Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1281/1462 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita ehdotuksia vuosien mittaan tullut. 90-luvun puolivälissä sain puutarhalta töitä koko kesäksi. Olin silloin opiskelija. Ensinnäkin minun piti mennä perehtymään kokonaiseksi päiväksi ilman palkkaa ennen työn alkua toukokuussa. Toiseksi palkasta otettiin joka päivältä pois ruokaraha. Siinä työsopimuksessa luki erityisehtona tyyliin: ruokaraha 8,30 markkaa per päivä. Minä luulin, että se maksetaan, mutta se vähennettiinkin. Mitä sillä rahalla sitten sai, niin kahvia tai teetä ja yrittäjän vaimon tekemiä voileipiä tauolla. Ryöstöhintahan se oli. Kyllä tuli tauolle hintaa, kun 23-24 työntekijää kukin maksoivat 8,30 mk.

Ruokarahassa ei ole kysymys yrittäjän ahneudesta vaan siitä että jos työnantaja ei peri työntekijältä maksua tarjoamastaan ruuasta tälle syntyy verotettavaa niinsanottua ateriaetua. Tuo alle puoltatoista euroa vastaava summa on mielestäni erittäin kohtuullinen, jos sillä saa ihan kunnolliset taukoeväät.

Niin jos tänä päivänä olisi 1,50 euroa. Hinnat on ihan todella erilaiset. 90-luvulla 8,30 markkaa oli iso summa. Olisiko ollut lähemmäs tunnin palkan verran matalapalkka-aloilla. Minä sain kotihoidon kesätyöntekijänä 9 markan tuntipalkkaa, vuosi oli 1994 tai 1995.

Vierailija
1282/1462 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lomallani pitäisin työpuhelinta mukana, jotta voivat soitella ja kysellä työhön liittyviä asioita.

Minulla ei ole päivystysvelvollisuutta, en ole hyväpalkkainen tai johtotehtävissä ja silti kuvitteli minun suostuvan (ilman korvausta).

En olisi suostunut korvauksen kerakaan, koska tunnen työni ja jätän loman aikaan siihen tilaan, että loman yli selvitään. Ilman kännykkänapanuoraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1462 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostamaan itse omat kynät, paperit ym. työvälineet. Pöllin sitten oppilaiden materiaalivarastosta tarvitsemani.

T. Opettaja

joo-o, jos jokainen ostaa itse niin mitään "oppilaiden varastoa" ei ole, johan tuo on pöljemmällekin selvää

Ostaako hoitaja itse laastarit, siivooja mopit, rakentaja naulat?

Ei meilläkään ammatillisessa oppilaitoksessa ole opettajien työvälineitä. Tietokone saadaan, kännykkä ja tällaiset. Luokissa on taulutusseja muttei esim. paperia. Ei ole opettajien kyniä tai vihkoja, opiskelijoille niitä on rajallinen määrä. Jos otan esim. 20 opiskelijalle vihkon, merkitsen ne opiskelutarvikevarastoon, enkä voi siis ottaa 21 kpl, jos ryhmässä on 20 opiskelijaa. Meillä ei myöskään ole opettajien taukotilassa yleisiä kahvimukeja. Jokainen tuo kotoa oman mukinsa. Minä perin eläkkeelle jääneen opettajan kukkamukin. Uhallani en vie mitään arvokasta mukia sinne kaappiin. Periaatteessa se on arvostuksen osoitus, jos on ruokailuvälineet taukotilassa työnantajan ostamaan.

Meillä peruskoulussa on vierailijoiden varalta valkoisia peruskuppeja, mutta kun niihin menee kahvia vain desin verran, on selvää, että jokaisella on kaapissa oma kunnollisen kokoinen muki.

Olen kuullut huhuja, että joissakin työpaikoissa työnantaja maksaa sumpit. Sitä(kin) odotellessa... mutta onhan meillä sentään ne pitkät lomat.

Vierailija
1284/1462 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostamaan itse omat kynät, paperit ym. työvälineet. Pöllin sitten oppilaiden materiaalivarastosta tarvitsemani.

T. Opettaja

joo-o, jos jokainen ostaa itse niin mitään "oppilaiden varastoa" ei ole, johan tuo on pöljemmällekin selvää

Ei meilläkään ammatillisessa oppilaitoksessa ole opettajien työvälineitä. Tietokone saadaan, kännykkä ja tällaiset. Luokissa on taulutusseja muttei esim. paperia. Ei ole opettajien kyniä tai vihkoja, opiskelijoille niitä on rajallinen määrä. Jos otan esim. 20 opiskelijalle vihkon, merkitsen ne opiskelutarvikevarastoon, enkä voi siis ottaa 21 kpl, jos ryhmässä on 20 opiskelijaa. Meillä ei myöskään ole opettajien taukotilassa yleisiä kahvimukeja. Jokainen tuo kotoa oman mukinsa. Minä perin eläkkeelle jääneen opettajan kukkamukin. Uhallani en vie mitään arvokasta mukia sinne kaappiin. Periaatteessa se on arvostuksen osoitus, jos on ruokailuvälineet taukotilassa työnantajan ostamaan.

Meillä peruskoulussa on vierailijoiden varalta valkoisia peruskuppeja, mutta kun niihin menee kahvia vain desin verran, on selvää, että jokaisella on kaapissa oma kunnollisen kokoinen muki.

Olen kuullut huhuja, että joissakin työpaikoissa työnantaja maksaa sumpit. Sitä(kin) odotellessa... mutta onhan meillä sentään ne pitkät lomat.

Ammatillisen opettajan opetuksesta vapaa jakso on 6 viikkoa. Ei se poikkea monesta valtion virastosta.

Vierailija
1285/1462 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Opettaja

Useimmiten ammatillisissa oppilaitoksissa on jonkinsortin kahvila, josta oppilaat ostavat taukokahvinsa. Eivätköhän ne opettajillekin möisi ( ja taitavat itseasiassa useimmissa kouluissa myydäkin).

Vierailija
1286/1462 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin töissä siivousfirmassa, kesällä kokoaikaisesti ja lukuvuoden aikana osa-aikaisesti. Tykkäsin työstäni ja pääosin kaikki menikin hyvin. Kesällä kuuluin ns. keikkatiimiin: teimme yksittäisiä keikkoja ja sijaistimme kesälomalaisia.

Minulle sattui sitten yhdeksi kuukaudeksi erään lähiön kerrostalosiivoukset. Taloja oli niin paljon, että normaalisti yksi siivooja teki niitä kokoaikaisesti. Minulla oli tämän lisäksi vielä vähän lisäkeikkoja silloin tällöin, kosua halusin tienata. Vakisiivooja siivosi siis näiden talojen raput ja saunat, ja jos tuli jotain ylimääräistä sotkua, niin hän teki nekin, koska ne mahtuivat työaikaansa. Minä puolestaan olin tuntityöntekijä.

Yhtenä päivänä pomo sitten soitti ja antoi ohjeeksi mennä siivoamaan oksennusta yhdestä näistä taloista. Kysyin, miten merkkaan tämän tuntikirjanpitoon. Pomo oli sitä mieltä, että valitettavasti tästä ei voida minulle maksaa tästä lisäkeikasta palkkaa, koska vakisiivoojalla nämä kuuluvat työaikaan ja kokonaispalkkaan.

Vierailija
1287/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo pyysi tulemaan töihin lomaviikon lauantaina. Kerroin olevani vielä lauantaiaamuna Kreikassa, joten ei onnistu.

Kommentti oli :"kiva, kiva, hyvä kun sä tuut".

En muuten mennyt töihin kuin vasta maanantaina.

Nää itsekeskeiset, kenestäkään piittaamattomat pomot ovat kyllä hienoja. Itsellä oli hommat firman sisällä vaihtumassa ja esimies kysyi "täs olisi nämä kolme tehtävää x, y ja z. Mikä näistä kiinnostaisi sua?"

Vastasin että toi x homma on kiinnostava.

Esimies: "oikein hyvä, me ajateltiin että voisit ottaa tuo z-tehtävän".

Olin ihan wtf, miksi edes esittää jotain vaihtoehtoja jos kuvio oli jo päätetty. Joko ei kuunneltu ollenkaan tai haluttiin antaa valheellinen kuva vaihtoehdoista.

Vierailija
1288/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosihteeri soitti minulle vapaapäiväni aamuna, että tuletko töihin tekemään yhden vuoron, kun tuon vuoron työntekijä ei ollut hänen mielestään tarpeeksi hyvä. No miksi sitten palkkasitte hänet? Tuo työtehtävä ei ollut edes mun alaani.

Toisella kerralla samassa tympeässä paikassa mut patisteltiin jäämään illaksi asiakaspalvelutehtäviin, ettei varsinaisille asiakaspalvelijoille tarvitsisi maksaa illaksi jäämisestä. Ei edelleenkään mun alaani tai työtehtäviin kuuluvaa. Olin tuolloin vielä niin itsetunnoton tossu, että suostuin, pätkätöissä kun olin ja toivoin uutta pätkää. Myöhemmin sainkin toimistosihteeriltä haukut, kun kassa oli sekaisin (en osannut töitä), muttei se estänyt vonkumasta mua uudestaan päivän jälkeen illaksi asiakaspalveluun ilmaishommiin. En suostunut enää, enkä sen jälkeen saanut uutta työpätkää tuossa paikassa, koska olen "huono tiimityöntekijä" ja "yhteistyöhaluton". Tämän jälkeen olen vältellyt kuntien ja kaupunkien työpaikkoja.

Vierailija
1289/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tekisin töitä. On mennyt jo villiksi. Kyllä kapitalismiin kuuluu elää toisten rahoilla niinkuin kunnon omistaja konsanaan.

Vierailija
1290/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahimmasta päästä, mutta omalla tavallaan surrealistinen: 

Elettiin koronatalvea -22. Olin juuri aloittanut työt uudessa firmassa ja käytössä oli sisällöntuotantoa varten iso pino  erilaisia järjestelmiä ja alustoja. Yhdellä kannettavan näytöllä piti olla aikamoinen fakiiri, että jotakin sai aikaan. No, kysyin, että olisiko mitään, jos kävisin Verkkokaupasta ostamassa edullisen lisänäytön, jonka firma sitten komppaisi ja saisi omakseen. 

Ei käy, oli vastaus. Jos kokee tarvitsevansa kahta näyttöä, voi tulla konttorille tekemään töitä, tai ostaa omaan piikkiinsä tarvittavat välineet.

Se vaan, että päällä oli lähityökielto, koska puolet firman ihmisistä oli joko norossa, koronassa tai influenssassa. 

En ostanut lisänäyttöä. BYOD-kulttuuri on vihkosta. 

Ei mikään naurettava pyyntö vaan normaali käytäntö mielestäni isommissa puljuissa, jossa suurin osa etäilee.

En kuullut yhdestäkään puljusta jossa joutuisi itse hankkimaan työvälineet. Tämä siis rahoitusalalla. 

Työkone, laukku, ehkä kuulokkeet yleensä saa, mutta harvemmassa paikassa oikeasti ostellaan lisänäyttöjä, työpöytää tai työtuolia ym kotiin. Kyllä nämä yleensä ostetaan itse ja laitetaan verovähennyksiin.

Meillä koronan aluksi roudattiin niitä sähköpöytiä ja lisänäyttöjä toimistolta ihmisten koteihin. Ihan firman puolesta. Toimistolle ostettiin nyt sitten keväällä uusia. Parempi se on, että ihmiset saa työnsä tehtyä kunnolla.

Tuo on harvinaista. Yleensä kalusteet on käytettävissä vain työnantajan tiloissa.

Meillä kyllä saa viedä näytöt ja tuolit yms. kotiin mutta eipä niitä edestakaisin jaksa raahata, niin ostin kotiin omalla rahalla näytön, jota käytän myös oman läppärin kanssa, kun se ei kerran tietoturvaa pomon mielestä vaarantanut.

Vierailija
1291/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläkaupan kauppias pyysi , että pitäisin ruokatunnin ennen töihin tuloa ettei tarvitsisi taukoja

Vierailija
1292/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittiin juomavesiautomaatti helteellä asiakaspalveluun. Piti laskea sijoitetun pääoman tuotto. Ei saatu.

Vierailija
1293/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa töihin, työnantaja olisi kustantanut maskin tai sitten palkatta kotiin jääminen. Hain saikkua onneksi vaikkakin lievillä oireilla.

Vierailija
1294/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotti että luen lääketenttiin (useat vaativat osiot, työaikaa saisi käyttää muutaman tunnin oikeasti) kotona ja käyn tekemässä tentin ennen töihin tuloa.

Ehdotti, että kehitän työyhteisön tiettyjä asioita aiemman työn osaamisen pohjalta, mutta kertoi tämän vasta ilmoittaessaan koeaikapurun harkinnasta.

Antoi koeajalla potkut ilmeisesti väärinkäsitykset osasyynä, osin taustalla oli sairas työyhteisö, joka mustamaalasi ja syytti toisten ihmisten tekemättömistä töistä jne.

Ehdotti, että voin käyttää eri alan asiantuntijuuden osaamista (palkka kaksinkertainen, mutta ei tutkintoa eikä lainmukaisesti edellytystä suorittaa ko.työtehtäviä) ja kuulemisessa toi esille, että olen lukenut paljon mutta en ole käyttänyt sitä osaamista työssäni - tätä voi verrata esim. siihen, että jos hoitaja olisi harrasteena lukenut vuosia lääketiedettä, hältä vaadittaisiin käyttämään lääkärin osaamiseen liittyviä asioita hoitajan työssä.

Luuli, että irtisanomisaika on 1kk, mutta tiesin itse että on pidempi. Ehdotti, että tulen tuoksi ajaksi töihin, vaikka en kuulemma pärjää työssäni. Soitteli kotiin aamusta iltaan ja mm.pyysi pitämään lomapäivät pois irtisanomisaikan. Sanoin suoraan, että työilmapiiri on niin sairas että oma terveys menee edelle, enkä töihin enää sinne tule. Loma-asiaa en vaivautunut kommentoimaan, että miten lain mukaan menee, mutta en niitä myös pitänyt pois.

Koeaikapurku tuli todella kalliiksi tälle esimiehelle tai oikeammin yksikölle. Tämän myötä nostin ylemmäs esille muutamia epäkohtia, ja tiedän, että sama rumba jatkui heti seuraavan työntekijän kohdalla.

Kiitän luojaa jälkeenpäin, että muutama työkaveri savusti minut ulos ilkeyttään. Nykyään hyvässä työyhteisössä ja nautin nykyisestä työstä. Alalla josta sain fudut, on huutava työvoimapula, joka tuli pian fudujen jälkeen konkreettisesti näkymään. Välillä mietin, että mahtaako siellä kellään tympiä, kun hehän ne minunkin työtehtävät tekevät, omiensa päälle.

Vierailija
1295/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan elämääni ja ehkä masennun työni takia. Kesälomia saan pitää vaan viikon kerrallee ja neljää viikkoa en voi pitää... Sit mun harteille kasautuu hommaa tosi paljon kun muilla on rentoo. Mitä mun pitäis tehdä?

Vierailija
1296/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ilmoitti minut höpöhöpö-koulutukseen Kuopioon. Jotain työhyvinvoinnin alkeita blaa blaa. Kyllä siinä työhyvinvointi hyppäsi matalalle, kun kuulin, että minun pitää tehdä Etelä-Suomessa normaali työpäivä ja lähteä sen jälkeen ajelemaan kimppakyydeillä kohti Kuopiota keskellä työviikkoa. Tein 80 km koukkauksen autolla hakeakseni toiselta paikkakunnalta kollegan kyytiin. Oltiin Kuopiossa todella kämäisessä hotellissa vasta yömyöhällä.

Seuraavana päivänä koulutus klo 8-15 ja sen jälkeen köröttely kotiin ja seuraavana aamuna taas töihin.

Ilmoitin päällikölle, että ensi kerralla tuommoiset koulutukset järjestetään joko ennen viikonloppua tai sitten seuraava työpäivä annetaan vapaaksi, koska käytännössä olin kiinni työasioissa monta päivää putkeen ja todella väsynyt. Mitään ylimääräisiä matkustustunteja ei korvattu rahana eikä niitä luettu työaikaan. Työnantajalla oli sellainen sääntö, että koulutukset on vapaaehtoisia ja siksi ei makseta päivärahoja, koska työnantaja ei velvoita täydennyskoulutuksen. Mitähän se on jos ei velvoittamina, että ilmoitetaan yksipuolisesti koulutuksesta. Kilometrikorvaukset oman auton käytöstä onneksi sai.

Tästä tuli mieleen yksi todellakin entinen työpaikka, kylläkin kokonaan eri ala, mutta meillä oli aivan äärettömän typeriä listoja sitten että oli esim ilta-aamu-aamu-ilta-aamu. Todella kiva sulkea klo 22 työpaikan ovi ja mennä klo 06 sinne takaisin.

Ja paljon ykkösvapaita, mallia ilta-vapaa-aamu. Eipä paljoa naurattanut.

Yleensä näissä viihtyy sen kuukauden ja sitten se on heippodei. "Mikähän sille tuli"....

Vierailija
1297/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui edellisestä, että ilmoittaessaan koeaikapurun harkinnasta esimies lipsautti pahimman mustamaalaajan sanoneen aika roiseja väitteitä työkyvystäni, ja ehdotti, että voin soittaa tälle kotiin ja kysellä enemmän. Tämä työkaveri ei kuulemma ollut uskaltanut sanoa minulle suoraan. Jäi soittamatta, sen sijaan otin tämän esille sellaisella tavalla, että ylemmälle taholle ovat saaneet selitellä puheitaan.

Yksikössä tuo oli pahin mahdollinen tapa, koska vaadittiin, että työterveydessä ei saa kertoa yksikön työpaikkakiusaamisesta eikä esimiehen esimiehelle. Vein kaikki tietoon esimiehen esimiehelle ja vielä hänestäkin ylemmälle taholle.

Hullusta työyhteisöstä irtisanomisaikana jouduin olla sairauslomalla. Palkka juoksi, minä käänsin kylkeä, ja ainut lohtu paskafiiliksissä oli tuolloin, että mustamaalaajat tekivät minunkin työtehtävät kauheassa kiireessä.

Vierailija
1298/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu työyhteisö kirjoitti:

Ehdotti että luen lääketenttiin (useat vaativat osiot, työaikaa saisi käyttää muutaman tunnin oikeasti) kotona ja käyn tekemässä tentin ennen töihin tuloa.

Ehdotti, että kehitän työyhteisön tiettyjä asioita aiemman työn osaamisen pohjalta, mutta kertoi tämän vasta ilmoittaessaan koeaikapurun harkinnasta.

Antoi koeajalla potkut ilmeisesti väärinkäsitykset osasyynä, osin taustalla oli sairas työyhteisö, joka mustamaalasi ja syytti toisten ihmisten tekemättömistä töistä jne.

Ehdotti, että voin käyttää eri alan asiantuntijuuden osaamista (palkka kaksinkertainen, mutta ei tutkintoa eikä lainmukaisesti edellytystä suorittaa ko.työtehtäviä) ja kuulemisessa toi esille, että olen lukenut paljon mutta en ole käyttänyt sitä osaamista työssäni - tätä voi verrata esim. siihen, että jos hoitaja olisi harrasteena lukenut vuosia lääketiedettä, hältä vaadittaisiin käyttämään lääkärin osaamiseen liittyviä asioita hoitajan työssä.

Luuli, että irtisanomisaika on 1kk, mutta tiesin itse että on pidempi. Ehdotti, että tulen tuoksi ajaksi töihin, vaikka en kuulemma pärjää työssäni. Soitteli kotiin aamusta iltaan ja mm.pyysi pitämään lomapäivät pois irtisanomisaikan. Sanoin suoraan, että työilmapiiri on niin sairas että oma terveys menee edelle, enkä töihin enää sinne tule. Loma-asiaa en vaivautunut kommentoimaan, että miten lain mukaan menee, mutta en niitä myös pitänyt pois.

Koeaikapurku tuli todella kalliiksi tälle esimiehelle tai oikeammin yksikölle. Tämän myötä nostin ylemmäs esille muutamia epäkohtia, ja tiedän, että sama rumba jatkui heti seuraavan työntekijän kohdalla.

Kiitän luojaa jälkeenpäin, että muutama työkaveri savusti minut ulos ilkeyttään. Nykyään hyvässä työyhteisössä ja nautin nykyisestä työstä. Alalla josta sain fudut, on huutava työvoimapula, joka tuli pian fudujen jälkeen konkreettisesti näkymään. Välillä mietin, että mahtaako siellä kellään tympiä, kun hehän ne minunkin työtehtävät tekevät, omiensa päälle.

Kiinnostaisi tietää missä olit töissä, koska tämä voisi olla suoraan omasta kynästäni.

Vierailija
1299/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, potkuthan tästä tuli. Tai ei suoranaisesti, vaan yt-neuvotteluiden tuloksena "työtehtävälle ei ollut enää tarvetta". Jännä vaan, että palkkasivat samaan hommaan uuden tyypin muutaman kuukauden päästä.

Oli organisaatiomuutoksia ja uudet (huonot) tuulet puhalsi. Tuli uusi keskijohto, ja vaikka ei suoraan oma esimies ollutkaan (pomon pomo), niin kehtasi ehdottaa kaikennäköstä kakkaa. Piti alkaa tehdä enemmän hommia, jotka ei mulle kuulunut. Sanoin siitä, ettei kuulu mulle tai jos otan ne kontolleni, palkan on noustava. Ei tietenkään se käynyt, vaan olin epäkelpo työntekijä. Toinen asia oli varaston arvon pienentäminen. Oli minun syy, että juuri minun ammattialani varaosien osalta varaston arvo oli korkein ja siis liian suuri. Yritin kertoa herralle syitä siihen, että 1) minun ammattialani varaosat maksaa eniten ja 2) niitä on oltava, koska jos huonosti käy niin firma menettää miljoonia, kun ei ole varaosaa saatavilla (toimitusajat yli puoli vuotta). Kun en suostunut romuttamaan tavaraa 20 miljoonalla eurolla, olin vastarannan kiiski enkä ymmärtänyt sitä, että niitä varaosiahan saa koska vaan tilattua kun pyytää, ei niitä tarvitse varastossa makuuttaa.

Tämä oli siis ainakin kahden vuoden projekti. Koska koko ajan pistin näihin asioihin vastaan, sain tosiaan lähteä seuraavissa yt:issä. En olisi uskonut, että kyseinen ihmiselle otti nuo niin egon päälle, että oli pakko päästä eroon. No, nyt siellä on joku ruskeakieli taipumassa herrain toiveisiin.

Vierailija
1300/1462 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa tukkasi ja ota korvakorut pois, tämä it-alalla kauan sitten. Mentiin jenkkeihin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme