Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut
Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.
Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?
Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista
Kommentit (1462)
Negatiivinen palkka!
Kiinteistövälitysalan halpaketju.
Eli ilman pohjapalkkaa, mutta tulostin ja toimistokulut peritään palkasta. Ja ilmaiseksi laputat postilaatikkoja. Provikka 20% , alvi o laskutuksesta.
Eli maksat talolle työssäkäynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on joka vuosi naurettavaa se, että työnantaja kieltäytyy maksamasta minulle työssäni tarvitsemiani kyniä, kumeja ja lehtiöitä. Ne pitää ostaa ihan itse, niitä ei voi laittaa koulun vuosimateriaalitilaukseen.
T. OpettajaJos näin, niin kai sä vähennät ne verotuksessa?
Ei se verottaja niitä silti maksa eikä noin pieniä kuluja pahemmin edes huomioida. Eri. Verovähennys tarkoittaa sitä, että työntekoon ostetut kustannukset pienentävät maksettavan veron määrää, mutta verottaja ei korvaa kuluja 100 %.
Ope kirjoitti:
Olen luokanopettaja. Olin perhelomalla, kun työnantaja kutsui 16.12. ennen koulun joululomaa kansliaan. Tarjosi vuoden palkkaa kultaisena kädenpuristuksena. Yllättäen OAJ:llä on eri näkemys perhevapaalla olevan suojasta. Palasin töihin ja hän seuraavaa luokkaa ottaessani kutsui luokseen ja sanoi, että työnkuvaani kannattaa muuttaa resurssiopettajaksi. Selityksenä, että pienet lapset ovat usein kipeitä. Että näin lapsirakasta kouluissa..
Itse alkaisin mielelläni resurssiopettajaksi, ei tutnisuunnittelua, ei kokeenkorjauksia, ei arviointeja ja palkkahan tulee tuntien mukaan.
Ope kirjoitti:
Olen luokanopettaja. Olin perhelomalla, kun työnantaja kutsui 16.12. ennen koulun joululomaa kansliaan. Tarjosi vuoden palkkaa kultaisena kädenpuristuksena. Yllättäen OAJ:llä on eri näkemys perhevapaalla olevan suojasta. Palasin töihin ja hän seuraavaa luokkaa ottaessani kutsui luokseen ja sanoi, että työnkuvaani kannattaa muuttaa resurssiopettajaksi. Selityksenä, että pienet lapset ovat usein kipeitä. Että näin lapsirakasta kouluissa..
Itselläkin kaikkein v..tuumaisin suhtautuminen esimiehen taholta lasten sairasteluihin oli juuri koulussa.
Nykyään meillä on suositus, jos olet iltavuorossa ja yössä on puute, jäisi ilta myös tekemään yövuoron. Onneksi siitä voi kieltäytyä. Usein meinaan herään lasten takia jo aamu 6-7, että siitä pitäisi jaksaa valvoa 25-26 tuntia. Pomo kun ei tajua, että työn ulkopuolellakin on elämää.
Että pitää vapaa-ajalla milloin vain ottaa vastaan työpuheluita ja kirjata niitä ilman korvausta.
Että pitää päivystää puheluita varten vapaa-ajalla korvauksetta.
Että maksetaan 15 % alempaa palkkaa kuin tessissä.
(kaksi eri työpaikkaa)
Matkustaminen ja majoitukset + muut kulut täysin omalla rahalla toiselle paikkakunnalle, jotta pääsee tekemään muutaman tunnin töitä. Pelkkä matkustaminen maksoi useita satasia. Vapaa-ajalla voisi myös mainostaa työnantajan palveluita ja tuotteita muille. Kuvaan kuului tietysti myös se, että voi itsekin ostaa näitä työnantajan tyrkyttämiä tuotteita/palveluita normihinnalla ja ilman alennuksia. Palkka kaikkein pienimmästä päästä.
Että kun työpäivät ovat niin täynnä (sairaalan poliklinikalla), niin aloittaisimme aamukokouksen jo vartti ennen työajan alkamista.
Kerroin kaksoisraskaudesta, ehdotti abortoimaan toisen. Kyllä.778
Onhan näitä nähty. Heti kun aletaan rikkomaan Tessiä, jätän irtisanomisilmoituksen.
Työpaikka x. Ihmettelin, miksi pomo tuli töihin iltaseiskalta, vaikka oli tehnyt jo täyden päivän ja lähtenyt kotiin monta tuntia aiemmin. No, pomon pomo oli pyytänyt (käskenyt?) häntä laittamaan vierailijavarusteita pahvilaatikkoon ulko-ovelle, jotta pomon pomo voi sitten aamulla noukkia ne mukaansa. Ei sitten viitsinyt tulla itse vaikka 10 min aikaisemmin aamulla ja käydä itse sisällä hakemassa, vaan piti soittaa kotona vapaa-ajalla olevalle alaiselle tällainen tärkeä tehtävä? Tilannetaju nolla.
Työnanataja lupasi töihin tullessani äitiyslomasopparin. No sitä ei kuulunut vaan 3-5 pvän soppareita, vaikka suullisesti sovittiin että täyspäiväinen vakiotyö on taattu. Esimies antoi työvuorolistoja, josta puolet vuoroista oli puuttumatta ja puolet ilmoitti viime tingassa. Tokihan minulla oli oikeus kieltäytyä näistä vuoroista, mitä sitten jossain vaiheessa teinkin kerta ei hän näihin sopimusta ollut tehnyt tai kysynyt edes minun suostumustani.
Lopulta 3 kk jälkeen irtisanoin itseni. Harmillista sillä työyhteisö oli mukava sekä potilaita hoidin sydämelläni ❤️
Vierailija kirjoitti:
Käyn omalla kustannuksella työssä tarvittavan koulutuksen (~2500e), käytän oppimaani työssäni päivittäin enkä saa edes palkanlisää.
Mutta jos et selviydy työstäsi niin olet sitten työtön?
Mikä siis on ongelma?
Maksaako työnantajasi siis tuon koulutuksen hinnan, 2500 euroa?
Mitä jos hakisit työpaikkaa jostain muualta?
(ennen koronaa) että tulisin kuumeessa kerran nyt töihin kun on niin hankala saada korvaajaa. Voisin ottaa buranan.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli mukana perustamassa yritystä, josta sitten omisti osan. Firman tj ehdotti miehelleni, että me tekisimme avioehdon sen takia.
Hyvä varotoimi koska jos eroaisitte voisi firman pyörittäminen vaarantua jos löytyisi yksi osakas lisää. Miehesi olisi vain pitänyt tiedustella onko myös tj tehnyt avioehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on joka vuosi naurettavaa se, että työnantaja kieltäytyy maksamasta minulle työssäni tarvitsemiani kyniä, kumeja ja lehtiöitä. Ne pitää ostaa ihan itse, niitä ei voi laittaa koulun vuosimateriaalitilaukseen.
T. OpettajaJos näin, niin kai sä vähennät ne verotuksessa?
Verovähennyksenä näistä ei kyllä valitettavasti kostu kuin muutaman hassun euron. Tietysti työnantajan kuuluisi maksaa työvälineet.
”Tules tänne ravintolaan x, me ollaan täällä poikien kanssa jo aloitettu ja kaivataan kuumia kissoja ja sinä olet sen verran riettaan oloinen, että voisit olla just sopivaa seuraa”
Pikkupomo ehdotti tekstarilla tosissaan. Kun en mennyt ja kerroin ylimmälle esimiehelle (nainen) , niin siitä ei seurannut kuin lievä puhuttelu pikkupomolle, jonka seurauksena pikkupomo alkoi järjestelmällisesti hankaloittaa mun töitten tekemistä.
Ei, tämä ei tapahtunut joskus 80-luvulla vaan 13 vuotta sitten.
Palkkauudistus, jossa palkka putoaisi murto-osaan jo ennestään heikolta tasolta...
Paikalliseen sopimiseen painostus ei tule päättymään hyvin...
Kaikkien olisi pitänyt olla aina valmiudessa tulemaan töihin mihin tahansa vuoroon klo 7.45-21 välisenä aikana. Työpuhelimet olisi pitänyt pomon mukaan pitää aina auki ja olla aina tavoitettavissa, jos sattuisi tulemaan tarve käskeä joku töihin. Eikä varallaoloajasta tietenkään olisi saanut mitään korvausta.