Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut
Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.
Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?
Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista
Kommentit (1462)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo aikaa. Olin töissä isossa firmassa, jossa oli oma työterveyslääkäri. Tuotannon puolella oli yksi työnjohtaja, jolle työntekijöiden piti tietenkin sanoa, jos olivat menossa kesken työpäivän työterveyslääkärille. Tämä työnjohtaja soitti työterveyteen ja sanoi, että sinne on tulossa se-ja-se, sille ei tarvitse antaa sairaslomaa. Ihmeen pitkään kesti ennen kuin hän uskoi, kun työterveydestä kiellettiin häntä soittamasta sinne. Työnjohtaja sadatteli minulle, miten hänen kantaansa ei huomioida ja työntekijät jää ihan turhasta saikulle.
Onpa erikoinen työnjohtaja, pomohan sen sairasloman lopulta myöntää eikä lääkäri. Toki pomolla on iso mahdollisuus joutua ongelmiin jos ei noudata lääkärin suositusta sairaslomasta.
No ei todellakaan pomo myönnä mitään sairaslomaa. Lääkäri kun kirjoittaa sairauslomatodistuksen, niin pomolla ei ole siihen mitään sanomista ja työntekijä voi sen perusteella jäädä pois työstä.
Ei ole totta, lääkäri suosittelee sairaslomaa ja pomo sen joutuu käytännössä aina myöntämään. Mutta virallisesti pomo on se joka sairasloman myöntää.
Omituinen kommentti tämä!
Työpaikkani oli Erottajalla, asuin pienessä yksiössä Tapiolassa. Bussiliput mennen tullen maksoivat. Vuokra oli puolet palkasta. Mistään luksuksesta ei todellakaan ollut kyse.
Palkkani oli matala koska työskentelin valtionhallinnon alimmalla portaalla. Mitään tukia en saanut.
Ensi vuonna näette sen kun terveyspassi tulee työpaikoille
Yleiskorotuksen paikallisesta erästä ehdotti ettei koroteta palkkoja vaan laitetaan e-passiin virkistysrahaa 20€ lisää. E-passilla kun ei saa ruokaa ostettua eikä laskuja maksettua 👍
Että katsoisin peiliin ja muuttaisin käytöstäni, vaikka minua kiusattiin työpaikalla ja minusta leviteltiin juoruja.
Otin lopputilin seuraavana päivänä ja se oli tosi hyvä päätös, sillä sain sen jälkeen työtarjouksen unelma-ammattiini.
Minusta on aina pidetty ja olen ollut ystävällinen muille, mutta yksi ihminen sai koko porukan käännettyä minua vastaan.
Onneksi karma hoitaa!
Pölyinen tehdastyö. Soitin työnjohdon puhelimeen, ei vastattu joten ohjeen mukaisesti jätin vastaajaviestin ja raakuin, että minulla on keuhkoputkentulehdus ja lääkärin määräämä sairasloma. Työnjohtaja tekstasi, olenko tulossa töihin. Toivottavasti ei ollut kuunnellut viestiä.
Että teen palkatta kollegan puolesta 2 tuntia, jolloin tämä saa ajan palkalliseksi vapaaksi. Opettajien kohdalla tämä on täysin laillista ja luottamusmies nosti kädet pystyyn ja sanoi, että tehtävä on, kun käsketään.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo aikaa. Olin töissä isossa firmassa, jossa oli oma työterveyslääkäri. Tuotannon puolella oli yksi työnjohtaja, jolle työntekijöiden piti tietenkin sanoa, jos olivat menossa kesken työpäivän työterveyslääkärille. Tämä työnjohtaja soitti työterveyteen ja sanoi, että sinne on tulossa se-ja-se, sille ei tarvitse antaa sairaslomaa. Ihmeen pitkään kesti ennen kuin hän uskoi, kun työterveydestä kiellettiin häntä soittamasta sinne. Työnjohtaja sadatteli minulle, miten hänen kantaansa ei huomioida ja työntekijät jää ihan turhasta saikulle.
Siis joka firmalla on "oma työterveyslääkäri". Se on ihan firman ostama palvelu. Firmojen itse ylläpitämiä lääkäriasemia on nykyisin todella harvoin. Enkä oikein usko muutenkaan tuota juttuasi että pomot lekurille soittelisi.
Sama kokemus PAM:ista, pikku grillin kaikki 7 työntekijää soitteli vuoron perään sinne että pomon touhus ei oo mitää järkeä ja tarvitaan apua. Aina sama laulu "keskustelkaa pomon kans" ja aina annettiin sama vastaus: on yritetty eikä auta, pomona iso kalju mies joka hermostuu ja muuttuu uhkaavaksi pienestäkin kritiikistä, alaisina kahdenkympin molemmin puolin olevia naisia joille kaikille ensimmäinen työpaikka..
Sairastuin ilmeisesti influenssaan ja olin yli viikon kovassa kuumeessa. Lähes päivittäin pomo soitti minulle puheluita, joissa huusi ja haukkui minua ja välillä myös vanhempiani. En tiedä miksi näin, ei siis ollut koskaan tavannut vanhempiani. Haukkui vielä täysin päättömin sanakääntein, joista yksi on jäänyt mieleeni: "Kuinka minä voin suunnitella viikonlopun työvuorot, kun herra ei tiedä aikooko hän olla lauantaina kuumeessa vai ei!"
Olin nuori ja ensimmäisessä työpaikassa, joten en tajunnut kuinka ala-arvoista ja laitonta tuo oli. Itsetunto valahti aika alas sen vuoden aikana, kunnes vihdoin irtisanouduin. Se hyöty tuosta oli, että päätin sen jäävän ainoaksi työpaikaksi, jossa minua kohdellaan noin. Ne muistot ovat antaneet voimaa puolustaa omia oikeuksia sellaisissakin työpaikoissa, joissa kaikki muut ovat pää painuksissa hiljaa.
Kesäloman voi pitää viikonloppuisin. T:Tampereen kaupunki
Kun etätyömahdollisuudesta nyt luovutaan, niin tapauskohtaisesti etäpäiviä voi edelleen tehdä, jos on esim. flunssassa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joka firmalla on "oma työterveyslääkäri". Se on ihan firman ostama palvelu. Firmojen itse ylläpitämiä lääkäriasemia on nykyisin todella harvoin. Enkä oikein usko muutenkaan tuota juttuasi että pomot lekurille soittelisi.
Olen ollut töissä firmassa, jossa oli ihan oma työpaikkalääkäri firman palkkalistoilla ja firman tiloissa vastaanotto. Kuulemma esim. luottamusmies oli useinkin kiinnostunut työntekijöiden poissaoloista jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmalla oli ihan oikeasti palkkalistoillaan lääkäri ja hoitajia, kyseessä ei ollut mikään ostettu palvelu. Kyllä se työnjohtaja soitteli lääkärille ja kertoi ohjeitaan. Tyyppi oli muutenkin omalaatuinen. Kerran töitä haki entinen koulukaverini ja vaikka hänellä oli alan koulutus ja työkokemusta, niin hän ei palkannut kaveria, koska tällä oli korvakoru. Itse vielä kertoi.
Ja jos et huomannut, niin minun kommentista kyllä kävi selville, että tapahtunut ei ollut tällä vuosikymmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Että teen palkatta kollegan puolesta 2 tuntia, jolloin tämä saa ajan palkalliseksi vapaaksi. Opettajien kohdalla tämä on täysin laillista ja luottamusmies nosti kädet pystyyn ja sanoi, että tehtävä on, kun käsketään.
Voisko joku opettaja avata, että mistä tässä on oikein kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli mukana perustamassa yritystä, josta sitten omisti osan. Firman tj ehdotti miehelleni, että me tekisimme avioehdon sen takia.
Hyvä varotoimi koska jos eroaisitte voisi firman pyörittäminen vaarantua jos löytyisi yksi osakas lisää. Miehesi olisi vain pitänyt tiedustella onko myös tj tehnyt avioehdon.
Eipä kuulu avioehdot muille ollenkaan.
Fiksu omistaja tekee avioehdon yritykseensä liittyen ja etenkin tuossa tilanteessa, kun on useampi kuin yksi omistaja. Kaiken muun yhteisen omaisuuden voi halutessaan jättää puolisonsa kanssa avioehdon ulkopuolelle.
Mutta yritysten kanssa sotku on ihan valtava eron sattuessa ja olisi muille partnereille väärin vaarantaa yhteisen yrityksen ja työpaikan ja elannon tulevaisuus jättää avioehto tekemättä.
Itse en perustaisi firmaa ihmisen kanssa, joka ei laita tuollaista asiaa kuntoon. Siinä riskeeraa, että vuosuen yhteinen työ valuu hukkaan.
Moni vaimo (olen itsekin nainen mutta tätä mieltä silti) ei tajua yritysmaailmasta ja firmojen pyörittämisestä mitään. Se maailma kannattaisi erottaa omista romanttisista näkemyksistä.
Avioehdon voi puolisot myös purkaa milloin vain, joten tuollainen toisten avioehtojen vaatiminen ei hyödyttäisi mitään.
En puhukaan siitä, että sitä pitäisi joltain Vaatia, vaan että pitäisi olla Itse omalta osaltaan sen verran fiksu, ettei aseta yhteistä firmaa vaaraan. Jos osakas olisi noin hölmö, ei kannata perustaa firmaa yhdessä.[/quote
Osakassopimus on sitä varten, että varmistetaan omistuksen pysyminen yrityksen sisällä ja yrityksen toimivuus poikkeustilanteissa. Toki siitä joutuu maksamaan muutaman satasen, mutta tämä ei ole se kohta jossa on järkevää säästää.
Heti kun pääsin kotiin umpisuolileikkauksen jälkeen, ja sairaslomaa siis jäljellä vielä 2 viikkoa, niin pomo kehtaa laittaa tekstarin että minun pitäisi ajaa hänelle myyntiraportit loppuvuoden budjettikoostetta varten! Hyvä kun pystyin lähinnä vain makoilla ja ottaa särkylääkettä, niin miksi pitäisi yrittää istua ja tehdä tunnin kestävää työtä. Hävytöntä.
Työnantajani ehdotti, että allekirjoitan ikuisesti voimassa olevan salassapidettävän sopimuksen, jossa sopimuksen uhkasakkona 10 000e. Sopimuksen mukaan luovun kaikista oikeuksistani haastaa työnantaja oikeuteen ja lopetan välittömästi työni ilman erillistä korvausta.
Nauroin paskaisesti tälle vessapaperille. Toki lopetin myös työsuhteen samana vuonna.
Meillä on sairas johtaja. Yritti joskus kieltää kauramaidon käytön, koska raivostui siitä mainoksesta: it's like milk, but made for humans.
Muutenkin on ihan kauhea raivopää ja kaikki suunnittelee työpaikan vaihtoa sen takia. Toivottavasti lukee tämän.
Terveisiä vaan Raumalle.