja 100% kolmesta.

Eli nuhakuume tulisi maksamaan aina sellaiset 400 euroa työntekijälle menetettyinä tuloina. Tämä siis oli työnantajan mielestä kannustin tehdä töitä (eli tulla töihin sairaana).

Tunnolliselle ja ahkeralle työntekijälle tämä näyttäytyi niin, että jos olit täysin saamaton lusmu joka tuli joka päivä töihin tekemään ei mitään, ansaitsi sen 400 Euron palkkionsa, mutta neljä kertaa enemmän tekevä ahkera ja tunnollinen ei ansaitse palkkiota, koska oli kolme päivää oksennustaudissa. Sillä ei toki ole mitään merkitystä, että teki moninkertaisen työmäärän/tuloksen siitä huolimatta verrattuna lusmuun.

Motivoivaa! Puhumattakaan siitä millaiset tappiot firmalle koituisi siitä, että tullaan sitten siinä oksennustaudissa sairastuttamaan koko työpaikka.

Vierailija
1397/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko osa palkasta tullut sopimuksen päälle tehtäväkohtaisena lisänä? Minulla on näin, enkä valita.

Jaa että ois pitänyt sitten sitoutua pidemmäksi aikaa tuollaisen olettamuksen varaan? Ei sinullakaan järki päätä pakota..

Vierailija
1398/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen hoiva-alan yritys polkee hoitajien oikeuksia. Teesiä ei ole aiheellista noudattaa ylityöt maksetaan lisätyönä. Vuorotyölisiä ei makseta sovitusti. Aina tuntuu syy olevan muissa kuin pomoissa

Vierailija
1399/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen hoiva-alan yritys polkee hoitajien oikeuksia. Teesiä ei ole aiheellista noudattaa ylityöt maksetaan lisätyönä. Vuorotyölisiä ei makseta sovitusti. Aina tuntuu syy olevan muissa kuin pomoissa

TES

Vierailija
1400/1462 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen pomot runnoivat läpi:

Tuotantopalkkiosta 33% pois yhdestä sairaspäivästä, 66% pois kahdesta ja 100% kolmesta.

Eli nuhakuume tulisi maksamaan aina sellaiset 400 euroa työntekijälle menetettyinä tuloina. Tämä siis oli työnantajan mielestä kannustin tehdä töitä (eli tulla töihin sairaana).

Tunnolliselle ja ahkeralle työntekijälle tämä näyttäytyi niin, että jos olit täysin saamaton lusmu joka tuli joka päivä töihin tekemään ei mitään, ansaitsi sen 400 Euron palkkionsa, mutta neljä kertaa enemmän tekevä ahkera ja tunnollinen ei ansaitse palkkiota, koska oli kolme päivää oksennustaudissa. Sillä ei toki ole mitään merkitystä, että teki moninkertaisen työmäärän/tuloksen siitä huolimatta verrattuna lusmuun.

Motivoivaa! Puhumattakaan siitä millaiset tappiot firmalle koituisi siitä, että tullaan sitten siinä oksennustaudissa sairastuttamaan koko työpaikka.

Upm?