Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
1061/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomen Medialla on paikallislehti Venäjän rajan tuntumassa, ja siellä konttorilla ei voitu kustantaa työntekijöille sähköpöytiä koska oltiin kaikki säästölinjalla. Sähköpöytiä varten tarvittiin siis lääkärin lausunto, mutta ei sekään aina taannut tätä luksusta työntekijöille. Jonkun ajan kuluttua eräs neropatti keksi, että sahataan pöydänjaloista tarvittava määrä pois, niin pöytä laskeutuu töitä tekevän henkilön tasolle "kuin sähköpöytä", säästäen työnantajan kuluja. Työnantaja tykkäsi ajatuksesta ja niin tehtiin.

Vierailija
1062/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja pakottaa kotiin, vaikka on ihan pikkunuha ja täysin työkykyinen.

Meillä sama ja nyt on vielä joulukuu ja vuoden saikut pitämättä. Pitäisikö ottaa yhteyttä liittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ison amerikkalaisen yrityksen tytäryhtiössä töissä. Avokonttori ja hyytävän kylmää. No, ajattelin terveyttäni (jo liian monta vt-tulehdusta kokeneena) ja laitoin pitkikset. Siitäpä häly nousi. Naisten kuuluu käyttää hameita!

Kävin lekurissa ja sain kirjallisen ohjeen saada käyttää pitkiksiä.

Tästä nyt on aikaa todella kauan, mutta silti.

Vierailija
1064/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdotettiin 10 tonnia maksavaa koulutusta joka suoritettaisiin omatoimisena opiskeluna. 

Kuvittelin, totta kai, firman maksavan opinnot ja saavani käyttää ainakin jonkin verran työaikaa opiskeluun.

Hehehehe. Olin naivi. 

Kävikin ilmi, että saisin maksaa kaiken itse ja ottamaan vielä palkatonta/lomapäivän tenttipäivänä. 

Se koulutus loppui ennen kuin ehti edes alkamaan!

Vierailija
1065/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin masentunut ja pääsin kuntouttavaan työtoimintaan, siivoamaan erästä koulua. Viikko meni hyvin, sitten yhtenä aamuna minut vaan passitettiin keittiöön kun keittäjä oli sairastunut!  Ei koulutusta, ei hygieniapassia . Poltin käteni ja sain paniikkikohtauksen, rehtori tuli huutamaan minulle kun ruokailu oli mennyt v""ksi.  Lähdin enkä enää mennyt takaisin.

Vierailija
1066/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin masentunut ja pääsin kuntouttavaan työtoimintaan, siivoamaan erästä koulua. Viikko meni hyvin, sitten yhtenä aamuna minut vaan passitettiin keittiöön kun keittäjä oli sairastunut!  Ei koulutusta, ei hygieniapassia . Poltin käteni ja sain paniikkikohtauksen, rehtori tuli huutamaan minulle kun ruokailu oli mennyt v""ksi.  Lähdin enkä enää mennyt takaisin.

Yleensä rehtori ei sekaannu keittiön asioihin, ei ole keittiöväen esimies.

Vierailija
1067/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotti, että voisin joinain vapaapäivinä hoitaa heidän lapsia (nainen vanhoilla päivillään tekaissut muksut). Kun lopetin omasta halustani työt, sain kuulla kuinka olin niin "selvä valinta rekrytilanteessa, kun olin pukeutunut hameeseen" ;D Muilla oli kai housut.

Oli tällainen vuosien takainen oppisopimuspaikka ( iäkkäämmän pariskunnan liike ), mistä oli kuulemani mukaan jo useat ottaneet loparit.

Kangasliike? Olin töissä liikkeessä, jossa rekrytoinneissa oli etua hameesta. Sattumalla sellainen oli päälläni. Kuulin jälkikäteen "hamepakosta". Samaisessa paikassa testattiin työntekijää muun muassa heittämällä aamun kassasta liikkeen lattialle rahaa. Katsottiin, huomaako työntekijä, ja ennen kaikkea palauttaako kassaan rahat. Oli niin huvittavaa, että nauratti.

Vierailija
1068/1462 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa saman työnantajan palveluksessa meitä oli kaksi suomalaista. Asuimme työnantajan järjestämässä kimppakämpässä. Hän vaati, että emme puhuisi vapaa-ajalla suomea keskenämme. En ymmärrä mitä järkeä koko vaatimuksessa oli. Puhuimme keskenämme kämpillä kyllä suomea.

Vierailija
1069/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli mukana perustamassa yritystä, josta sitten omisti osan. Firman tj ehdotti miehelleni, että me tekisimme avioehdon sen takia.

Mikä tässä mielestäsi oli törkeää?

Jos miehellesi käy jotain, hänen osuutensa jää perillisille. Tämä on firman kannalta riski ja jokainen järkevä ihminen ymmärtää mahdolliset vaikutukset.

Avioehdon lisäksi kannattaa yrityksessä olla sellaiset vakuutukset, jotka korvaavat perillisille mahdollisen taloudellisen menetyksen.

Vierailija
1070/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme esimiehen ja kolmen kollegan kanssa palaveeraamassa hieman epävirallisemmassa ympäristössä tarkoituksena yhdistää siihen myös syöntiä ja rentoa yhdessäoloa.

Esimies oli ottanut oman leikki-ikäisen lapsensa mukaan.

Firmassa oli kuitenkin meneillään tärkeitä asioita ja muutoksia, joten niitäkin asioita piti rennosta oleilusta huolimatta käydä läpi.

Esimieheni sitten ehdotti että minä menisin lapsen kanssa leikkimään sillä aikaa kun hän käy asioita läpi muiden kanssa.

Ja minä menin. Ja ihmettelin epämukavaa oloani.

Nämä kolme kollegaani olivat kaikki miehiä.

Vierailija
1071/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ehdotti, että pitäisi töissä tehdä töitä. Aiemminkin yritetty, mutta ei kunnan hommissa töitä tarvitse tehdä vietetään vain aikaa tauosta toiseen ja tehdään se mitä huvittaa.

Vanha vitsi. Oikeassa maailmassa joka ikinen kunta on supistanut henkilöstömenot minimiin ja hallinnossa tehdään töitä saldotunnit paukkuen ja välillä omalla ajalla (koska ylityöt on kielletty ja kiltit naiset tekevät mitä käsketään, vaikka kiky vei lomarahatkin moneksi vuodeksi).

Vierailija
1072/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ehdotti, että pitäisi töissä tehdä töitä. Aiemminkin yritetty, mutta ei kunnan hommissa töitä tarvitse tehdä vietetään vain aikaa tauosta toiseen ja tehdään se mitä huvittaa.

Vanha vitsi. Oikeassa maailmassa joka ikinen kunta on supistanut henkilöstömenot minimiin ja hallinnossa tehdään töitä saldotunnit paukkuen ja välillä omalla ajalla (koska ylityöt on kielletty ja kiltit naiset tekevät mitä käsketään, vaikka kiky vei lomarahatkin moneksi vuodeksi).

Pitää paikkansa, minunkin miesystäväni on aina töissä iltaisinkin sekä viikonloppuisin + Teamsit tuohon päälle, eikä sitä näy. On kaupungin virkamies ja kovin työllistetty, lisäksi työnsä on todella salaista koska ei voi kertoa työtehtävistään. Arvelenkin että hän on FBIn leivissä kuitenkin. Kiisti tämän.

Vierailija
1073/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapassia. Ajatella, että tieto siitä että on saanut rokotteet muttei estä tartuttamasta.

Hienoa aamulla herätä nuhaisena, ei  pääse testiin, niin voi lähteä töihin pärskimään. Kaikkea sitä..

Vierailija
1074/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut koeajan lopussa tuotannollis-taloudellisista syistä (ei ollutkaan varaa maksaa sitä palkkaa joka oli sovittu). Luova ala.

Viimeisenä päivänä iltapäivällä, kun kaikki mahdolliset työt oli tehty, kysyin josko voisin poistua. Työaikaa oli jäljellä noin 1,5h. Projektipäällikkö sanoi, että kyllä se sopii, voin sitten jättää laskuttamatta sen ajan, jos myöhemmin teen heille freelancerina hommia.

Juu, näkyillään.

Vierailija
1075/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun valmiuslailla pakkosiirrettiin koronahoitajaksi ja moni hoitaja töissä sairastui koronaan, työnantajan puolelta esitettiin väite että kaikki on saaneet tartunnan jostain vapaa-ajan kauppareissusta tai bussista.

missään nimessä ei ole työperäinen tartunta... olihan meillä suojavarusteenakin ihan kirurginen maski. 

näin Helsingin kaupungilla.

Vierailija
1076/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että vedä käteen.                   Hanskat, lähetään hommiin.

Vierailija
1077/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani ehdotti pikkujouluissa, että pikkuisen antaisin.  Nauroin ja totesin, että hänen "saaliinsa" on alamittainen ja pitäisi päästää takaisin järveen.

Vierailija
1078/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotti, että pikkujouluja järkkäämässä olevat työntekijät kyselisivät koronapassia juhlimaan tulevilta.

Vierailija
1079/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista järkyttävintä oli kun työnantaja pyysi maksamaan omalla pankki tai luottokortilla n. 500e työpaikankuluja matkahuollossa koska firmalla ei ollut luottokorttia :D olisi kuulemma seuraavassa palkassa saanut takaisin kunhan vaan ilmoittaa itse kirjanpitäjälle. Joo tein osa-aika työtä eikä mun tilillä edes ollut noin paljon rahaa. Työnantaja suuttui kun kieltäydyin.

Vierailija
1080/1462 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi pitänyt ottaa eräs työ kotiin ja tehdä se illalla vapaa-ajallani. Sitten pomo olisi ostanut sen minulta melkoiseen pilkkahintaan (eikä siis tosiaan ollut maksamassa ollenkaan palkkaa työhön kuluneesta ajasta).